Strona 3 z 7

Re: Parujące szyby

: 10 sty 2017, o 19:47
autor: Milus
Ja tu bardziej widzę problem nie w obiegu zamkniętym a w chwilowym wyłączeniu się klimy. Sytuacja występuje tylko w trasie na ciepłym aucie po użyciu spryskiwacza lub kilka razy bez jego użycia. Ja obiegu zamkniętego nie włączam prawie nigdy.
No chyba że jest tak że auto samo go włącza a włączenie powoduje chwilowe wyłączenie klimy i para jest wywołana na na szyby.

Re: Parujące szyby

: 10 sty 2017, o 19:54
autor: Tom-Tdi
z tego co Enri pisał to tak właśnie jest, że sam włącza obieg zamknięty w zależności od sytuacji i od tych śmieszych czujników jakości powietrza

Re: Parujące szyby

: 10 sty 2017, o 19:55
autor: flash
Wczorajsza podróż bez obiegu zamkniętego skonczyłaby się zaczadzeniem chyba.. Co chwile włączaliśmy obieg żeby nie wdychać smrodu z zewnątrz. Po włączeniu go, klima nadal pracuje.

Re: Parujące szyby

: 10 sty 2017, o 20:38
autor: Cyho
flash pisze:Wczorajsza podróż bez obiegu zamkniętego skonczyłaby się zaczadzeniem chyba.. Co chwile włączaliśmy obieg żeby nie wdychać smrodu z zewnątrz. Po włączeniu go, klima nadal pracuje.
Pod warunkiem, że temperatura zewnętrzna nie jest niższa niż graniczna dla załączenia sprężarki.

Re: Parujące szyby

: 10 sty 2017, o 21:14
autor: Milus
Nie ma czegoś takiego.
U mnie klima chodzi cały czas.

Re: Parujące szyby

: 10 sty 2017, o 21:16
autor: Elninjo
Jest... Przełącz ręcznie na wew obieg... Ja jeżdżę cały rok na auto a jak przełączylem na wew to pozamiatalo...

Wysłano z mojego Elninjo S7 Edge

Re: Parujące szyby

: 10 sty 2017, o 21:26
autor: Enriquez
Jest taka temperatura graniczna i wynosi 4 stopnie Celsjusza. Poniżej zaworek na sprężarce się nie otworzy i nie będzie żadnego chłodzenia w aucie, pomimo tego, że piękna żółta kontrolka nam się świeci na blacie. Od pewnego czasu jest natomiast zmiana w konstrukcji sprężarki. Chodzi ona cały czas, jednakże zaworek jest przestawiony na obieg tylko wewnątrz sprężarki. Dzięki temu nie trzeba się przejmować pilnowaniem włączania klimy zimą - sprężarce nic się nie stanie. Dawniej na kole pasowym było sprzęgiełko i też była graniczna temperatura przy której to się załączało i działy się z tym cyrki. Taka sytuacja.

Re: Parujące szyby

: 10 sty 2017, o 21:29
autor: Milus
Jak masz zimno w aucie to tak(co ma schladzac jak na wylocie są 3stopnie) Ale osuszacz chodzi cały czas.
Jak zagrzeje się wnętrze to i schladzacz będzie działać.

Trzeba zacząć od tego że klima czyli A/C chłodzi i osusza powietrze. Nie włączając AC nie osuszasz powietrza dla tego ja cały czas mam włączone AC bo inaczej męczy mnie oddychanie w aucie - a do tego nie ma granicznej temp. wlaczenia.
Do schladzania lub grzania służy pokrętło z temperaturą!

Re: Parujące szyby

: 10 sty 2017, o 22:13
autor: Enriquez
Co Ty mi tu takie pierdoły gadasz? Doucz się lepiej jak to działa a nie zgadujesz.

Re: Parujące szyby

: 10 sty 2017, o 22:23
autor: Milus
Uważaj co chcesz. Odłacz spręzarke i spróbuj odparować szyby-powodzenia.(zonie w golfie właśnie wymieniałam kompresor bo stanął elektrozawor)

To co mówisz było w starym Audi 80 gdzie nie dało się załączyć przycisku AC.
Obecnie przycisk działa a mnie nie interesuje czy chłodzi bo teraz akurat ogrzewam i osuszam powietrze.

Re: Parujące szyby

: 10 sty 2017, o 22:28
autor: Enriquez
Jasne. Tak sobie tłumacz. Jakąś dokumentację posiadasz na potwierdzenie swojej tezy? Bo mi się szczerze nie chce szukać. Było to opisane w w którymś zeszycie. A szyby jak chcesz to Ci mogę film nagrać jak się odparowuje w zimę bez włączonej klimy.

Re: Parujące szyby

: 10 sty 2017, o 22:33
autor: Milus

Re: Parujące szyby

: 10 sty 2017, o 22:36
autor: Cyho
Milus pisze:Uważaj co chcesz. Odłacz spręzarke i spróbuj odparować szyby-powodzenia.(zonie w golfie właśnie wymieniałam kompresor bo stanął elektrozawor)

To co mówisz było w starym Audi 80 gdzie nie dało się załączyć przycisku AC.
Obecnie przycisk działa a mnie nie interesuje czy chłodzi bo teraz akurat ogrzewam i osuszam powietrze.
Instrukcja obsługi strona 123-127
Temperatura graniczna to +2. Jest również wzmianka a czujniku wilgotności w kabinie. Nie działa to jednak zgodnie z instrukcją, bo poniżej tej temperatury nie powinien sam zamykać obiegu.

Re: Parujące szyby

: 10 sty 2017, o 22:40
autor: Milus
Dwa stopnie gdzie? Na zewnątrz czy w kabinie?
Według instrukcji auto też może brać 1litr oleju na 1000 kilometrów

Re: Parujące szyby

: 10 sty 2017, o 22:44
autor: Cyho
Milus pisze:Dwa stopnie gdzie? Na zewnątrz czy w kabinie?
Według instrukcji auto też może brać 1litr oleju na 1000 kilometrów
"Temperatura zewnętrzna jest wyższa niż około +2°C."
"Automatyczne włączanie / wyłączanie zamkniętego obiegu powietrza działa z climatronic tylko wówczas, gdy temperatura zewnętrzna jest wyższa niż 2°C."