Problem z komputerem pokładowym, wyświetlanie usterek

MrK
Posty: 4
Rejestracja: 9 gru 2015, o 10:41
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Problem z komputerem pokładowym, wyświetlanie usterek

Post autor: MrK »

Kilka dni temu pojawił mi się problem, który mocno mnie zaskoczył. Mianowicie, auto stało kilka dni na podjeździe, kiedy już trafiła się podróż po odpaleniu silnika wyskoczyła mi dłuuuga lista komunikatów o usterce. Właściwie wszystkie możliwe błędy się pojawiły, od trakcji, poprzez ciśnienie opon, hamulce, pokrywę silnika, itd. Po kilkukrotnym zgaszeniu i odpaleniu auta błędy zginęły. W trakcie podróży, po ujechaniu około 30 km problem znowu się pojawił. Powtórzyłem czynność restartu auta i chwilowo kłopot zginął. Minęło już kilka dni i cały czas pojawiają się te same błędy, które giną po restarcie auta i po jakimś czasie ponawiają się. Oczywiście już na serwis ustawiony, ale kiedy przedstawiłem im sytuację Panowie byli zaskoczeni. Miał ktoś podobny kłopot?


Superb III 2.0 220km
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z komputerem pokładowym, wyświetlanie usterek

Post autor: kamracik »

Normalnie bym powiedział o zalanym module, ale patrzę, że to o SIII chodzi, więc chyba ciężko będzie o podobne doświadczenie.
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: Problem z komputerem pokładowym, wyświetlanie usterek

Post autor: elmi_k »

Serwis i niech szukają :)
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Problem z komputerem pokładowym, wyświetlanie usterek

Post autor: Enriquez »

Ciekawe, czy jakiś magik nie podpiął gdzieś alarmu z odcięciem zapłonu...
Wątpię - ale - pytanie - czy alarm jest fabryczny?
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
czarls
Posty: 86
Rejestracja: 5 gru 2015, o 16:30
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Karol
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Problem z komputerem pokładowym, wyświetlanie usterek

Post autor: czarls »

Heh widzę że i SIII dopada problem z utrzymaniem odpowiedniego napięcia podczas rozruchu.
To norma przynajmniej u innych,komputer podczas rozruchu obcina zasilanie poszczególnych modułów.
Między innymi tymi od trakcji aby całą moc rozruchową akumulatora przekazać na start silnika.



Tego typu cuda to norma w autach koncernu GM i Forda po dłuższym postoju.


To znak że akumulatory stosowane w SIII to już nie to co kiedyś ori dedyk na pierwszy montaż.
Kiedyś aku fabryczny przynajmniej przez pierwsze trzy lata nawet pod chmurką trzymał parametry rozruchowe.
No turbo no fun :D
MrK
Posty: 4
Rejestracja: 9 gru 2015, o 10:41
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: Problem z komputerem pokładowym, wyświetlanie usterek

Post autor: MrK »

Jak najbardziej alarm fabryczny.

Usterka rozpoczęła się podczas rozruchu, natomiast, jak wcześniej wspomniałem, problem pojawia się również w trakcie jazdy.
czarls
Posty: 86
Rejestracja: 5 gru 2015, o 16:30
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Karol
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Problem z komputerem pokładowym, wyświetlanie usterek

Post autor: czarls »

Sprawdź napięcie,miernik u chińczyka to tylko 10zł.
Sprawdź jakie jest napięcie podczas rozruchu jak i Amperaż.
Ja tam obstawiam spadek napięcia i amperażu,ewentualnie podwieszanie się regulatora napięcia bo i takie cuda się zdarzają nawet w nowych autach.
Kontrolka od ładowania wywali dopiero jak spadnie poniżej 11,cuda zaczynają się dziać jeśli spada ciut poniżej 12.
W sumie wszystkie auta na szynie Can prawie tak samo objawiają swoje problemy z prądem-brakiem wystarczającej ilości prądu.
Finalnie może być tak że i Cim'a rozłączy i się zaczną dziać cuda z wskazówkami obrotomierza prędkościomierza jak i wskaźniki od Paliwa i temp płynu chłodniczego.
No turbo no fun :D
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Problem z komputerem pokładowym, wyświetlanie usterek

Post autor: Enriquez »

Amperażu chyba jednak nie zmierzy miernikiem za 10 zł.
Przemyśliwując ten problem, przyczyną może być po prostu oberwana cela akumulatora.
Takie rzeczy już się kiedyś zdarzały, więc prawdopodobnie masz po prostu pecha.
Jak nie akumulator, to regulator napięcia ładowania - za dużo opcji nie ma.
Grunt to zaobserwować co się dzieje z napięciem. W ASO, albo jak masz kabelek z łatwością zrobisz logi tego parametru.

Głowa do góry - wygląda to na pierdołę totalną.
Ciekaw jestem, czy klemy na akumulatorze są dokręcone, masa silnika, masa pojazdu. To by były jajca.
Mógł pójść jakiś przekaźnik...
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
czarls
Posty: 86
Rejestracja: 5 gru 2015, o 16:30
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Karol
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Problem z komputerem pokładowym, wyświetlanie usterek

Post autor: czarls »

Usterka wydaje się błaha ale jazda z skokami napięcia nie jest zbyt dobrym posunięciem.
Możesz usmażyć cim'a lub miu, w sumie auto nowe na gwarancji,więc pewnie w razie W naprawią.
No turbo no fun :D
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Problem z komputerem pokładowym, wyświetlanie usterek

Post autor: Enriquez »

A co to jest "CIM" i "MIU", bo coś nie kojarzę tych skrótów w VW...
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
czarls
Posty: 86
Rejestracja: 5 gru 2015, o 16:30
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Karol
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Problem z komputerem pokładowym, wyświetlanie usterek

Post autor: czarls »

Google prawdę ci powie przed wpisz unit :)
Chyba każdy producent jadący na Can;nie używa takich skrótów.

Jako mod musisz mieć Wis'a prawda,jak to się mówi Wis zawszę prawdę ci powie choć wy to macie w VW ETK'a+TiS czy jakoś tak.
No turbo no fun :D
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: Problem z komputerem pokładowym, wyświetlanie usterek

Post autor: elmi_k »

CIM - Centrum Informacji Miejskiej

:D
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Problem z komputerem pokładowym, wyświetlanie usterek

Post autor: whity »

Nawet by mi się nie chciało tu o tym pisać tylko prostu do aso...tym bardziej że to nowe auto!
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Problem z komputerem pokładowym, wyświetlanie usterek

Post autor: Enriquez »

czarls pisze:Chyba każdy producent jadący na Can;nie używa takich skrótów..
Zauważ, że VW to nie Opel. Tutaj nie ma takich wynalazków.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
czarls
Posty: 86
Rejestracja: 5 gru 2015, o 16:30
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Karol
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Problem z komputerem pokładowym, wyświetlanie usterek

Post autor: czarls »

Jak nie ma jak jest,SI już był na Can.
Skoro jest Can to i takie moduły tez.
W VW masz imo i ecm moduły komfortu,moduły od ESP TCS ABS.
To że nazewnictwo jest inne nie znaczy że działa na innej zasadzie.
Myślałem że jako oficjalne forum SS w PL macie wsparcie techniczne od Skoda Polska.
W postaci Etki i Vas aby móc pomóc jak i pogłębić swoja wiedzę.

Każde nowsze auto z Can będzie obcinać zasilanie jeśli ma problem z prądem,dlatego wywala błędy ponieważ odłącza poszczególne moduły.

Priorytetem jest odpalenie auta jak i podtrzymanie pracy silnika,dopiero kiedy ECU stwierdzi że amperaż i napięcie jest odpowiednie czyli alternator już na dobre się rozbrykał,pozwoli reszcie funkcjonować.

Żeby nie było może i marki są różne ale firmy które zajmują się dostarczaniem zwłaszcza modułów elektrycznych są zunifikowane.

Dzięki czemu mamy tkzw uniwersalne urządzenia diagnostyczne,tkzw multi skanery.
Najbardziej znany jest chyba Delphi u nas w PL znany pod nazwą auto-com.
Które mogą równocześnie obsługiwać kilkadziesiąt różnych marek aut.
No turbo no fun :D
ODPOWIEDZ