Strona 1 z 1

Długie kręcenie rozrusznikiem

: 11 sty 2017, o 16:23
autor: Elninjo
Coraz częściej przy uruchamianiu silnika (nawet na ciepłym silniku) zdarza się, że rozrusznik musi pokręcić 2-3 sekundy zanim "złapie" i zadziała...
Z reguły jest od tzw. palca ale coraz częściej jest taki objaw jak wyżej.
Zapytałem w serwisie i mówili coś o czujniku położenia wału korbowego ale w związku z tym, że nie daje żadnych błędów to nie mogą nic zrobić... Do momentu jak nie odpalę gdzieś w mieście bądź trasie...
Macie coś podobnego?

Re: Długie kręcenie rozrusznikiem

: 11 sty 2017, o 19:44
autor: Łuki_ssuperb
Jak masz diesla to mogą być to również świece...

Re: Długie kręcenie rozrusznikiem

: 11 sty 2017, o 20:05
autor: Elninjo
Wiem ale świece nie grzeją jak silnik ciepły więc nie jest to powiązane

Wysłano z Elninjo S7 Edge

Re: Długie kręcenie rozrusznikiem

: 22 lut 2018, o 20:29
autor: krzysztofjarzyna
Odświeżam post. Mam 2 SIII 190PS 2.0. PO 2 dniowym postoju kilka razy zdarzyło się chechłać 2-3 sekundy zanim zaskoczyła - auto 16kkm przebiegu, w nowszej - 4kkm przbieg - pierwszy raz w ubiegłym tygodniu. Zawsze na zimnym silniku - temat sporadyczny - raz na 30 uruchomień na zimno ale niepokoi. Serwis każe przywieźć auto na 2 dni do ostudzenia... Nie ma takiej opcji.

Re: Długie kręcenie rozrusznikiem

: 22 lut 2018, o 21:46
autor: Elninjo
Kiedyś w Fabii miałem to samo i po jakimś czasie padł czujnik położenia wału...
Teraz mam w SIII to samo co piszesz ale serwis stwierdził, że błędów nie ma to nie ma sprawy... Jak padnie do końca to się zajmą.

Re: Długie kręcenie rozrusznikiem

: 22 lut 2018, o 22:20
autor: Tom-Tdi
Jak padnie calkiem to nie pojedzie dalej.

Re: Długie kręcenie rozrusznikiem

: 23 lut 2018, o 06:42
autor: Elninjo
Tom-Tdi pisze:Jak padnie calkiem to nie pojedzie dalej.
No tak jest... Fabia została na skrzyżowaniu, trzeba było lawecić...

Re: Długie kręcenie rozrusznikiem

: 23 lut 2018, o 17:52
autor: Mej
Brak sygnału czujnika obrotów (lub niewiarygodny sygnał) raczej na pewno zapisałby się w pamięci usterek.
Przy takich objawach szybciej zainteresowałbym się akumulatorem i EWENTUALNIE rozrusznikiem.
Przy braku wymaganych obrotów wału korbowego ECU nie umożliwia rozruchu. Ale to jedna z wielu innych możliwości.

Problemy z czujnikami obrotów (wałka rozrządu) były powszechne ale w poprzedniej generacji diesla (PD).
Tak samo ze zbyt rygorystycznym oprogramowaniem dotyczącym obrotów wału podczas ciepłego rozruchu. W tym przypadku tunerom poprawki zajmowały kilka chwil.