Strona 1 z 4

Szybko kończące się klocki osi tylnej

: 14 lip 2016, o 16:01
autor: phonemania
Hej, czy ktoś z Was nie ma problemu z szybko kończącymi się klockami hamulcowym z tyłu? Mam to auto od początku marca, kupione jako nowe, diesel 190Km w dsg. Dzis auto ma przebiegu 36000 km i do tej pory był wymieniany kompletny tył przy 18000km, potem przy 27000km no i już widzę że klocki znów się kończą, więc pewnie znów wymiana. Pisząc kompletny tył mam na myśli klocki i tarcze. Auto używane praktycznie tylko na autostradach, bardzo szybkie przejazdy, biorę pod uwagę, że hamulce mogą sie szybciej kończyć, ale ze tył?

Re: Szybko kończące się klocki osi tylnej

: 14 lip 2016, o 16:18
autor: whity
Mi kiedyś dwa niezależne aso tłumaczyli ze jeżeli szybko sie jeździ na wjazdach i wyjazdach z autostrad poprzez ESP tylne hamulce cześciej pracują, bez naszej nawet wiedzy... Ale przy 30.000 dwa komplety to wg mnie juz za duzo

Re: Szybko kończące się klocki osi tylnej

: 14 lip 2016, o 16:28
autor: szms
Tak, Superb nagle jest wyjątkiem... :lol:


Masakra jakaś z tymi klockami, nie jest to normalne :o

whity, ASO zawsze ma wytłumaczenie zwalające winę na użytkownika :D

Re: Szybko kończące się klocki osi tylnej

: 14 lip 2016, o 16:36
autor: whity
Als akkurat to nie bylo aso z danej marki tylko inne

Re: Szybko kończące się klocki osi tylnej

: 14 lip 2016, o 16:38
autor: phonemania
Idioci w ASO mi tłumaczyli że moja wina, że kat jestem, na co odpowiadałem że ok, pełna zgoda, tyle że w sytuacji gdy by przód się szybciej kończył, a nie tył, na co oni że ESP na szybko pokonywanych łukach przyhamowuje tył, totalny idiotyzm, no i kolejna wymówka, że duże ciężkie auto i że ciężko to wyhamowac - haha tak, ciężkie auto. Nikt z Was nie widzi ze tył się szybciej kończy?

Szybko kończące się klocki osi tylnej

: 14 lip 2016, o 16:40
autor: whity
Pisałem ci ze juz w pare autach sie z tym spotkałem , wiec nie jest to jakaś nowością

Re: Szybko kończące się klocki osi tylnej

: 14 lip 2016, o 16:46
autor: szms
Odpowiedź jest prosta - jak miałeś z innymi autami?

Superb III to nie jest szczyt nowoczesności i bezpieczeństwa na drodze, nie ma jakiś niesamowitych zdolności względem innych aut, więc ten temat powinien być zbliżony względem innych aut. :roll:

Kat, katem... byś musiał co weekend na torze jeździć, żeby tak dojeźdżać. :lol:

Chyba, że startujesz Superbem w KJSach :D

Re: Szybko kończące się klocki osi tylnej

: 14 lip 2016, o 16:47
autor: phonemania
No dobra, dzięki. Ciekaw jestem czy przypadkiem to nie jest jaka wada fabryczna w pierwszych modelach. A czy wiecie że w tych autach nie ma czujników tylnych klocków ale jest system suszenia układu hamulcowego podczas jazdy w deszczu? Niestety nikt w ASO nie potrafi wytłumaczyć jak ten system działa :)

Re: Szybko kończące się klocki osi tylnej

: 14 lip 2016, o 16:49
autor: phonemania
szms pisze:Odpowiedź jest prosta - jak miałeś z innymi autami?

Superb III to nie jest szczyt nowoczesności i bezpieczeństwa na drodze, nie ma jakiś niesamowitych zdolności względem innych aut, więc ten temat powinien być zbliżony względem innych aut. :roll:

Kat, katem... byś musiał co weekend na torze jeździć, żeby tak dojeźdżać. :lol:

Chyba, że startujesz Superbem w KJSach :D
Nie ukrywam że mam bardzo agresywny styl jazdy, ale zjeździlem kupę samochodów i nigdy nie miałem takiej sytuacji

Re: Szybko kończące się klocki osi tylnej

: 14 lip 2016, o 17:19
autor: CLO27
Powiem tak mi się nie kończą, a agresywny styl jazdy w większości przypadków jest moim spokojnym stylem jazdy :P Znaczy dobra z dziećmi na pokładzie na trzeciego nie wyprzedzam....Jest to jkaś wada twojego egzemplarza, nie możliwe żeby tak orać jeszcze tylne klocki...

Re: Szybko kończące się klocki osi tylnej

: 14 lip 2016, o 17:22
autor: szms
phonemania pisze:No dobra, dzięki. Ciekaw jestem czy przypadkiem to nie jest jaka wada fabryczna w pierwszych modelach. A czy wiecie że w tych autach nie ma czujników tylnych klocków ale jest system suszenia układu hamulcowego podczas jazdy w deszczu? Niestety nikt w ASO nie potrafi wytłumaczyć jak ten system działa :)

System już w SII był i polegał on na tym, że co jakiś czas klocki podczas jazdy lekko dojeżdżały to tarczy, żeby ją osuszyć i wyorać z wody - o ile dobrze pamiętam, możesz sobie poszukać wątków i wystarczyło to włączyć VCDSem, jak się dowiesz gdzie zakodować to CI ktoś zrobi za flachę :D

Ja chyba sobie to zakodowałem, ale ciul wie czy to naprawde działa :D

Re: Szybko kończące się klocki osi tylnej

: 17 lip 2016, o 23:50
autor: polrob
Co do SIII to się jeszcze ni wypowiem bo mam dopiero 5 tyś ale efekt szybkiego kończenia się tylnych kloców miałem w Citroenie C5. Auto na pierwszym przeglądzie po 27tys maiło wymienione wszystkie klocki przód i tył. Być może na szybkość zużycia tylnych kloców wpływa też system auto hold który przytrzymuje hamulce na postoju. W citroenie miale też elektryczny ręczny i tam też zaciągał się za każdym razem po wyłączeniu auta.

Re: Szybko kończące się klocki osi tylnej

: 18 lip 2016, o 06:35
autor: szms
A ja bylem przekonany, ze klocki i tarcze zuzywaja sie poprzez tarcie a nie stanie :geek: :mrgreen:

Re: Szybko kończące się klocki osi tylnej

: 18 lip 2016, o 11:45
autor: thomas01000
A nie lepiej ESP wyłączać podczas jazdy w dobrych warunkach pogodowych? To ESP to jak z tym systemem który sam wyhamowuje auto podczas zbliżania się do przeszkody - obie funkcje dla niepełnosprytnych kierowców którzy myślą o niebieskich migdałach albo bawią się telefonem bądź kuśką w czasie jazdy..

Re: Szybko kończące się klocki osi tylnej

: 18 lip 2016, o 12:05
autor: rezon
przecież ESP w trakcie normalnej jazdy nic nie robi - niezależnie od warunków pogodowych, to po co dezaktywować coś, co tylko czuwa? Co innego system hamujący przed przeszkodą, ale dziwne, że tylko tylne klocki poleciały