Wycięcie DPF

mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Wycięcie DPF

Post autor: mario789 »

Witam serdecznie,

Chciałem podpytać odnośnie kwestii związanej z wycięciem dpf’a.

Zainstalowałem sobie na andku apke vag dpf ( dziękuje użytkownikowi Kaciuk za polecenie apki ) i wyszło mi coś

https://zapodaj.net/332aa39c48a39.jpg.html

Pytanie czy obecne wyniki kwalifikują się już do czyszczenia dpf? Nie chce go wycinać w obawie przed problemem ewentualnej kontroli na skp emisji spalin jak to nasi wspaniali miłościwie panujący nam szykują. W grę wchodzi płukanie w maszynie FH2 Semi Double, a co Wy sądzicie?
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wycięcie DPF

Post autor: fabek »

Za dużo popiołu - przyczyna gówniany olej, jazda na krótkie odcinki po mieście.

Dlaczego nie ma różnicy ciśnien?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Wycięcie DPF

Post autor: mario789 »

Samochód kupiony niespełna dwa tygodnie temu, dziś wymieniony został olej i filtry ( filtry Man, olej motul 5w30 x clean+), co do różnicy ciśnień nie mam pojęcia nie wyświetlił w apce

Co do popiołu to tez wydaje mi się ze dużo bo dopuszczalne bodajże jest 60g.

Edit: samochód teraz do końca roku będzie głównie jeździł po mieście, z początkiem nowego roku jak wszystko dobrze pójdzie to będą dojazdy do pracy po 50km wiec trochę dalej. Sugerujesz żeby robić np raz w tygodniu jakiś przelot np 100km żeby go „przedmuchac” ?
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wycięcie DPF

Post autor: fabek »

Pytanie jak ktoś wcześniej nim jeździł, bo stopień zapchania popiołem sugeruje właśnie głównie jazdę po mieście.

Oczywiście, przelot 100-200km na pewno posłuży mu. Dobrze depnąć i wygrzać.

Bardzo zastanawiające jest dlaczego nie widać różnicy ciśnień, podjedź na vcds i pokaż mi co widać na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach: Sadza, popiół, ciśnienia, temperatury.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1037
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Wycięcie DPF

Post autor: Kuster »

Czy na OBDeleven też można sprawdzić jak się ma DPF?
Jak dbasz tak masz
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wycięcie DPF

Post autor: maureliusz »

Rany boskie... tyle popiołu jak po dobrym ognisku pod ziemniaki :-)

Na pewno dobry silnik wybrany???

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Wycięcie DPF

Post autor: mario789 »

Umówiłem się na czyszczenie dpf, w ostateczności wytnę to dziadostwo choć bardzo powstrzymuje mnie zamieszanie przy tych dpf’ach bo niby prace nad ustawa trwają ale znając specjalistów od pisania takich ustaw znowu będzie jazda bez trzymanki.

Dziś wyszło mi coś takiego

https://zapodaj.net/0e846be4abe00.jpg.html

Ps nie działa mi przycisk na samsungu dlatego zdjęcie a nie scrn ;)

Mechanik powiedział, ze mając ten sam motor w b8 miał popiołu na poziomie 50g i silnik nadal dobrze pracował nie tracił mocy. Sugerował, ze wystarczy wyczyścić i będzie znowu spokój na jakiś rok lub dłużej w zależności od jazdy.

Co do pytania czy dobry silnik. To kolejny diesel a pierwszy z fabrycznym dpf i póki co auto jeździ po mieście plus po nowym roku będzie miało wyjazdy za miasto do pracy, a po tsi mam już serdecznie dość benzyn i ich „relatywnie niskiego spalania”
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Wycięcie DPF

Post autor: mario789 »

Kuster pisze: 17 lis 2020, o 16:31 Czy na OBDeleven też można sprawdzić jak się ma DPF?
Z tego co kojarzę nie ma tam takiej funkcjonalności, polecam vag dpf w wersji free z okrojona możliwością monitoringu ( masz tam tylko wtedy wartość sadzy) lub pełna za 20.99 z sklepu Google play.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wycięcie DPF

Post autor: fabek »

Powinno pomóc. Jednak chemia używana przy płukaniu dpf często uszkadza go bezpowrotnie. Zacząłbym od wypalania serwisowego i dobry przelot autostradą.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Wycięcie DPF

Post autor: mario789 »

Ostatnio uruchomiło się wypalanie i mimo to nie wypalił całości sadzy, te 5-6.5g zostało. Poza tym z tego co się orientuje sadze wypali ale po jej wypalaniu zostaje popiół, który wyczyści się jedynie płukaniem, chyba ze coś mylę?

Jak uruchomić to wypalanie serwisowe? Vcds ? Dobry przelot autostrada tzn jaka prędkość i jaki dystans? Podobno wystarczy na 3 zapiac i jakieś 70km/h żeby obroty były pod 2500 i jakieś 10km powinno wystarczyć.

Uwielbiam diesla ale to pierwszy samochód z dpf bo wszystkie poprzednie ich nie miały i teraz rozumiem czemu
Pawel_81
Posty: 47
Rejestracja: 27 paź 2017, o 06:46
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Wycięcie DPF

Post autor: Pawel_81 »

Wydaje mi się wszystko jest OK. Normalna akcja, filtr się zapełnia do 23 - 24 g ( kreska na górze dojdzie do 100 %) włącza się procedura regeneracji, spada do 5 - 8 g i proces się powtarza co 300 - 500 km w zależności od jazdy. Mam dwa samochody w TDI jeden od nowości i w obydwu mam to samo. Dopóki nie wywali kontrolki filtra na desce to nie ma się czym przejmować. Ważne żeby nie przerywać procesu regeneracji i będzie dobrze.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wycięcie DPF

Post autor: maureliusz »

Teraz widzę że Ty masz oil ASH...w gramach, a u mnie jest w litrach.
Stąd byłem w szoku...

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Wycięcie DPF

Post autor: mario789 »

maureliusz pisze: 18 lis 2020, o 13:40 Teraz widzę że Ty masz oil ASH...w gramach, a u mnie jest w litrach.
Stąd byłem w szoku...

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Rozmawiałem już z kilkoma warsztatami i usłyszałem jedno: „jeśli planuje pojeździć autem przez te 3 lata to dla spokoju oddaj dpf na czyszczenie bo popiół usunie się tylko czyszczeniem, wypali się jedynie sadze” ogólnie auto jeździło po mieście, co potwierdzają mechanicy. Blokuje mnie jedynie kwestia od przyszłego roku czy nie wezmą się za dpf i będzie uprawiany eko-terroryzm. W przeciwnym wypadku pierwsza rzeczą po wymianie oleju i filtrów byłby dpf out.

Tak już na marginesie to mega słabe, ze w grupie Vaga żaden z inżynierów nie wpadł na pomysł zaimplementowania jednej błahej funkcjonalności jaka jest komunikat w systemie pt” nie gas silnika, rozpoczęła się procedura wypalania dpf” zwykły komunikat między zegarami w sekcji status pojazdu lub na navi i po problemie.
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Wycięcie DPF

Post autor: kacluk »

mario789 pisze: 17 lis 2020, o 10:05 Zainstalowałem sobie na andku apke vag dpf ( dziękuje użytkownikowi Kaciuk za polecenie apki ) i wyszło mi coś
Powinno być " KACLUK" ale wybaczam pomyłkę:) cieszę się że pomogłem.. :lol:
fabek pisze: 17 lis 2020, o 10:22 Dlaczego nie ma różnicy ciśnien?
Odp jest prosta, bo kolega kliknął na to okno stąd jest nieaktywne. Każde okno w vagdpf można dezaktywować naciskając na nie:)
Moim skromnym zdaiem DPF u kolegi jest naj najbardziej ok. Apka Vagdf sama automatycznie dobiera kod silnika.. Ale można wybrać samemu także.

Wstawiam jak to wygląda u mnie przy przebiegu 62000 km. Będąc w PL na urlopie wpadłem do salonu skody zapytać od DPF i powiedzieli mi że jest książkowo)
mój Dpf po miescie (5km do pracy mam) wypala się co ok 300km.. Pełny filtr 100% to ok 25gram sadzy..
Po wypaleniu jest od 4,5-6gram zawsze zostaje.. I tak ma być.. Nigdy nie wypali do 0..
Ja z tą apką 1.5roku jeźdżę głównie po mieście i czasem 2x w roku trasa UK-PL.. i nigdy żadna lapmka dpf się nie zapaliła a przez ten czas tylko 1 przerwałem wypalanie.
W naszych dielsach jest CR więc wypalanie można robić nawet gdy stoisz na parkingu.. Nie jest tak efektywne ale też wypali. I najważniejsze gasząc auto nie będą wentylatory wyły jak głupie 8-) :lol: :lol:

Obrazek

U mnie oil ash jest 15gram więc u kolegi przy przebiegu 100k jest 28 więc dla mnie to wydaje się naj najbardziej ok..
Pozdrawiam Kolegów
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wycięcie DPF

Post autor: maureliusz »

Skąd macie... gramy??? I w procentach zapełnienie...?

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
ODPOWIEDZ