Strona 1 z 1

Pytania dwa - zaślepki śrub, zmiana biegów w manualu

: 8 gru 2017, o 10:52
autor: Arktur
Witam. Nie chciałem tworzyć dwóch osobnych wątków, pytania następujące:

1) Auto wyjechało z salonu bez śrub zabezpieczających. Postanowiłem się w takie zaopatrzyć i poszukuję plastikowych zaślepek, ponieważ nowe śruby mają większą średnicę i do tego są okrągłe. Czy ktoś z forumowiczów posiada takie zaślepki i będzie chętny podzielić się numerem części? Czy producent przewidział w ogóle zaślepki dla takich śrub?

2) Zauważyłem, że przy aktualnych temperaturach, zanim olej w manualnej skrzyni biegów się dobrze rozgrzeje, to dźwignia stawia dość duży opór przy zmianie 1 -> 2 bieg. Po rozgrzaniu oleju jest lepiej, ale nadal uważam, że w nowym aucie skrzynia powinna działać płynniej. Zastanawiam się czy TTTM czy może skrzynia musi się jeszcze "ułożyć" w jakiś sposób. Auto ma przejechane 2600 km i uważam, że w poprzednim prawie 8 letnim aucie (O IIFL, 180 tkm) zmiana była dużo płynniejsza, wystarczyło lekko pchnąć dźwignię i bieg praktycznie sam wskakiwał. Czy ktoś z Was ma podobne odczucia czy skrzynia działa u Was płynnie?

Re: Pytania dwa - zaślepki śrub, zmiana biegów w manualu

: 8 gru 2017, o 11:08
autor: kamracik
Ad. 1 - Tak są, ale pytanie czy podejdą na te nie Skodowe. Tym nie mniej od paru osób słyszałem, aby tych plastykowych nakładek nie zakładać, bo jak przymarzną w zimie to ciężko koło zmienić w razie problemów, bo nie ma jak ich zdjąć. Ile w tym prawdy - nie wiem, ja nie zakładałem ich.

Ad. 2 - Nie porównuj nowego auta do starego, bo nie chodzi tu czy lepiej/gorzej, a po prostu inaczej jest i tyle. Tym bardziej nie masz co pytać innych, bo to bardzo subiektywne odczucia i jeśli ktoś jeździł czołgiem to dla niego biegi będą płynne, gdzie inny zauważy haczenie. Mi w S2 ewidentnie czasami haczy R->1, 1->R 1->2 i po prostu tak jest. Nie doszukuje się w tym niczego dziwnego.

Re: Pytania dwa - zaślepki śrub, zmiana biegów w manualu

: 8 gru 2017, o 11:23
autor: Arktur
Dzięki za odpowiedzi. Co do śrub to są oryginalne Skody, kupione w ASO, nr 000071597C. Nadal chętnie poznam numer zaślepek, mimo zamarzania. Jeśli chodzi o biegi, to wszystko rozumiem, każdy ma inne odczucia oraz przyzwyczajenia. Jednak w tym przypadku inaczej znaczy dla mnie gorzej. Najlepiej byłoby się przejechać podobnym autem z manualem w celu porównania, ale mimo wszystko myślałem, że między starą OII a nowym SIII będzie różnica in plus. Być może zbyt wiele oczekuję, w końcu to nowy samochód.

Re: Pytania dwa - zaślepki śrub, zmiana biegów w manualu

: 8 gru 2017, o 12:02
autor: kamracik
Ehh.. nie patrz zero jedynkowo, część rzeczy na pewno jest na plus, ale część będzie na minus. Osobiście dla mnie na początku dużo rzeczy było na minus, a przesiadałem się z bardziej leciwego auta :)

Re: Pytania dwa - zaślepki śrub, zmiana biegów w manualu

: 8 gru 2017, o 12:33
autor: sane
Arktur pisze:2) Zauważyłem, że przy aktualnych temperaturach, zanim olej w manualnej skrzyni biegów się dobrze rozgrzeje, to dźwignia stawia dość duży opór przy zmianie 1 -> 2 bieg.
Mam M/T przy 1.8 TSI i niczego takiego nie zaobserwowałem, ale też muszę dodać, że auto garażowane.
Ale tak generalnie, to tak, olej w skrzyni też się rozgrzewa.

Re: Pytania dwa - zaślepki śrub, zmiana biegów w manualu

: 11 gru 2017, o 22:30
autor: EBP
Kwestia przyzwyczajenia, poprzednio miałem OII teraz mam to co Ty, na początku też średnio czułem zmianę biegów, wrażenie że jest do dupy, teraz po 1,5 roku jest oki i pewnie jak by mnie ktoś teraz na siłę wsadził do OII i kazał machać biegami to by leciały kurwy. Pojeździj troszkę, się przyzwyczaisz i może nawet pokochasz.

Re: Pytania dwa - zaślepki śrub, zmiana biegów w manualu

: 12 gru 2017, o 09:28
autor: Arktur
Dzięki. Będę ujeżdżał, zobaczymy za jakiś czas kto się dopasował do kogo - ja do auta, czy auto do mnie ;) Pytanie dot. zaślepek nadal aktualne.

Re: Pytania dwa - zaślepki śrub, zmiana biegów w manualu

: 12 gru 2017, o 18:23
autor: qrwde
Jesli chcesz kolor antracyt to 1Z0601173AZ37