Strona 1 z 1

Uszkodzone turbo w superb 2.0 280 km

: 9 wrz 2019, o 11:46
autor: siwkerss
Witam, może ktoś mi tu pomoże. Od jakiegoś czasu wyskakiwało mi epc po gwałtownym naciśnięciu gazu w czasie jazdy, po za tym że świeciła się lampka epc nie było czuć różnicy w jeździe. Po jakimś czasie zaświeci się check i samochód wchodził w tryb awaryjny. Podłączyłem kompa i wyskoczyła mi takie błędy
(P256300) czujnik położenia nastawnika ciśnienia doładowania niewiarygodny
(P00AF00) jednostka przedstawiania turbosprężarki 1 zablokowanie.
Nie wiem co robić byłem u mechanika podejrzewa że to jakaś czujka ale na 100 pro nie jest pewien, kolega u którego regeneruje turbo też nie pomoże bo nie ma takiego stołu żeby ją podłączyć.
Może ktoś miał podobny problem, albo przynajmniej poleci kogoś od turbin żeby zbadać skode

Re: Uszkodzone turbo w superb 2.0 280 km

: 9 wrz 2019, o 19:36
autor: yaro_1
może być uszkodzona "gruszka" do sterowania łopatkami turbiny (względnie mechanizm sterujący jeśli wymyślili coś innego w miejsce gruszki) albo zapieczone łopatki turbiny i jak dodajesz gazu to silnik łapie przeładowanie (za duże ciśnienie doładowania) i przechodzi w tryb awaryjny

przerabiałem w starym 1,9 tdi

czujniki są moim zdaniem ok, bo jak by ci padł któryś z czujników, to byś cały czas miał problem, a nie że postęp z usterkami, u mnie pomogło wyczyszczenie turbiny

Re: Uszkodzone turbo w superb 2.0 280 km

: 9 wrz 2019, o 20:46
autor: Montes
Czyszczenie bez demontażu może być w miarę skuteczne tylko przy niewielkich zabrudzeniach.
Nie ma szans na wyczyszczenie zapchanych i zapieczonych elementów turbo - wtedy trzeba rozbierać.
Najrozsądniej jest czyścić turbosprężarkę profilaktycznie co 10-15kkm.
Osobiście co taki okres wymieniam też podkładki pod wtryskiwaczami przy okazji usuwania węgla w obszarze głowicy cylindra, w szczególności na zaworach, koronie tłoka, górnej powierzchni tłoka oraz w obszarze pierwszego pierścienia tłokowego. Oczyszczam również gniazda wlotowe i wylotowe zaworu i pozostałości "syfu" w zaworze EGR, turbosprężarce i systemie wlotu powietrza.
Wszystko to robi jeden dwuskładnikowy niemiecki preparat ProTex Carbon X.
Jestem do niego bardzo przekonany. Stosuję zarówno w moich autach, motocyklu jak i silniku zaburtowym bądź kosiarce Teściowej.

https://images91.fotosik.pl/423/d8bd395635e51b6fmed.jpg
https://images90.fotosik.pl/424/22c4649d847b3317med.jpg
https://images92.fotosik.pl/424/8b2f023976824f9bmed.jpg
https://images92.fotosik.pl/424/90d838f3c64f399amed.jpg

Re: Uszkodzone turbo w superb 2.0 280 km

: 10 wrz 2019, o 11:12
autor: sane
siwkerss pisze:Witam, może ktoś mi tu pomoże. Od jakiegoś czasu wyskakiwało mi epc po gwałtownym naciśnięciu gazu w czasie jazdy, po za tym że świeciła się lampka epc nie było czuć różnicy w jeździe. Po jakimś czasie zaświeci się check i samochód wchodził w tryb awaryjny. Podłączyłem kompa i wyskoczyła mi takie błędy
(P256300) czujnik położenia nastawnika ciśnienia doładowania niewiarygodny
(P00AF00) jednostka przedstawiania turbosprężarki 1 zablokowanie.
Nie wiem co robić byłem u mechanika podejrzewa że to jakaś czujka ale na 100 pro nie jest pewien, kolega u którego regeneruje turbo też nie pomoże bo nie ma takiego stołu żeby ją podłączyć.
Może ktoś miał podobny problem, albo przynajmniej poleci kogoś od turbin żeby zbadać skode
Aktuator wastegate (czyli ten tzw. nastawnik) do sprawdzenia... Logi VCDS jak się przymyka/otwiera + log boostu pod obciążeniem.
Wastegate jest w nowych TSI sterowany elektronicznie. Zanim wyjmiesz turbo upewnij się, że problem nie leży w samym aktuatorze.
Auto jest seryjne czy po sofcie?

Re: Uszkodzone turbo w superb 2.0 280 km

: 10 wrz 2019, o 13:02
autor: siwkerss
Raczej seryjne choć do konca nie wiem bo kupiłem używane

Re: Uszkodzone turbo w superb 2.0 280 km

: 10 wrz 2019, o 20:58
autor: piramida
Jedź do tunera niech zrobi soft silnika i skrzyni to turbo zacznie pracowac w optymalnych warunkach a przy okazji zdiagnozuje nowe turbo ;-)