Strona 2 z 6

Re: Wentylator na postoju

: 6 cze 2017, o 04:46
autor: CLO27
kamracik pisze:Ludzie instrukcja i szukajka się kłania, było przecież pisane, że załącza się wentylator, aby turbo chłodzić. Silnik ma gdzieś temperaturę otoczenia, jak pałujesz i zagrzejesz go to i wentylator i w zimę pochodzi.
No tak tylko ze w lecie duzo szybciej doprowadzisz do dogrzania silnika...

Re: Wentylator na postoju

: 9 cze 2017, o 21:54
autor: Eddy
280 km od ostatniego czyszczenia DPF i dziś po trasie 120 km dojeżdżam na miejsce on już chodzi na podwyższonych obrotach, myślę, że przypadek i mi się coś wydaje, wyłączyłem auto i wentylator chodzi :/ odpaliłem auto, chodził już normalnie, zrobiłem 4 km, po zgaszeniu silnika spokój.

Co jest? Chyba muszę udać się do serwisu bo nie wydaje mi się to normalne.

Re: Wentylator na postoju

: 9 cze 2017, o 23:51
autor: chudy
Lekko podwyższone obroty mogą być też przez chodzący kompresor klimatyzacji. Jeżeli temperatury oleju masz normalne, to wentylator prawdopodobnie jest dodatkowym obciążeniem mającym wspomóc wypalanie filtra. Jeśli dzieje Ci się tak po trasach (po jednej to może być przypadek, że trafiłeś na wypalanie), to zgłosiłbym się na serwis, bo coś chyba jest nie tak.

Re: Wentylator na postoju

: 10 cze 2017, o 22:48
autor: pmi
U mnie (diesel) takż tak bywa. Przychodze rano do samochodu. temp. na zewnątrz od 18, w garażu 14. JAdę 1,5 km i silnik się jeszcze nie podgrzewa do 90 (daleko mu do tego). Wyłączsm - wentylatory wyją

Re: Wentylator na postoju

: 11 cze 2017, o 13:32
autor: Tom-Tdi
No to nie jest normalne, być może któryś czujnik padł i wentylatory idą na najwyższym biegu.

Re: Wentylator na postoju

: 11 cze 2017, o 17:15
autor: Melon
Witajcie. Nie będę się wymądrzał lecz wg. mnie działające wentylatory to w 99% właśnie wypalanie DPF. Po pierwsze dzieje się to różnie lecz wg. mnie u każdego między 500 a 800 km i nie ważne czy to Skoda BMW czy Ford. 2. Widać wówczas na postoju spalanie chwilowe na poziomie 1.0-1.2L/h - ewidentnie wypala. 3. Trzyma podwyższone obroty do 1000-1200. Wszystkie te objawy razem to 100% pewność ze wypala i jest to zachowanie jak najbardziej normalne.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Wentylator na postoju

: 11 cze 2017, o 17:37
autor: whity
Kurde nie rozumie... auto na gwarancji a ten sie pyta czy to normalne .... jezei wg ciebie nie normalne to jedz do ASO ...

Re: Wentylator na postoju

: 11 cze 2017, o 21:56
autor: Rolnik
Wg instrukcji to normalne. U mnie jest podobnie.

Re: Wentylator na postoju

: 11 cze 2017, o 22:27
autor: Tom-Tdi
Dzisiaj jechałem firmowym passkiem 2.0 tdi 190KM i po raptem 5km jazdy też wentylatory wyły dobre 5min. więc faktycznie chyba tak jest.

Re: Wentylator na postoju

: 11 cze 2017, o 23:42
autor: chudy
Dziwne. W 2.0 TDI 170 KM nie zdarzało się to tak często (chociaż po aktualizacji oprogramowania do dieselgate, ponoć się pogorszyło w tej sprawie). Jak ktoś jeździ tylko po mieście, to jeszcze jestem w stanie to zrozumieć, ale żeby nawet po trasach tak się działo?

Re: Wentylator na postoju

: 12 cze 2017, o 04:59
autor: Wojti2
U nnie nawet po trasie jak jadę powyżej 3 tys obrotów też potrafi się załączyć wentylator pod domem. Najrzadziej dopala dpf jak jeżdżę w zakresie 2,5-3 tys obrotów czyli między 160-180 km/h.
Wniosek: należy jeździć nie wolnej niż 160 i nie szybciej niż 180 (zawsze i w każdych warunkach) :mrgreen:

Re: Wentylator na postoju

: 12 lut 2018, o 14:38
autor: Eddy
Minęło już ładnych kilka miesięcy odkąd napisałem ten post.
DPF regularnie po średnio 250-350 km się chce oczyszczać.

Co na to ASO?
ASO: To normalne.
Ja: kolega ma taki sam silnik i u niego tak nie ma.
ASO: Kolega silnik sprzed dieselgate?
Ja: Tak

Kurtyna.

Re: Wentylator na postoju

: 12 lut 2018, o 16:49
autor: chudy
:D
Wiedzą, ale pewnie mają zakaz mówienia.

Re: Wentylator na postoju

: 12 lut 2018, o 19:43
autor: yaro_1
a ty byś się chwalił że coś celowo zepsułeś?

pytanie jeszcze takie, czym różnią się diesle z samochodów wyprodukowanych w 2017 roku od tych sprzed afery, tylko oprogramowaniem?

Re: Wentylator na postoju

: 13 lut 2018, o 07:08
autor: Maticsh
Eddy pisze:Minęło już ładnych kilka miesięcy odkąd napisałem ten post.
DPF regularnie po średnio 250-350 km się chce oczyszczać.

Co na to ASO?
ASO: To normalne.
Ja: kolega ma taki sam silnik i u niego tak nie ma.
ASO: Kolega silnik sprzed dieselgate?
Ja: Tak

Kurtyna.
Nie wiem w czym widzisz problem. Normalne zachowanie silnika. W ruchu miejskim DPF wypala się właśnie w takich interwałach. Lepiej częściej, niż miałby się zapchać.
U mnie od nowości tak jest, w poprzednim samochodzie było tak samo (Opel) .