Pytania dwa - zaślepki śrub, zmiana biegów w manualu

Arktur
Posty: 3
Rejestracja: 30 lis 2017, o 09:16
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Pytania dwa - zaślepki śrub, zmiana biegów w manualu

Post autor: Arktur »

Witam. Nie chciałem tworzyć dwóch osobnych wątków, pytania następujące:

1) Auto wyjechało z salonu bez śrub zabezpieczających. Postanowiłem się w takie zaopatrzyć i poszukuję plastikowych zaślepek, ponieważ nowe śruby mają większą średnicę i do tego są okrągłe. Czy ktoś z forumowiczów posiada takie zaślepki i będzie chętny podzielić się numerem części? Czy producent przewidział w ogóle zaślepki dla takich śrub?

2) Zauważyłem, że przy aktualnych temperaturach, zanim olej w manualnej skrzyni biegów się dobrze rozgrzeje, to dźwignia stawia dość duży opór przy zmianie 1 -> 2 bieg. Po rozgrzaniu oleju jest lepiej, ale nadal uważam, że w nowym aucie skrzynia powinna działać płynniej. Zastanawiam się czy TTTM czy może skrzynia musi się jeszcze "ułożyć" w jakiś sposób. Auto ma przejechane 2600 km i uważam, że w poprzednim prawie 8 letnim aucie (O IIFL, 180 tkm) zmiana była dużo płynniejsza, wystarczyło lekko pchnąć dźwignię i bieg praktycznie sam wskakiwał. Czy ktoś z Was ma podobne odczucia czy skrzynia działa u Was płynnie?
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Pytania dwa - zaślepki śrub, zmiana biegów w manualu

Post autor: kamracik »

Ad. 1 - Tak są, ale pytanie czy podejdą na te nie Skodowe. Tym nie mniej od paru osób słyszałem, aby tych plastykowych nakładek nie zakładać, bo jak przymarzną w zimie to ciężko koło zmienić w razie problemów, bo nie ma jak ich zdjąć. Ile w tym prawdy - nie wiem, ja nie zakładałem ich.

Ad. 2 - Nie porównuj nowego auta do starego, bo nie chodzi tu czy lepiej/gorzej, a po prostu inaczej jest i tyle. Tym bardziej nie masz co pytać innych, bo to bardzo subiektywne odczucia i jeśli ktoś jeździł czołgiem to dla niego biegi będą płynne, gdzie inny zauważy haczenie. Mi w S2 ewidentnie czasami haczy R->1, 1->R 1->2 i po prostu tak jest. Nie doszukuje się w tym niczego dziwnego.
Arktur
Posty: 3
Rejestracja: 30 lis 2017, o 09:16
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Pytania dwa - zaślepki śrub, zmiana biegów w manualu

Post autor: Arktur »

Dzięki za odpowiedzi. Co do śrub to są oryginalne Skody, kupione w ASO, nr 000071597C. Nadal chętnie poznam numer zaślepek, mimo zamarzania. Jeśli chodzi o biegi, to wszystko rozumiem, każdy ma inne odczucia oraz przyzwyczajenia. Jednak w tym przypadku inaczej znaczy dla mnie gorzej. Najlepiej byłoby się przejechać podobnym autem z manualem w celu porównania, ale mimo wszystko myślałem, że między starą OII a nowym SIII będzie różnica in plus. Być może zbyt wiele oczekuję, w końcu to nowy samochód.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Pytania dwa - zaślepki śrub, zmiana biegów w manualu

Post autor: kamracik »

Ehh.. nie patrz zero jedynkowo, część rzeczy na pewno jest na plus, ale część będzie na minus. Osobiście dla mnie na początku dużo rzeczy było na minus, a przesiadałem się z bardziej leciwego auta :)
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania dwa - zaślepki śrub, zmiana biegów w manualu

Post autor: sane »

Arktur pisze:2) Zauważyłem, że przy aktualnych temperaturach, zanim olej w manualnej skrzyni biegów się dobrze rozgrzeje, to dźwignia stawia dość duży opór przy zmianie 1 -> 2 bieg.
Mam M/T przy 1.8 TSI i niczego takiego nie zaobserwowałem, ale też muszę dodać, że auto garażowane.
Ale tak generalnie, to tak, olej w skrzyni też się rozgrzewa.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
EBP
Posty: 19
Rejestracja: 1 cze 2016, o 14:50
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: Pytania dwa - zaślepki śrub, zmiana biegów w manualu

Post autor: EBP »

Kwestia przyzwyczajenia, poprzednio miałem OII teraz mam to co Ty, na początku też średnio czułem zmianę biegów, wrażenie że jest do dupy, teraz po 1,5 roku jest oki i pewnie jak by mnie ktoś teraz na siłę wsadził do OII i kazał machać biegami to by leciały kurwy. Pojeździj troszkę, się przyzwyczaisz i może nawet pokochasz.
Arktur
Posty: 3
Rejestracja: 30 lis 2017, o 09:16
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Pytania dwa - zaślepki śrub, zmiana biegów w manualu

Post autor: Arktur »

Dzięki. Będę ujeżdżał, zobaczymy za jakiś czas kto się dopasował do kogo - ja do auta, czy auto do mnie ;) Pytanie dot. zaślepek nadal aktualne.
Awatar użytkownika
qrwde
Posty: 183
Rejestracja: 15 mar 2017, o 18:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 225KM 460Nm
Lokalizacja: SRC Śląsk

Re: Pytania dwa - zaślepki śrub, zmiana biegów w manualu

Post autor: qrwde »

Jesli chcesz kolor antracyt to 1Z0601173AZ37
Obrazek
ODPOWIEDZ