Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 20 lip 2018, o 11:49

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 52 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 8 lis 2017, o 18:06 
Offline

Imi臋: Piotr
Do艂膮czy艂(a): 12 sie 2012, o 12:21
Posty: 2620
Lokalizacja: Krak贸w
Samoch贸d: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 444PS/567Nm
Czasami pomaga zmiana lepko艣ci oleju ale 0.7 czy 0.5l na 1000 to przesada w nowym samochodzie.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
PostNapisane: 8 lis 2017, o 21:31 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 30 kwi 2017, o 08:37
Posty: 269
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
No u mnie nast膮pi艂a jaka艣 eskalacja po wymianie na nowy olej... b臋d膮 sprawdza膰 turbin臋, odmy itp itd


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lis 2017, o 09:32 
Offline

Imi臋: Micha艂
Do艂膮czy艂(a): 22 kwi 2016, o 13:33
Posty: 91
Lokalizacja: wlkp
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 170KM
Pytanie jeszcze jaki olej znika - bo jak je藕dzicie na Castrolu to 偶adna ilo艣膰 mnie nie zdziwi.
Moja mazda6 偶ar艂a litr na 1000km, po zmianie na Total przesta艂a z偶era膰 olej.

Teraz kura je藕dzi na motulu i te偶 nie 偶re, zmieniam co 20kkm

_________________
--
marsza艂


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lis 2017, o 11:25 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 14 cze 2017, o 09:32
Posty: 61
Samoch贸d: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Motul jest pono膰 najpowszechniej podrabianym olejem...

w mojej poprzedniej OII 2.0 TDI (BKD) dolewa艂em 10-11kkm od wymiany 1l oleju, wymiany by艂y co 15kkm. Nalata艂em ni膮 295kkm, by艂o tak zawsze od pocz膮tku. Niewa偶ne, czy by艂 to Motul, czy Castrol, czy inne wynalazki, zawsze po tych ok. 10kkm by艂 偶贸艂ty sygna艂 o niskim stanie oleju, po zalaniu litra stan by艂 max. Zobaczymy jak Superbie b臋dzie si臋 silnik zachowywa艂. Jak b臋dzie tak jak w OII to dla mnie spoko.

_________________
http://keeprockin.art.pl/
Facebook Keep Rockin'鈥


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lis 2017, o 11:32 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 2 lis 2017, o 20:02
Posty: 62
Lokalizacja: Wroc艂aw
Samoch贸d: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Ja w poprzedniej S3 r贸wno co 10 tysi臋cy kilometr贸w mia艂em p贸艂 litra do dolania.
idealnie, ni mniej ni wi臋cej ...

W bonusie, p艂yn ch艂odniczy r贸wnie偶 w takich odst臋pach.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lis 2017, o 13:18 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 3 sty 2014, o 17:24
Posty: 1967
Lokalizacja: Wroc艂aw
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
marszal napisa艂(a):
Pytanie jeszcze jaki olej znika - bo jak je藕dzicie na Castrolu to 偶adna ilo艣膰 mnie nie zdziwi.
Moja mazda6 偶ar艂a litr na 1000km, po zmianie na Total przesta艂a z偶era膰 olej.

Teraz kura je藕dzi na motulu i te偶 nie 偶re, zmieniam co 20kkm
Ciekawe, od nowo艣ci leje tylko Castrol a i po 121 000km nie bierze oleju

Wys艂ane z mojego Redmi 4 przy u偶yciu Tapatalka

_________________
Marcin
Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lis 2017, o 13:23 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 27 sie 2014, o 08:49
Posty: 4297
Lokalizacja: Wroc艂aw
Samoch贸d: Superb II combi 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: ju偶 dotarty :-)
Ale ty masz tsi.. a nie t di co bierze olej:)


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lis 2017, o 15:23 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 30 kwi 2017, o 08:37
Posty: 269
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
update: jednak idzie z ubezpieczenia "gwarantowane auto"


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lis 2017, o 17:56 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 9 gru 2015, o 14:56
Posty: 5364
Lokalizacja: Warszawa
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
Aktualnie: Co by tu pomodzi膰...
Ale ze co remont silnika ?

_________________
Wilki nie przejmuj膮 si臋 tym co s膮dz膮 o nich barany...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 gru 2017, o 21:59 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 30 kwi 2017, o 08:37
Posty: 269
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
OK, mamy ci膮g dalszy.
Przeprowadzono u mnie "pr贸b臋 olejow膮". W sumie my艣la艂em, 偶e to bezsensowna formalno艣膰, 偶e auto mie艣ci si臋 w "normie" zu偶ycia oleju 0,5l /1000km, ale poniewa偶 nie chcia艂em aby spotka艂a mnie przykra niespodzianka i 偶eby ASO sprawdzi艂o dok艂adnie turbin臋, odm臋 itp, to przysta艂em na t臋 procedur臋. I tu zdziwienie... na dystansie 400km z wyliczenia wysz艂o zu偶ycie na poziomie 0,7 l/1000km (pr贸ba przeprowadzana po wymianie na nowy olej).

Ok, Houston, mamy problem. ASO sprawdza zgodnie z procedurami turbin臋, odm臋 i mo偶e jeszcze co艣... brak objaw贸w wyciek贸w itp.

I tu pojawia si臋 ubezpieczenie... serwis zg艂asza do nich spraw臋. Ubezpieczyciel na to - OK, prosimy o przygotowanie kosztorysu wymiany silnika. O.... tu jednak ju偶 troch臋 spodziewa艂em si臋, 偶e nie mo偶e by膰 tak pi臋knie... Po dostarczeniu wyceny (+35k) informacja, 偶e przysy艂aj膮 swojego rzeczoznawc臋. Ten umawia si臋 z ASO na rozbi贸rk臋 silnika, jednocze艣nie mnie informuj膮c, 偶e w przypadku gdy nie stwierdzi awarii, koszty rozbi贸rki i p贸藕niejszego z艂o偶enia b臋d膮 mnie obci膮偶a艂y... Hmmm... nie ma awarii? A zu偶ycie oleju ponad normy producenta? Prosz臋 Pana, ja zajmuj臋 si臋 silnikami, uprzedzam Pana lojalnie, 偶e tak to w praktyce wygl膮da. Na 90% nie b臋dzie tam p臋kni臋tego pier艣cienia czy czego艣 ewidentnie z艂amanego, urwanego, a w takim przypadku ubezpieczyciel odmawia wyp艂aty. No c贸偶... 10% szans 偶e jednak co艣 b臋dzie i zapisy w OWU ubezpieczenia o konieczno艣ci dokonywania napraw w ASO, sk艂aniaj膮 mnie ku temu aby jednak rozbiera膰 silnik.
Widok mamy taki (przebieg 60k km)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wida膰 zapieczony olej sp艂ywaj膮cy po zaworach, zapieczony olej na 艣wiecach 偶arowych, wytarte t艂oki (rozregulowana geometria uk艂adu korbowo-t艂okowego), przedmuchy i du偶e, jak na taki przebieg, ilo艣ci nagaru. Jednak o dziwoniemal wszystkie luzy mieszcz膮 si臋 w "normach" (tak, takich mniej wi臋cej, jak 0,5 ltr / 1000km w przypadku zu偶ycia oleju).

W/w objawy oraz przede wszystkim le偶膮ce poza norm膮 zu偶ycie oleju (czyli auto generalnie niesprawne, dalsze u偶ytkowanie grozi np. zapchaniem DPF, nag艂ym unieruchomieniem, a mo偶e i zniszczeniem silnika, jak jednak t艂oki si臋 rozklekoc膮) nie s膮 jednak dla ubezpieczyciela awari膮 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mam ubezpieczenie "gwarantowane auto", w najwy偶szym wariancie - platynowym, oferowane przez Skod臋... o tak 艂adnie je reklamuj膮:
http://www.skoda-auto.pl/serwis/program-gwarantowane-auto
    WARIANT PLATYNOWY - Najszerszy zakres ubezpieczenia por贸wnywalny z zakresem gwarancji fabrycznej. Obejmuje ochron膮 wszystkie cz臋艣ci zamontowane w poje藕dzie fabrycznie, z wy艂膮czeniem element贸w i materia艂贸w eksploatacyjnych. Dost臋pny dla samochod贸w w wieku do 2 lat, kt贸rych przebieg nie przekracza 60 000 km.
W OWU te偶 艂adnie pisz膮:
W Pakiecie Platynowym Ochron膮 ubezpieczeniow膮 obj臋te s膮 wszystkie mechaniczne, elektryczne i elektroniczne
Cz臋艣ci i Zespo艂y Cz臋艣ci zamontowane w Poje藕dzie fabrycznie, z wy艂膮czeniem:
a) cz臋艣ci, kt贸re wymagaj膮 okresowej wymiany, takie jak: ko艂a i opony, 艣wiece zap艂onowe, pi贸ra i ramiona
wycieraczek, szcz臋ki i klocki hamulcowe, b臋bny i tarcze hamulcowe, amortyzatory, akumulatory, 偶ar贸wki,
bezpieczniki i filtry: paliwa, powietrza, oleju i przeciwpy艂owy;
b) uszkodzenia karoserii, pow艂oki lakierniczej spowodowane utlenianiem i korozj膮;
c) uszczelek drzwiowych i okiennych, klamek, zawias贸w, ogranicznik贸w otwarcia drzwi, zamk贸w w drzwiach
i pokrywach, tapicerki, element贸w ozdobnych;
d) element贸w sprz臋g艂a zniszczonych w wyniku normalnej eksploatacji i wypalonych lub odkszta艂conych;
e) uszczelek i uszczelniaczy z wy艂膮czeniem uszczelki podg艂owicowej, pask贸w nap臋dowych osprz臋tu silnika, rur
i przewod贸w gi臋tkich oraz systemu odprowadzaj膮cy wod臋 z nadwozia;
f) instalacji gazowych;
g) cz臋艣ci niezamontowanych fabrycznie, a w szczeg贸lno艣ci: radia, odtwarzacze CD, zmieniarki CD, anteny,
urz膮dzenia elektroniczne, system nawigacji, telefon i zestaw g艂o艣nom贸wi膮cy, sprz臋t audio-wideo, produkty
ruchome i nieruchome, np. indywidualne instalacje, takie jak urz膮dzenia kempingowe, turystyczne
i biznesowe;
h) element贸w zawieszenia, takich jak: mocowania kolumny McPhersona, wahaczy oraz ich element贸w,
element贸w metalowo gumowych zawieszenia przedniego oraz tylnego, 艂膮cznik贸w stabilizatora, ko艅c贸wek
dr膮偶k贸w kierowniczych;
i) element贸w uk艂adu wydechowego wraz z katalizatorem (z wy艂膮czeniem sondy lambda);
j) instalacji elektrycznej i wi膮zek kabli, przewod贸w wysokiego napi臋cia;
k) nast臋puj膮cych akcesori贸w i element贸w wyposa偶enia Pojazdu: foteli, anten radiowych i zasilaj膮cych je
silniczk贸w nadwozia, wszystkich szyb, reflektor贸w, lamp, mechanizm贸w przesuwania i dopasowywania
siedze艅;
l) koszt贸w naprawy lub wymiany obud贸w, chyba 偶e ich uszkodzenie nast膮pi艂o w wyniku Awarii Cz臋艣ci lub
Zespo艂u Cz臋艣ci obj臋tych Ochron膮 ubezpieczeniow膮;
m) dach贸w w samochodach typu kabriolet;
n) baterii zasilaj膮cych uk艂adu hybrydowego.
W Pakiecie Platynowym, paski nap臋dowe rozrz膮du s膮 obj臋te zakresem ubezpieczenia, je艣li przestrzegane by艂y
zalecenia producenta Pojazdu dotycz膮ce ich wymiany. Wymagane jest udokumentowanie wymiany dokonanej
w Autoryzowanej stacji obs艂ugi.


No... tak, 偶e ten... znowu okazuje si臋, 偶e wszelkie tego typu programy w chuja lec膮 ile mog膮 byle by kas臋 przytuli膰. Auto w serwisie ju偶 ponad tydzie艅, z silnikiem w proszku. Teraz pozostaje mi zwr贸cenie si臋 o "dobr膮 wol臋" do Skody (gwarancja min臋艂a w lipcu, 10k km temu), szarpa膰 si臋 z ubezpieczycielem grzecznie pokrywaj膮c koszty z w艂asnej kieszeni (po rozebraniu silnika zgodnie z technologi膮 producenta du偶o element贸w trzeba za艂o偶y膰 nowych plus wymiana zu偶ytych element贸w) lub ewentualnie naprawi膰 tak jak naprawia si臋 TSI czyli zabra膰 z serwisu i za oko艂o 2k PLN wszystko ogarn膮膰, ale jednocze艣nie rozstaj膮c si臋 z ASO i przezajebistym ubezpieczeniem Gwarantowane Auto... a nie wiadomo jakie jeszcze niespodzianki mnie czekaj膮 (DSG???)... tak czy srak na razie przez 艢wi臋ta mia艂em okazj臋 zapozna膰 si臋 z Octavi膮 1.0 TSI (dobra wola serwisu bo teoretycznie mam 3 dni robocze z Gwarancji Mobilno艣ci, kt贸r膮 po ka偶dym serwisie w ASO niby si臋, ma... ale tylko teoretycznie) no i poje偶d偶臋 sobie czym艣 innym przez X czasu... CDN


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 gru 2017, o 22:47 
Offline

Imi臋: Piotr
Do艂膮czy艂(a): 12 sie 2012, o 12:21
Posty: 2620
Lokalizacja: Krak贸w
Samoch贸d: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 444PS/567Nm
Nie ma co na nich liczy膰 i na ubezpieczenia, wszystko to jest tak pi臋knie zorganizowane aby wyci膮gn膮膰 kas臋 od klienta a jak pojawia si臋 problem to wszyscy robi膮 tak aby to im by艂o na r臋k臋 wi臋c lej na nich ciek艂ym moczem i ewentualnie napraw silnik we w艂asnym zakresie, sprzedaj go lub po prostu tak je藕dzij...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 gru 2017, o 22:56 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 23 sty 2015, o 17:53
Posty: 14270
Lokalizacja: MS
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Masz du偶e szanse na dobra wole skody. Jezeli wszystkie przegl膮dy by艂y robione terminowo i w aso, nie ma sie czego obawia膰... w najgorszym wypadku skoda pokryje cz臋艣ci a ty robocizn臋

_________________
Nie b贸jcie si臋 by膰 premium.

#stayPremium :)


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2018, o 10:59 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 17 wrz 2015, o 21:17
Posty: 405
Lokalizacja: Warszawa
Samoch贸d: Superb III combi
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
jdef90 napisa艂(a):
Mam ubezpieczenie "gwarantowane auto", w najwy偶szym wariancie - platynowym, oferowane przez Skod臋...

Ile za toto p艂aci艂e艣?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2018, o 15:45 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 17 sie 2011, o 06:19
Posty: 341
Lokalizacja: EL
Samoch贸d: Inny
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
偶al patrze膰 na ten silnik po 60k km.
bez sarkazmu ciekawi mnie co jest przyczyna takiego rozjebania silnika. bo to nie jest tylko wina chujowych pierscieni jak w 1.8tsi

czemu rozregulowala sie geometria korbowo tlokowa. ?

wytarcie moze byc spowodowane rozrzedzeniem oleju przez ON ale geometria.? przedmuchy no to przez wytarte tloki.
ogolnie ten silnik wyglada jak po 400tys katowania a nie 60k normalnej jazdy

ciekawe jak on kompresje trzyma


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sty 2018, o 18:14 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 28 wrz 2015, o 12:49
Posty: 314
Lokalizacja: Pyskowice
Samoch贸d: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Ja tym silnikiem w octavii zrobi艂em 170 kkm a m贸j kolega, kt贸ry dosta艂 octe po mnie ma ju偶 230 kkm i dolewa 1l na 30 kkm. Co艣 ten przebieg ma艂o wiarygodny.

_________________
Skoda Superb Combi 2016 2.0 TDI 190 KM - by艂a
Skoda Superb Liftback 2018 2.0 TDI 190 KM - jest


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 52 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL