DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

lowet
Posty: 3
Rejestracja: 1 lis 2019, o 23:29
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)

DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

Post autor: lowet »

Cześć,
Mam problem/pytanie na które nie potrafię znaleźć odpowiedzi (fora praktycznie każdych aut/poradniki związane z obsługą automatów też nie pomogły).
Pomożecie? :)

Opiszę krótko problem:
Zatrzymuję się autem i zostawiam silnik włączony na dłuższy czas. Nie mam na myśli korków, stania pod światłami, jazdy na luzie, holowania lub wszystkich podobnych rzeczy, które są już z reguły opisane.

Po prostu dojeżdżam na miejsce docelowe i okazuje się, że na zewnątrz jest temperatura niska/wysoka a w środku auta mój syn smacznie śpi i nie mam zamiaru gasić auta, wykorzystać REST (lub inne podobne rozwiązania).

Nie chcę też żeby wątek dotyczył mandatów/ekologii lub podobnych tematów.

Generalne od czasu do czasu (lato/zima), chcę zostawić auto włączone na postoju na 30/60 minut (syn lubi spać :) ).

Zostawić na D, P, czy N?

Drive odrzuciłem z własnego wyczucia (może niesłusznie), myśląc raczej nad kwestią P vs. N.
Póki co stanęło na P ale N mnie męczy a nigdzie nie mogę znaleźć podobnych problemów i ich rozwiązań (instrukcja też milczy, co raczej nie dziwi).

Co będzie lepsze dla DSG?
Awatar użytkownika
hubi_pl
Posty: 175
Rejestracja: 13 paź 2016, o 16:10
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 400
Imię: Hubert
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

Post autor: hubi_pl »

Wrzuć na P i nie kombinuj :)

Jazda to D - jak już sam wiesz, i żadne zmiany na P w korkach jak to niektórzy znawcy piszą, a postój - P.

Pozdro i miłego weekendu :)
Mr Haldex
yaro_1
Posty: 533
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

Post autor: yaro_1 »

a nie jest tak że p to postój - w sensie auto zaparkowane, silnik wyłączony, a n to pozycja neutralna, coś jak by "luz" w manualu?
Awatar użytkownika
sebagti97
Posty: 42
Rejestracja: 25 mar 2012, o 13:08
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Kozienice

Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

Post autor: sebagti97 »

Byle jaki postój to P i zaciągnięty ręczny. N używa się do holowania lub przepychania w garażu ;)
FSO Polonez Caro Plus 1.4 GTi 16V 1997
Skoda Superb III Style 2.0 TDi 190 4x4 2016
Skoda Roomster Comfort 1.4 MPi 16V 2007
Awatar użytkownika
karas2002
Posty: 121
Rejestracja: 5 paź 2019, o 08:52
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Łódź

Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

Post autor: karas2002 »

Dokładnie jak piszą koledzy wyżej. Zatrzymujesz się na chwile na postój to tez P. Jest to tryb który blokuje auto przed stoczeniem się.
D to tryb do jazdy, skrzynia przekazuje moment na koła, bez trybu hold klasyczny tempomat się toczy 5-10 km/h.
N do sytuacji awaryjnych.
Awatar użytkownika
hubi_pl
Posty: 175
Rejestracja: 13 paź 2016, o 16:10
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 400
Imię: Hubert
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

Post autor: hubi_pl »

sebagti97 pisze:Byle jaki postój to P i zaciągnięty ręczny. N używa się do holowania lub przepychania w garażu ;)
A po co zaciągasz ręczny? na równej powierzchni pozbawione to sensu.
Mr Haldex
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

Post autor: Camillinhio »

Pewnie z przyzwyczajenia.
Obrazek
cidik
Posty: 52
Rejestracja: 2 mar 2020, o 16:41
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Imię: Dominik

Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

Post autor: cidik »

sebagti97 pisze: 2 lis 2019, o 17:36 Byle jaki postój to P i zaciągnięty ręczny. N używa się do holowania lub przepychania w garażu ;)
Auta z automatyczną skrzynią biegów nie wolno holować, tylko N do ściągania na lawetę.

Fachowo zgodnie ze sztuką (Ale mało kto tak robi) jest uruchomić zaplon przełożyć dźwignię na N uruchomić pojazd, następnie zwolnić hamulec ręczny i wybrać R lub D. I odwrotnie, w celu znaczenia pojazdu powinno się zatrzymać pojazd, przestawić dźwignię na N następnie zaciągnąć ręczny, wyłączyć pojazd i przestawić dźwignię w pozycję P.
Czasami na górce (przed brama) jak zatrzymać pojazd i włączysz od razu na P włączysz silnik to auto Ci się stoczył z 10cm, ponieważ to tak jak w manualnej skrzyni musi wejść bieg 1 aby się zatrzymac. A te 10 cm to już może być wspomniał brama.
Nomen omen znajomy zrobił na Fordzie z automatem 500k km na jednej skrzyni i na każdych światłach wrzuca N, na pytanie po co, aby odciążyć silnik, i skrzyni nic nie jest mimo że nie jest to zgodne ze sztuką jazdy.

P.S. ja bym stał na P z zaciągniętych ręcznym.
Ostatnio zmieniony 9 mar 2020, o 07:41 przez cidik, łącznie zmieniany 1 raz.
SE7
Posty: 200
Rejestracja: 10 lut 2020, o 19:09
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

Post autor: SE7 »

W jakim języku piszesz? Jeden wielki bełkot nie tylko w tym poście.
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

Post autor: Camillinhio »

cidik pisze:
sebagti97 pisze: 2 lis 2019, o 17:36 Byle jaki postój to P i zaciągnięty ręczny. N używa się do holowania lub przepychania w garażu ;)
Auta z automatyczną skrzynią biegów nie wolno miłować, tylko N do ściągania na lawetę.

Fachowo zgodnie ze sztuką (Ale mało kto tak robi) jest uruchomić zaplon przełożyć dźwignię na N uruchomić pojazd, następnie zwolnić hamulec ręczny i wybrać R lub D. I odwrotnie, w celu znaczenia pojazdu powinno się zatrzymać pojazd, przestawić dźwignię na N następnie zaciągnąć ręczny, wyłączyć pojazd i przestawić dźwignię w pozycję P.
Czasami na górce (przed brama) jak zatrzymać pojazd i włączysz od razu na P włączysz silnik to auto Ci się stoczył z 10cm, ponieważ to tak jak w manualnej skrzyni musi wejść bieg 1 aby się zatrzymac. A te 10 cm to już może być wspomniał brama.
Nomen omen znajomy zrobił na Fordzie z automatem 500k km na jednej skrzyni i na każdych światłach wrzuca N, na pytanie po co, aby odciążyć silnik, i skrzyni nic nie jest mimo że nie jest to zgodne ze sztuką jazdy.

P.S. ja bym stał na P z zaciągniętych ręcznym.
Mi auto nie pozwala wyłączyć silnika, dopóki nie przestawię dźwigni na P, także coś się nie klei Twoja teoria.

Wysłane z internetu

Obrazek
cidik
Posty: 52
Rejestracja: 2 mar 2020, o 16:41
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Imię: Dominik

Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

Post autor: cidik »

Camillinhio pisze: 9 mar 2020, o 07:23
cidik pisze:
sebagti97 pisze: 2 lis 2019, o 17:36 Byle jaki postój to P i zaciągnięty ręczny. N używa się do holowania lub przepychania w garażu ;)
Mi auto nie pozwala wyłączyć silnika, dopóki nie przestawię dźwigni na P, także coś się nie klei Twoja teoria.

Wysłane z internetu
Aż poszedłem do aut, bmw, audi, mercedes i skoda s3. We wszystkich łącznie że skodą my2020 można włączać i wyłączać w pozycji P i N, a nie da się na R i D. Wiec nie wiem co masz za skrzynie, i jakie auto.
Awatar użytkownika
baarttbaartt
Posty: 422
Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

Post autor: baarttbaartt »

W s3 2019 u mnie nie da się włączyć jeśli nie jest skrzynia na P ustawiona.
Można zgasić na N.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
cidik
Posty: 52
Rejestracja: 2 mar 2020, o 16:41
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Imię: Dominik

Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

Post autor: cidik »

baarttbaartt pisze: 9 mar 2020, o 09:55 W s3 2019 u mnie nie da się włączyć jeśli nie jest skrzynia na P ustawiona.
Można zgasić na N.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Mega dziwne, a masz kluczyk czy keyless system, bo to może być jedyna zmienna...A jak weźmiesz zapłon to też nie możesz na R,n,d przełożyć dźwignię?
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

Post autor: Camillinhio »

cidik pisze:
Camillinhio pisze: 9 mar 2020, o 07:23
cidik pisze: Mi auto nie pozwala wyłączyć silnika, dopóki nie przestawię dźwigni na P, także coś się nie klei Twoja teoria.

Wysłane z internetu
Aż poszedłem do aut, bmw, audi, mercedes i skoda s3. We wszystkich łącznie że skodą my2020 można włączać i wyłączać w pozycji P i N, a nie da się na R i D. Wiec nie wiem co masz za skrzynie, i jakie auto.
Przy uruchamianiu tak samo. Z P nie przestawię.Obrazek

Wysłane z internetu

Obrazek
Awatar użytkownika
baarttbaartt
Posty: 422
Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: DSG dłuższy postój - N vs. P vs. D

Post autor: baarttbaartt »

cidik pisze:
baarttbaartt pisze: 9 mar 2020, o 09:55 W s3 2019 u mnie nie da się włączyć jeśli nie jest skrzynia na P ustawiona.
Można zgasić na N.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Mega dziwne, a masz kluczyk czy keyless system, bo to może być jedyna zmienna...A jak weźmiesz zapłon to też nie możesz na R,n,d przełożyć dźwignię?
Tak mam keyless.
Tak nie mogę zmienić na zapłonie z P na inna pozycje dopóki nie uruchomię silnika.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ODPOWIEDZ