Strona 5 z 8

Re: Kolo zapasowe

: 5 maja 2016, o 09:57
autor: LMB
kamracik pisze:Widzisz.. ja się nigdy nie przesiadałem, ja z 16" jeżdżę od zawsze :mrgreen:

Hamowanie to pikuś, ale różnica jest jeszcze w prowadzeniu. Na szybkich trasach jednak lepiej auto się prowadzi na większych felgach.
Zaloz kapcie XL, podbij cisnienie i roznica bedzie pomijalna.

Ostatnio ganialem Iska na 245/R18, nie pamietam profilu, ale cos kolo 45. Roznica w wysokosci scianki bocznej opony to tylko 2.5 mm w prownaniu z moim R16. A auto prowadzilo sie duzo lepiej od Superba - raz ze duzo szerzej, dwa, ze zawias byl sztywniejszy i nie bylo jak na lodce w zakretach :lol:.

Porownanie tez mam z moimi R18 i szczerze mowiac trase cwiczona od kilku lat pokonuje z tymi samymi predkosciami (zakrety), na 16" co na 18".

Pomine milczeniem, ze cena gum duzo lepsza na 16" :mrgreen: (£140 za dwa kapcie R16 vs £120 za jeden kapec R18)...

Re: Kolo zapasowe

: 5 maja 2016, o 10:02
autor: kamracik
No na pewno, będę kupować 16", aby ciśnieniem je usztywnić do 18", ma to sens taki sam jak obniżanie i utwardzanie SUVów :mrgreen:

Choć możesz mieć rację, aby tylko na trasę podbić ciśnienie. Zobaczę, potestuję jak nie zapomnę ;) U mnie jednak może się to nie sprawdzić, bo jeszcze dochodzi pakiet na bezdroża.

Re: Kolo zapasowe

: 5 maja 2016, o 10:11
autor: LMB
kamracik pisze:No na pewno, będę kupować 16", aby ciśnieniem je usztywnić do 18", ma to sens taki sam jak obniżanie i utwardzanie SUVów :mrgreen:

Choć możesz mieć rację, aby tylko na trasę podbić ciśnienie. Zobaczę, potestuję jak nie zapomnę ;) U mnie jednak może się to nie sprawdzić, bo jeszcze dochodzi pakiet na bezdroża.
Nie wiem, czy wiesz, ale cisnienie podawane przez producenta jest dla opon zwyklych. Dla XL cisnienie powinno byc wyzsze. Ja mam ogolnie cos kolo 2.8-3.0 - jak mi sie nabije :mrgreen:

Re: Kolo zapasowe

: 5 maja 2016, o 10:26
autor: kamracik
Pierwsze słyszę o oponach XL, więc ja to dopiero muszę poczytać o tym ;) Bo wątpię, aby fabryka mi takie dała.

Re: Kolo zapasowe

: 5 maja 2016, o 10:40
autor: LMB
kamracik pisze:Pierwsze słyszę o oponach XL, więc ja to dopiero muszę poczytać o tym ;) Bo wątpię, aby fabryka mi takie dała.
Extra Load. I nie zdziw sie, ze miales takie na pierwszy montaz.

Re: Kolo zapasowe

: 5 maja 2016, o 12:09
autor: CLO27
No widzisz o tym że xl trzeba pompować wyżej nie wiedziałem, ale rzeczywiście jak nabiłem zgodnie z "klapką" to miękko było, dobiłem sam od siebie, ale dobrze takie rzeczy wiedzieć - dzięki.

Nie wiem jak Wy się poruszacie, ale ja przy prędkościach 170+ widzę ogromną różnicę w SII, wręcz nie do opisania (fele 225r18 i zawias)....Mogę sobie pozwolić na jazdę z takimi prędkościami przy bardzo wietrznej pogodzie co dla mnie jest niebywale istotne bo robię często spore odległości autostradami. Chociaż powiem, że w SIII jest zdecydowanie lepiej i nawet zwykły zawias z 17' pozwala na taką jazdę bez stresu, nie wiem czy to przez ciężar diesla, czy po prostu mniejsza podatność na "myszkowanie" w każdym razie w S3 nie jest to dla mnie konieczne...

Re: Kolo zapasowe

: 5 maja 2016, o 12:32
autor: kamracik
Czy dobrze zrozumiałem, że lepiej Ci się jedzie SII aniżeli SIII?

SIII na drodze lepiej się zachowuje bo jest nieco szerszy i jakby nie było powinien się prowadzić lepiej. Wszakże też różnica tych 8 lat w konstrukcji robi różnicę.

Re: Kolo zapasowe

: 5 maja 2016, o 12:39
autor: LMB
CLO27 pisze:No widzisz o tym że xl trzeba pompować wyżej nie wiedziałem, ale rzeczywiście jak nabiłem zgodnie z "klapką" to miękko było, dobiłem sam od siebie, ale dobrze takie rzeczy wiedzieć - dzięki.

Nie wiem jak Wy się poruszacie, ale ja przy prędkościach 170+ widzę ogromną różnicę w SII, wręcz nie do opisania (fele 225r18 i zawias)....Mogę sobie pozwolić na jazdę z takimi prędkościami przy bardzo wietrznej pogodzie co dla mnie jest niebywale istotne bo robię często spore odległości autostradami. Chociaż powiem, że w SIII jest zdecydowanie lepiej i nawet zwykły zawias z 17' pozwala na taką jazdę bez stresu, nie wiem czy to przez ciężar diesla, czy po prostu mniejsza podatność na "myszkowanie" w każdym razie w S3 nie jest to dla mnie konieczne...
Moze to pomoze, bo zbytnio uproscilem:

Obrazek

I w zrodelku jest wiecej: http://www.barrystiretech.com/loadtables.html

Po prostu - chcac osiagnac maksymalna nosnosc XL musisz pierdnac wiecej w oponke ;)

Re: Kolo zapasowe

: 5 maja 2016, o 12:53
autor: CLO27
Porównując fabrycznym SII vs SIII (bez modów żadnych) to SII jeździło mi się gorzej, nie biorąc pod uwagę charakterystyki silnika, różnicy w latach, a jedynie same odczucie komfortu czy zachowania na drodze (przyczepność, myszkowanie itp.).

Jednak po poczynionych zmianach wolę jeździć SII, komfort oczywiście dużo mniejszy niż w SIII i kucyków trochę brakuje, ale dużo lepsze właściwości jezdne na autostradzie mi się nim jeździ zdecydowanie przyjemnej. Wiadomo, że to dwa różne auta i nie jest w SIII źle, a nawet przyznam, że bardziej "luksusowo" (nawet w moich ubogich wersjach :P) i wygodnie, sentyment jednak i to, że SII jest prawie już na własność sprawia iż mam zagwozdkę hehe.
Sprawa jest jeszcze bardziej skomplikowana bo na dalekie trasy biorę SIII które jeździ teraz jako służbowe, spalanie dużo niższe i mniej męczy-komfort, mniej daje też przyjemności z jazdy a na krótkie wolę się przejechać SII :D

Reasumując do pracy SIII, na co dzień SII :)

Re: Kolo zapasowe

: 5 maja 2016, o 13:36
autor: CLO27
LMB pisze:
CLO27 pisze:No widzisz o tym że xl trzeba pompować wyżej nie wiedziałem, ale rzeczywiście jak nabiłem zgodnie z "klapką" to miękko było, dobiłem sam od siebie, ale dobrze takie rzeczy wiedzieć - dzięki.

Nie wiem jak Wy się poruszacie, ale ja przy prędkościach 170+ widzę ogromną różnicę w SII, wręcz nie do opisania (fele 225r18 i zawias)....Mogę sobie pozwolić na jazdę z takimi prędkościami przy bardzo wietrznej pogodzie co dla mnie jest niebywale istotne bo robię często spore odległości autostradami. Chociaż powiem, że w SIII jest zdecydowanie lepiej i nawet zwykły zawias z 17' pozwala na taką jazdę bez stresu, nie wiem czy to przez ciężar diesla, czy po prostu mniejsza podatność na "myszkowanie" w każdym razie w S3 nie jest to dla mnie konieczne...
Moze to pomoze, bo zbytnio uproscilem:

Obrazek

I w zrodelku jest wiecej: http://www.barrystiretech.com/loadtables.html

Po prostu - chcac osiagnac maksymalna nosnosc XL musisz pierdnac wiecej w oponke ;)
Ale ta tabelka tylko dla 60 hehe ja mam 225/40 r 18 więc mi się za bardzo nie przyda, ale jest tam pare ciekawych info.

Re: Kolo zapasowe

: 5 maja 2016, o 21:01
autor: rezon
LMB pisze:.... cisnienie podawane przez producenta jest dla opon zwyklych. Dla XL cisnienie powinno byc wyzsze. Ja mam ogolnie cos kolo 2.8-3.0 - jak mi sie nabije :mrgreen:
Bzdury waćpan piszesz. Ciśnienie podawane przez producenta jest dla opon homologowanych. Jeśli jakaś firma produkuje opony "zwykłe" z nośnością 94 to dla zwykłych, a jeśli "zwykłe" ma 91, a XL 94 to ciśnienie jest dla XL.

Re: Kolo zapasowe

: 5 maja 2016, o 21:02
autor: whity
Ja tam daje zawsze wg uznania, cos powiedzmy pustym a pełnym obciążeniem :)

Re: Kolo zapasowe

: 5 maja 2016, o 21:03
autor: whity
A tak apropos, dziś zmierzyłem bieżnik 19" pirelli,
Po przejechaniu 25.000km maja 6mm przód i tył.
I zero ząbkowaniu

Re: Kolo zapasowe

: 5 maja 2016, o 22:29
autor: CLO27
rezon pisze:
LMB pisze:.... cisnienie podawane przez producenta jest dla opon zwyklych. Dla XL cisnienie powinno byc wyzsze. Ja mam ogolnie cos kolo 2.8-3.0 - jak mi sie nabije :mrgreen:
Bzdury waćpan piszesz. Ciśnienie podawane przez producenta jest dla opon homologowanych. Jeśli jakaś firma produkuje opony "zwykłe" z nośnością 94 to dla zwykłych, a jeśli "zwykłe" ma 91, a XL 94 to ciśnienie jest dla XL.
No tak to chyba oczywiste że jeżeli homologowane są xl to producent dla takich ciśnienie podaje, ale nie o tym pisal, znaczy ja tak to odebrałem że pisał o zmianie ze zwykłych na xl gdzie zwykłe są rekomendowane....

Re: Kolo zapasowe

: 5 maja 2016, o 22:55
autor: Enriquez
whity pisze:A tak apropos, dziś zmierzyłem bieżnik 19" pirelli,
Po przejechaniu 25.000km maja 6mm przód i tył.
I zero ząbkowaniu
to dobrze, czy źle?
wygląda na to, że u mnie co roku wymiana laczy :(