Strona 1 z 3

Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie

: 4 lis 2017, o 21:04
autor: jdef90
Kilkukrotnie w moim SIII 2.0 TDi 150KM DSG przy przełączaniu z D na R zatrzymywał się silnik i żeby auto odpalić musiałem przerzucać na P i dopiero wtedy przyciskiem dawało się auto uruchomić... Dziś zdarzyło mi się to na drodze w warunkach dość dużego ruchu i przez chwilę było niebezpiecznie... dokładnie na drodze dwujezdniowej, dwupasmowej, o szybkim ruchu, lewym pasem dojeżdżałem do czerwonego... prawie się zatrzymałem, a ta franca wyłączyła mi silnik (robi to właśnie zanim auto w pełni się zatrzyma), a w momencie w którym ona wyłączała, ja docisnąłem gaz bo zrobiło się zielone... i co. nic. silnik zgasł na D, za mną toczyło się wolniej jedno auto, za nim już szybciej drugie, potem trzecie znacznie szybciej, a ja jak dupa musiałem przełączać na P, uruchamiać przyciskiem silnik itp itd... trwało to może z 5 sekund, ale i tak kilka aut musiało ostrzej przyhamować... dobrze, że nikt się nie zagapił... czy mieliście takie przygody?

Re: Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie

: 5 lis 2017, o 00:47
autor: kamracik
To, że przy dojeżdżaniu wyłącza silnik to norma, ale powinien Ci go odpalić po naciśnięciu gazu.

Re: Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie

: 5 lis 2017, o 01:28
autor: piramida
Wyłącz to w pizdu na stałe lub po prostu wyrób sobie nawyk i wyłączaj go przyciskiem, będzie bezpieczniej

Re: Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie

: 12 lis 2017, o 07:15
autor: tekus
Wczoraj miałem dokładnie taką samą akcje, ale odpiąłem pas na chwilę i myślałem że to było przyczyną.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Re: Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie

: 12 lis 2017, o 11:57
autor: SZUBAR
Coś chyba nieprawidłowo u ciebie działa. U mnie start stop wyłącza silnik po całkowitym zatrzymaniu a włącza po puszczeniu pedału hamulca czyli przed dotknięciem pedału gazu.

Re: Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie

: 12 lis 2017, o 18:32
autor: jdef90
Auto hold mam włączony, nie trzymam nogi na hamulcu. Ale tutaj była inna sytuacja, auto się jeszcze toczyło, ja delikatnia hamowałem, dokładnie w momencie gdy przełożyłem nogę na gaz, auto zgasło, system zgłupiał

Re: Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie

: 13 lis 2017, o 07:51
autor: Wallygator
Jeździsz w trybie ECO? W tym trybie S/S chyba działa trochę inaczej... Swoją drogą powinien wyłączać się tylko po zatrzymaniu a nie w ruchu... Albo wyłącz permanentnie, albo ASO i reklamacja.

Re: Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie

: 13 lis 2017, o 07:56
autor: logann
Ja jeżdzę w trybie Comfort lub Normal i też często tak mam, że S/S wyłącza samochód przy dotaczaniu się do świateł. Wkurza najbardziej to, że wtedy nie ma już wspomagania i to faktycznie trochę niebezpieczne jest...

Sytuację dziwną miałem raz, gdy przed przejazdem kolejowym S/S najpierw zgasił samochód (miałem autohold, noga zdjęta z hamulca), a po chwili wyświetlił komunikat, że zapłon zostanie wyłączony w celu ochrony akumulatora. Dokładnie wtedy szlaban na przejeździe się podniósł, a ja blokowałem drogę bo najpierw musiałem przełączyć skrzynię w "P", włączyć zapłon i dopiero przełączyć skrzynię w "D/S". Jak na automat to trochę dużo tego przełączania

Re: Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie

: 13 lis 2017, o 11:46
autor: Sportline
Coś jest nie tak u Ciebie. Szczerze w swoim nic takiego nie zauważyłem przynajmniej nie zwracałem na to uwagi z drugiej strony ja to wyłączam start stop bo mnie troszkę wkurza.

Re: Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie

: 13 lis 2017, o 14:19
autor: jdef90
logann pisze: Sytuację dziwną miałem raz, gdy przed przejazdem kolejowym S/S najpierw zgasił samochód (miałem autohold, noga zdjęta z hamulca), a po chwili wyświetlił komunikat, że zapłon zostanie wyłączony w celu ochrony akumulatora. Dokładnie wtedy szlaban na przejeździe się podniósł, a ja blokowałem drogę bo najpierw musiałem przełączyć skrzynię w "P", włączyć zapłon i dopiero przełączyć skrzynię w "D/S". Jak na automat to trochę dużo tego przełączania
no.. to identiko, tylko ja miałem na dwupasmowej drodze wlotowej do Wawy, na lewym pasie, gdy ruch nie do końca się zatrzymał a światła się zmieniły.. no i u mnie nie było tego o ochronie aku.

Nie dzieje się to tylko w trybie ECO, na normalu też mi się zdarzyło. Ja też najczęściej wyłączam, ale czasem mi się zapomni, a czasem się przydaje... stąd chciałbym mieć możliwość włączenia tego systemu, a nie permanentnego włączenia, lub permanentnego wyłączenia. Chyba więc trzeba będzie się pokusić o dodatkowy przekaźnik...

pytanie do wszystkich, czy Wam też unieruchamia auto przed jego całkowitym zatrzymaniem (ja myślałem, że to jeszcze większa oszczędność ma być dla pomiarów i norm spalania... taki ficzer... )

Re: Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie

: 13 lis 2017, o 20:04
autor: johnnybravo
U mnie jest tak samo, gaśnie gdy jeszcze się lekko toczę hamując przed światłami.

Re: Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie

: 13 lis 2017, o 22:10
autor: Tom-Tdi
ja dziadostwo krótko po wyjeździe z salonu wyłączyłem i spokój, zapomniałem, że w ogóle coś takiego mam ;)

Re: Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie

: 13 lis 2017, o 22:58
autor: johnnybravo
Tom-Tdi pisze:ja dziadostwo krótko po wyjeździe z salonu wyłączyłem i spokój, zapomniałem, że w ogóle coś takiego mam ;)
Narazie mi to jakoś szczególnie nie przeszkadza ale jak mnie zirytuje to wyłącze.

Re: Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie

: 14 lis 2017, o 09:37
autor: orlik
irytacja irytacją, ale jest to niebezpieczne. Raz już miałem przypadek, że dojeżdżając do świateł na czerwonym, gościu z ciężarówki się za mną zagapił i wyhamował dopiero za skrzyżowaniem. Gdyby mi silnik zgasiło to byłoby zajebiście nieciekawie, a tak uciekłem na lewy pas widząc, że mnie rozjedzie.

Re: Start / Stop nieprawidłowe niebezpieczne działanie

: 14 lis 2017, o 15:55
autor: jkp002
U mnie SS też gasi silnik podczas dotaczania się do świateł. Myślałem, że ten system będzie mi bardzo przeszkadzał, ale w praktyce prawie go nie zauważam. Działa sobie i pewnie parę kropel benzyny zaoszczędzi. Nie mam tych problemów, o których piszecie, bo nie mam DSG. W manualu, jak mi zależy, żeby mi silnika nie zgasił, to po prostu sprzęgła nie puszczam.