Uszkodzone turbo w superb 2.0 280 km

siwkerss
Posty: 4
Rejestracja: 9 paź 2016, o 18:57
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Uszkodzone turbo w superb 2.0 280 km

Post autor: siwkerss »

Witam, może ktoś mi tu pomoże. Od jakiegoś czasu wyskakiwało mi epc po gwałtownym naciśnięciu gazu w czasie jazdy, po za tym że świeciła się lampka epc nie było czuć różnicy w jeździe. Po jakimś czasie zaświeci się check i samochód wchodził w tryb awaryjny. Podłączyłem kompa i wyskoczyła mi takie błędy
(P256300) czujnik położenia nastawnika ciśnienia doładowania niewiarygodny
(P00AF00) jednostka przedstawiania turbosprężarki 1 zablokowanie.
Nie wiem co robić byłem u mechanika podejrzewa że to jakaś czujka ale na 100 pro nie jest pewien, kolega u którego regeneruje turbo też nie pomoże bo nie ma takiego stołu żeby ją podłączyć.
Może ktoś miał podobny problem, albo przynajmniej poleci kogoś od turbin żeby zbadać skode
yaro_1
Posty: 533
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: Uszkodzone turbo w superb 2.0 280 km

Post autor: yaro_1 »

może być uszkodzona "gruszka" do sterowania łopatkami turbiny (względnie mechanizm sterujący jeśli wymyślili coś innego w miejsce gruszki) albo zapieczone łopatki turbiny i jak dodajesz gazu to silnik łapie przeładowanie (za duże ciśnienie doładowania) i przechodzi w tryb awaryjny

przerabiałem w starym 1,9 tdi

czujniki są moim zdaniem ok, bo jak by ci padł któryś z czujników, to byś cały czas miał problem, a nie że postęp z usterkami, u mnie pomogło wyczyszczenie turbiny
Awatar użytkownika
Montes
Posty: 53
Rejestracja: 24 paź 2017, o 09:31
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 190/405
Imię: Przemek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uszkodzone turbo w superb 2.0 280 km

Post autor: Montes »

Czyszczenie bez demontażu może być w miarę skuteczne tylko przy niewielkich zabrudzeniach.
Nie ma szans na wyczyszczenie zapchanych i zapieczonych elementów turbo - wtedy trzeba rozbierać.
Najrozsądniej jest czyścić turbosprężarkę profilaktycznie co 10-15kkm.
Osobiście co taki okres wymieniam też podkładki pod wtryskiwaczami przy okazji usuwania węgla w obszarze głowicy cylindra, w szczególności na zaworach, koronie tłoka, górnej powierzchni tłoka oraz w obszarze pierwszego pierścienia tłokowego. Oczyszczam również gniazda wlotowe i wylotowe zaworu i pozostałości "syfu" w zaworze EGR, turbosprężarce i systemie wlotu powietrza.
Wszystko to robi jeden dwuskładnikowy niemiecki preparat ProTex Carbon X.
Jestem do niego bardzo przekonany. Stosuję zarówno w moich autach, motocyklu jak i silniku zaburtowym bądź kosiarce Teściowej.

https://images91.fotosik.pl/423/d8bd395635e51b6fmed.jpg
https://images90.fotosik.pl/424/22c4649d847b3317med.jpg
https://images92.fotosik.pl/424/8b2f023976824f9bmed.jpg
https://images92.fotosik.pl/424/90d838f3c64f399amed.jpg
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2020, o 12:42 przez Montes, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uszkodzone turbo w superb 2.0 280 km

Post autor: sane »

siwkerss pisze:Witam, może ktoś mi tu pomoże. Od jakiegoś czasu wyskakiwało mi epc po gwałtownym naciśnięciu gazu w czasie jazdy, po za tym że świeciła się lampka epc nie było czuć różnicy w jeździe. Po jakimś czasie zaświeci się check i samochód wchodził w tryb awaryjny. Podłączyłem kompa i wyskoczyła mi takie błędy
(P256300) czujnik położenia nastawnika ciśnienia doładowania niewiarygodny
(P00AF00) jednostka przedstawiania turbosprężarki 1 zablokowanie.
Nie wiem co robić byłem u mechanika podejrzewa że to jakaś czujka ale na 100 pro nie jest pewien, kolega u którego regeneruje turbo też nie pomoże bo nie ma takiego stołu żeby ją podłączyć.
Może ktoś miał podobny problem, albo przynajmniej poleci kogoś od turbin żeby zbadać skode
Aktuator wastegate (czyli ten tzw. nastawnik) do sprawdzenia... Logi VCDS jak się przymyka/otwiera + log boostu pod obciążeniem.
Wastegate jest w nowych TSI sterowany elektronicznie. Zanim wyjmiesz turbo upewnij się, że problem nie leży w samym aktuatorze.
Auto jest seryjne czy po sofcie?
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
siwkerss
Posty: 4
Rejestracja: 9 paź 2016, o 18:57
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: Uszkodzone turbo w superb 2.0 280 km

Post autor: siwkerss »

Raczej seryjne choć do konca nie wiem bo kupiłem używane
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4018
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Uszkodzone turbo w superb 2.0 280 km

Post autor: piramida »

Jedź do tunera niech zrobi soft silnika i skrzyni to turbo zacznie pracowac w optymalnych warunkach a przy okazji zdiagnozuje nowe turbo ;-)
ODPOWIEDZ