Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 19 wrz 2017, o 16:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 200 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 24 mar 2016, o 10:44 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 8 lut 2016, o 18:10
Posty: 10
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Witam.
M贸j handlowiec przy odbiorze auta powiedzia艂, 偶e przy silniku 2.0 tdi (150km) warto wymieni膰 olej po pierwszym 1000 kilometr贸w.
Co o tym s膮dzicie? Jaki艣 pomys艂 jak zrobi膰 to taniej ni偶 za 750z艂 w ASO Skody?
Mog臋 kupi膰 sw贸j olej i filtr i jecha膰 do ASO?
B臋d臋 wdzi臋czny za pomoc.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
PostNapisane: 24 mar 2016, o 10:45 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 10 pa藕 2014, o 10:52
Posty: 6519
Lokalizacja: 艁贸d藕
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
750PLN za wymian臋 oleju? :shock:

Nieca艂e 600PLN to kosztuje przegl膮d zerowy, a nie jest to najni偶sza cena na rynku.

_________________
Obrazek
SIIFL


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2016, o 10:56 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 8 lut 2016, o 18:10
Posty: 10
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Tak mi powiedzieli w Auto-Wimar pod Warszaw膮.
Ja mieszkam generalnie w Gda艅sku i chc臋 to za艂atwic u siebie na miejscu.
Ta kwota mi takze wydaje si臋 bardzo wysoka.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2016, o 11:28 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 4 lip 2015, o 11:50
Posty: 102
Lokalizacja: Krak贸w
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Mi handlowiec zaproponowal wymiane za 250zl. Tylko tez sie zastanawiam czy 1000km to czasem nie za malo zeby olej wymianiac


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2016, o 12:41 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 8 lut 2016, o 18:10
Posty: 10
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
U mnie t艂umaczy艂 to opi艂kami metalu w silniku. On radzi艂 mi z dobrej woli wi臋c ja chc臋 sie zastosowac do tej rady, tylko chc臋 sprawdzi膰 w艣r贸d forumowicz贸w ile to powinno kosztowa膰.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2016, o 12:56 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 10 pa藕 2014, o 10:52
Posty: 6519
Lokalizacja: 艁贸d藕
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Max 300PLN, nie wi臋cej.

_________________
Obrazek
SIIFL


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2016, o 13:10 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 22 lis 2015, o 19:24
Posty: 314
Lokalizacja: Polska
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Ja zap艂aci艂em w ASO: 570 z艂 za wymian臋 oleju + filtr :(
1000km to troszk臋 za wcze艣nie . Uk艂adanie silnika zgodnie z ksi膮偶k膮 to 1500.
Ja wymieni艂em po 2000km.

_________________
"Nie walcz z idiotami maj膮 przewag臋 liczebn膮."


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2016, o 13:19 
Offline

Imi臋: Lukasz
Do艂膮czy艂(a): 27 cze 2013, o 16:13
Posty: 1283
Lokalizacja: Anglia, NW
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Seria: 183KM/271Nm
galileo napisa艂(a):
Ja zap艂aci艂em w ASO: 570 z艂 za wymian臋 oleju + filtr :(
1000km to troszk臋 za wcze艣nie . Uk艂adanie silnika zgodnie z ksi膮偶k膮 to 1500.
Ja wymieni艂em po 2000km.


Dlaczego za wczesnie? Silnik w samodzie sklada sie z wielu elementow, ktore byly poddane obrobce skrawaniem, byly skrecane, etc. wiec praktycznie cos sie gdzies moze trafic (chociaz nie powinno). 'Ukladanie' silnika nie ma prawa powodowac takiego zuzycia elementow, by trzeba bylo zmieniac po nim olej.
Zreszta w dzisiejszych czasach to to ukladanie silnika troche juz nie ma sensu...

500-1000km to dla mnie logiczny nalot.

_________________
"When I was playing for Manchester United I used to go missing a lot... Miss Canada, Miss United Kingdom, Miss Germany... "

"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."


Powered by George Best


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2016, o 13:29 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 22 lis 2015, o 19:24
Posty: 314
Lokalizacja: Polska
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
LMB napisa艂(a):
galileo napisa艂(a):
Ja zap艂aci艂em w ASO: 570 z艂 za wymian臋 oleju + filtr :(
1000km to troszk臋 za wcze艣nie . Uk艂adanie silnika zgodnie z ksi膮偶k膮 to 1500.
Ja wymieni艂em po 2000km.


Dlaczego za wczesnie? Silnik w samodzie sklada sie z wielu elementow, ktore byly poddane obrobce skrawaniem, byly skrecane, etc. wiec praktycznie cos sie gdzies moze trafic (chociaz nie powinno). 'Ukladanie' silnika nie ma prawa powodowac takiego zuzycia elementow, by trzeba bylo zmieniac po nim olej.
Zreszta w dzisiejszych czasach to to ukladanie silnika troche juz nie ma sensu...

500-1000km to dla mnie logiczny nalot.


To dlaczego w takim przypadku 500-1000 jest lepsze od 2000km.
Przecie偶 ASO przewiduje 30.000 km do wymiany .
Je偶eli uk艂ada si臋/"dociera" silnik to mog膮 powstawa膰 opi艂ki.
Dla mnie optymalnie to 1500 do 2000 -1 wymiana oleju

_________________
"Nie walcz z idiotami maj膮 przewag臋 liczebn膮."


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2016, o 13:57 
Offline

Imi臋: Lukasz
Do艂膮czy艂(a): 27 cze 2013, o 16:13
Posty: 1283
Lokalizacja: Anglia, NW
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Seria: 183KM/271Nm
galileo napisa艂(a):
LMB napisa艂(a):
galileo napisa艂(a):
Ja zap艂aci艂em w ASO: 570 z艂 za wymian臋 oleju + filtr :(
1000km to troszk臋 za wcze艣nie . Uk艂adanie silnika zgodnie z ksi膮偶k膮 to 1500.
Ja wymieni艂em po 2000km.


Dlaczego za wczesnie? Silnik w samodzie sklada sie z wielu elementow, ktore byly poddane obrobce skrawaniem, byly skrecane, etc. wiec praktycznie cos sie gdzies moze trafic (chociaz nie powinno). 'Ukladanie' silnika nie ma prawa powodowac takiego zuzycia elementow, by trzeba bylo zmieniac po nim olej.
Zreszta w dzisiejszych czasach to to ukladanie silnika troche juz nie ma sensu...

500-1000km to dla mnie logiczny nalot.


To dlaczego w takim przypadku 500-1000 jest lepsze od 2000km.
Przecie偶 ASO przewiduje 30.000 km do wymiany .
Je偶eli uk艂ada si臋/"dociera" silnik to mog膮 powstawa膰 opi艂ki.
Dla mnie optymalnie to 1500 do 2000 -1 wymiana oleju


Jesli na skutek "docierania" silnika oczekujesz opilkow, to ja dalej nie dyskutuje.

Dlaczego 500-1000km? Dlatego, ze im szybciej pozbedziesz sie syfu z procesu produkcyjnego, tym lepiej. Sam proces docierania, IMVHO nie ma prawa juz powodowac zuzycia silnika. Dzisiejsze docieranie to bardziej ukladanie sie silnika - pozwalanie mu na osiagniecie odpowiedniej temperatury, porozprezanie elementow, etc.

W dzisiejszych czasach, gdy obrobka skrawaniem jest mocno powtarzalna, docieranie elementow nie ma wg mnie sensu, bo sie nie ma co docierac. A kiedys to roznie bywalo - jak ktos akurat noz zmienil do tloka, a w cylindrze zostal stary, i na dodatek pierscienie trafily sie o kilka mikometorw grubsze niz powinny, to sie mialo co docierac po zlozeniu do kupy :mrgreen:.

Jakis czas temu dostalem w swoje rece produkt, w ktorym zalozylem pasowanie luzne w stosunku trzpien/tuleja i mieszane tuleja/obudowa. W teorii trzpien mial sie krecic w tuleii, a tuleja miala byc wcisnieta i nieruchoma w obudowie. W praktyce zreczny maszynista olal pasowania i zrobilo sie wszystko odwrotnie. Na szczescie urzadzenei mialo obracac sie z predkoscia 2 obr/min i tylko jeden raz, wiec mozna bylo to olac. Ale podobne historie zdarzaly sie w przeszlosci motoryzacji :). Dzis to juz przeszlosc.

BTW - a scieranie to najbardziej jest na zimno, i nie ma zanczenia, czy silnik dobrze/zle ulozony. Dlatego tak wazne jest by pompa dostarczala olej szybko, bo wiele elementow pracuje na sucho, ewentualnie pozostala tak jakas minimalna warstwa/film olejowy.

_________________
"When I was playing for Manchester United I used to go missing a lot... Miss Canada, Miss United Kingdom, Miss Germany... "

"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."


Powered by George Best


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2016, o 22:05 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Mateusz
Do艂膮czy艂(a): 25 lis 2015, o 12:59
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Mi go艣膰 w ASO odradzi艂 zmian臋 oleju po dotarciu. Powiedzia艂, 偶e lepiej zmieni膰 interwa艂y na 15 000


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2016, o 06:28 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Marek
Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2013, o 11:00
Posty: 1388
Lokalizacja: D臋blin/ Bia艂a Podl.
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Dever - handlowiec ma swoje pomys艂y na zarabianie pieni臋dzy. Faktem jest, 偶e by艂a (jest) szko艂a m贸wi膮ca o wymianie oleju po dotarciu. Przypominam tylko, i偶 wg instrukcji u偶ytkowania skody dotarcie silnika ko艅czy si臋 po pokonaniu 1500 km. Je偶eli masz za du偶o pieni臋dzy wymieniaj, Twoje auto (zaszkodzi膰 , nie zaszkodzi), ja zmieni艂em tylko cz臋stotliwo艣膰 wymian oleju, co 15 tys. km.

_________________
http://galeria.interia.pl/galerie,u_id,58988
http://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=18&t=4300

Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2016, o 06:45 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Szymek
Do艂膮czy艂(a): 13 maja 2012, o 10:59
Posty: 15081
Lokalizacja: CWA/GD
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
I jak za ka偶dym razem ka偶dy ma swoj膮 teori臋. :D

Ja zacz膮艂em te偶 wymienia膰, ale po 2000-3000 km, aczkolwiek wcale nie czuj臋 si臋 lepiej, nie robi膮c tych wymian auta dotrzymuj膮 spokojnie 250-300 kkm, gdzie potem i tak ju偶 mnie to nie interesuje...

dobre chwyty marketingowe :D

_________________
https://www.facebook.com/motokepl/
https://www.instagram.com/motoke.pl/
https://twitter.com/motoke_pl
http://www.motoke.pl

SII 2.0 TDI 170 km
OIII 1.6 TDI DSG Kombi
Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2016, o 09:55 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 9 wrz 2013, o 22:28
Posty: 1002
Lokalizacja: Warszawa
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Olej jest dobrze zmieni膰 po pierwszych 2 tys w dieslu i nawet po 3 tys. w benzynie. Oczywi艣cie razem z filtrem. W艂a艣nie dlatego tak p贸藕no bo silniki s膮 ju偶 lepiej spasowane. W og贸le nie mam poj臋cia co mo偶e mie膰 z tym wsp贸lnego ASO szczeg贸lnie za 750 z艂. to jaki艣 odjazd za sam膮 wymian臋 oleju nawet z olejem i filtrem w cenie.
Ja zrobi艂em tak, 偶e kupi艂em olej LM 4200 u wy艂膮cznego dystrybutora oleju na PL za 200 z艂 i akurat dosta艂em kupon na darmow膮 wymian臋 w jednej z popularnych sieci. Filtr kupi艂em oryginalny w ASO. Nawet gdybym p艂aci艂 za wymian臋 oleju to chyba ok. 50-80 z艂. Do ASO nie ma sensu z tym jecha膰 bo po 1. nie maj膮 przy tym przebiegu takiej procedury a po 2. jest to dla nich kolejna okazja aby okra艣膰 klienta. Wymiana poza ASO nie pozostawia 偶adnych 艣lad贸w bo nigdzie nie ma plomb (przed dekadami bywa艂y) a komp samochodu nie widzi samej wymiany oleju i filtra. Oczywi艣cie nie wolno kasowa膰 licznika przebiegu do przegl膮du i przegl膮d z wymian膮 oleju realizowa膰 wg wskaza艅 jakby nie by艂o 偶adnej wymiany.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2016, o 11:09 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 6 pa藕 2014, o 17:59
Posty: 244
Lokalizacja: CH
Samoch贸d: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: A6 C5 2.7 BiTurbo :)
U mnie ka偶da wymiana oliwy jest co 10kkm. W serwisie pojawiam si臋 na planowane wymiany co 30kkm ze swoim filtrami i olejem. Ka偶da inna wymiana oliwy jest wykonywana w zaprzyja藕nionym warsztacie

_________________
MotoGP Forza Rossi !!!


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 200 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL