Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 22 wrz 2019, o 01:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 9 wrz 2019, o 11:46 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 9 pa藕 2016, o 18:57
Posty: 4
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Witam, mo偶e kto艣 mi tu pomo偶e. Od jakiego艣 czasu wyskakiwa艂o mi epc po gwa艂townym naci艣ni臋ciu gazu w czasie jazdy, po za tym 偶e 艣wieci艂a si臋 lampka epc nie by艂o czu膰 r贸偶nicy w je藕dzie. Po jakim艣 czasie za艣wieci si臋 check i samoch贸d wchodzi艂 w tryb awaryjny. Pod艂膮czy艂em kompa i wyskoczy艂a mi takie b艂臋dy
(P256300) czujnik po艂o偶enia nastawnika ci艣nienia do艂adowania niewiarygodny
(P00AF00) jednostka przedstawiania turbospr臋偶arki 1 zablokowanie.
Nie wiem co robi膰 by艂em u mechanika podejrzewa 偶e to jaka艣 czujka ale na 100 pro nie jest pewien, kolega u kt贸rego regeneruje turbo te偶 nie pomo偶e bo nie ma takiego sto艂u 偶eby j膮 pod艂膮czy膰.
Mo偶e kto艣 mia艂 podobny problem, albo przynajmniej poleci kogo艣 od turbin 偶eby zbada膰 skode


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
PostNapisane: 9 wrz 2019, o 19:36 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 23 pa藕 2017, o 12:11
Posty: 286
Lokalizacja: wschodnie mazowsze
Samoch贸d: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
mo偶e by膰 uszkodzona "gruszka" do sterowania 艂opatkami turbiny (wzgl臋dnie mechanizm steruj膮cy je艣li wymy艣lili co艣 innego w miejsce gruszki) albo zapieczone 艂opatki turbiny i jak dodajesz gazu to silnik 艂apie prze艂adowanie (za du偶e ci艣nienie do艂adowania) i przechodzi w tryb awaryjny

przerabia艂em w starym 1,9 tdi

czujniki s膮 moim zdaniem ok, bo jak by ci pad艂 kt贸ry艣 z czujnik贸w, to by艣 ca艂y czas mia艂 problem, a nie 偶e post臋p z usterkami, u mnie pomog艂o wyczyszczenie turbiny


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 wrz 2019, o 20:46 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Przemek
Do艂膮czy艂(a): 24 pa藕 2017, o 09:31
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa
Samoch贸d: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 190/405
Czyszczenie bez demonta偶u mo偶e by膰 w miar臋 skuteczne tylko przy niewielkich zabrudzeniach.
Nie ma szans na wyczyszczenie zapchanych i zapieczonych element贸w turbo - wtedy trzeba rozbiera膰.
Najrozs膮dniej jest czy艣ci膰 turbospr臋偶ark臋 profilaktycznie co 10-15kkm.
Osobi艣cie co taki okres wymieniam te偶 podk艂adki pod wtryskiwaczami przy okazji usuwania w臋gla w obszarze g艂owicy cylindra, w szczeg贸lno艣ci na zaworach, koronie t艂oka, g贸rnej powierzchni t艂oka oraz w obszarze pierwszego pier艣cienia t艂okowego. Oczyszczam r贸wnie偶 gniazda wlotowe i wylotowe zaworu i pozosta艂o艣ci "syfu" w zaworze EGR, turbospr臋偶arce i systemie wlotu powietrza.
Wszystko to robi jeden dwusk艂adnikowy niemiecki preparat ProTex Carbon X.
Jestem do niego bardzo przekonany. Stosuj臋 zar贸wno w moich autach, motocyklu jak i silniku zaburtowym b膮d藕 kosiarce Te艣ciowej.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 wrz 2019, o 11:12 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 7 lut 2017, o 10:59
Posty: 1437
Lokalizacja: Warszawa
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
Aktualnie: 295KM/394Nm
siwkerss napisa艂(a):
Witam, mo偶e kto艣 mi tu pomo偶e. Od jakiego艣 czasu wyskakiwa艂o mi epc po gwa艂townym naci艣ni臋ciu gazu w czasie jazdy, po za tym 偶e 艣wieci艂a si臋 lampka epc nie by艂o czu膰 r贸偶nicy w je藕dzie. Po jakim艣 czasie za艣wieci si臋 check i samoch贸d wchodzi艂 w tryb awaryjny. Pod艂膮czy艂em kompa i wyskoczy艂a mi takie b艂臋dy
(P256300) czujnik po艂o偶enia nastawnika ci艣nienia do艂adowania niewiarygodny
(P00AF00) jednostka przedstawiania turbospr臋偶arki 1 zablokowanie.
Nie wiem co robi膰 by艂em u mechanika podejrzewa 偶e to jaka艣 czujka ale na 100 pro nie jest pewien, kolega u kt贸rego regeneruje turbo te偶 nie pomo偶e bo nie ma takiego sto艂u 偶eby j膮 pod艂膮czy膰.
Mo偶e kto艣 mia艂 podobny problem, albo przynajmniej poleci kogo艣 od turbin 偶eby zbada膰 skode

Aktuator wastegate (czyli ten tzw. nastawnik) do sprawdzenia... Logi VCDS jak si臋 przymyka/otwiera + log boostu pod obci膮偶eniem.
Wastegate jest w nowych TSI sterowany elektronicznie. Zanim wyjmiesz turbo upewnij si臋, 偶e problem nie le偶y w samym aktuatorze.
Auto jest seryjne czy po sofcie?

_________________
Honda Civic VI iSR 娄 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT 娄 2008 - 2017

Skoda Superb III Sportline 娄 2017 -


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 wrz 2019, o 13:02 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 9 pa藕 2016, o 18:57
Posty: 4
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Raczej seryjne cho膰 do konca nie wiem bo kupi艂em u偶ywane


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 wrz 2019, o 20:58 
Offline

Imi臋: Piotr
Do艂膮czy艂(a): 12 sie 2012, o 12:21
Posty: 3350
Lokalizacja: Krak贸w
Samoch贸d: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 444PS/567Nm
Jed藕 do tunera niech zrobi soft silnika i skrzyni to turbo zacznie pracowac w optymalnych warunkach a przy okazji zdiagnozuje nowe turbo ;-)


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL