trzeszczący tunel środkowy

Smrek
Posty: 103
Rejestracja: 31 paź 2017, o 13:02
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: trzeszczący tunel środkowy

Post autor: Smrek » 14 cze 2018, o 17:33

Witam
U mnie też trzeszczy tunel środkowy, trzeszczenie dochodzi z uchwytu na napoje:(
Jak go wyjąć?

Awatar użytkownika
piramida
Posty: 3363
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: ~450PS
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: trzeszczący tunel środkowy

Post autor: piramida » 14 cze 2018, o 19:23

połowa plastików będzie trzeszczeć na dziurach więc najlepiej to samemu ogarnąć przy piwku wieczorem a nie tracić czasu na wizyty w ASO ;-)

Smrek
Posty: 103
Rejestracja: 31 paź 2017, o 13:02
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: trzeszczący tunel środkowy

Post autor: Smrek » 14 cze 2018, o 19:31

piramida pisze:połowa plastików będzie trzeszczeć na dziurach więc najlepiej to samemu ogarnąć przy piwku wieczorem a nie tracić czasu na wizyty w ASO ;-)
:)
Mam tą samą zasadę, jak zrobisz sam, będzie cicho, zgłosisz do ASO będzie tak samo lub głośniej:)

Lubie mieć cicho w aucie i wkurzają mnie takie piski, trzeszczenia.
Tylko jak dobrać się do tego panelu ?

Awatar użytkownika
Enriquez
Posty: 12565
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 313 KM / 419 Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: trzeszczący tunel środkowy

Post autor: Enriquez » 14 cze 2018, o 19:49

Musisz zdemontować tunel.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.

Awatar użytkownika
jacekgti
Posty: 486
Rejestracja: 5 sie 2013, o 23:29
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Aktualnie: 230KM
Imię: Jacek

Re: trzeszczący tunel środkowy

Post autor: jacekgti » 14 cze 2018, o 21:15

Ja wyjąłem środkową część koło lewarka dsg w taki sposób jak podaje instrukcja obsługi w celu odblokowania skrzyni gdy pojazd jest unieruchomiony. Sprawdza się nóż bo jest cienki i sztywny. Wkładamy to w szczelinę między chromem a czarnym plastikiem bliżej lewarka ale od strony podłokietnika. Odpinamy wtyczkę od podświetlenia załączonego biegu i podsciągamy do góry skórzany mieszek. Następnie panel z przyciskami ten cały czarny z chromem podrywamy do góry rękoma. Trzyma się na metalowych spinkach. Dwie są od strony radia i 4 od strony podłokietnika. Odpinamy 3 wtyczki od dołu i element wychodzi w całości. Po wyjęciu u mnie nie było trzasków więc wkleiłem wrażliwe miejsca filcami i taśmą szmacianą.

Smrek
Posty: 103
Rejestracja: 31 paź 2017, o 13:02
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: trzeszczący tunel środkowy

Post autor: Smrek » 14 cze 2018, o 21:21

Dzięki za opis.
A dalszą część jak zdemontować? Schowek w podłokietniku i ten zasuwany pojemnik na butelki?
On najmocniej skrzypi

Awatar użytkownika
jacekgti
Posty: 486
Rejestracja: 5 sie 2013, o 23:29
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Aktualnie: 230KM
Imię: Jacek

Re: trzeszczący tunel środkowy

Post autor: jacekgti » 14 cze 2018, o 21:45

By wyjąć cup holdery obawiam się że będziesz musiał wyjąć całą konsole środkową/tunel środkowy. Trzeba ściągnąć boki tunelu, śruba pod zaślepką i jedna spinka, następnie ściągamy bok tunelu chyba do dołu. Tak z obu stron. Z tyłu gdzie jest panel klimy 3 strefowe są ukryte na dole dwie śruby które w moim przypadku są za przetwornicą napięcia gdyż mam gniazdo 230v, po jego wyjęciu od środka po lewej i prawej mamy dwa torxy. Następnie cały panel tylny wyciągamy do siebie czyli w stronę tyłu auta. Trzeba też usunąć panel climatronica. Tutaj pociągami i osłona ozdobna schodzi. Odkrecasz wszelkie widoczne śruby. Wyciągamy też miejsce gdzie jest gniazdo zapalniczki i ładowarka indukcyjna. Są widoczne dwie śruby. Dalej jeszcze nie przerabiałem ale wszystko jest już na wierzchu

misiul
Posty: 34
Rejestracja: 22 lis 2017, o 12:00
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Re: trzeszczący tunel środkowy

Post autor: misiul » 14 cze 2018, o 23:30

Dzięki. Rezonuje mi jeszcze coś pod zegarami. Jak docisnę maskownicą szybki to przestaje. Zapytam jak dostać się pod zegary?

Awatar użytkownika
Enriquez
Posty: 12565
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 313 KM / 419 Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

trzeszczący tunel środkowy

Post autor: Enriquez » 15 cze 2018, o 08:34

Dwie śrubki na dole zegarów.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.

Awatar użytkownika
jacekgti
Posty: 486
Rejestracja: 5 sie 2013, o 23:29
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Aktualnie: 230KM
Imię: Jacek

Re: trzeszczący tunel środkowy

Post autor: jacekgti » 15 cze 2018, o 10:18

Jak wyjmowałeś radio?

Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Posty: 3187
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: trzeszczący tunel środkowy

Post autor: Tom-Tdi » 15 cze 2018, o 11:32

Ramka out i wyjmakami wychodzi bez problemu.

Awatar użytkownika
Enriquez
Posty: 12565
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 313 KM / 419 Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: trzeszczący tunel środkowy

Post autor: Enriquez » 15 cze 2018, o 12:58

Przed wyjęciem licznika radzę odpiąć AKU.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.

Awatar użytkownika
jacekgti
Posty: 486
Rejestracja: 5 sie 2013, o 23:29
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Aktualnie: 230KM
Imię: Jacek

Re: trzeszczący tunel środkowy

Post autor: jacekgti » 15 cze 2018, o 19:15

Jaka ramka w s3 chyba już nie ma są tylko wąskie szczeliny

Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Posty: 3187
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: trzeszczący tunel środkowy

Post autor: Tom-Tdi » 15 cze 2018, o 20:32

Czarna obwodka radia jest normalnie zdejmowalna.

Awatar użytkownika
jacekgti
Posty: 486
Rejestracja: 5 sie 2013, o 23:29
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Aktualnie: 230KM
Imię: Jacek

Re: trzeszczący tunel środkowy

Post autor: jacekgti » 15 cze 2018, o 20:50

No u mnie w columbusa 2018 nie

ODPOWIEDZ