Rosnąca temperatura wody - uszkodzona pompa?
Rosnąca temperatura wody - uszkodzona pompa?
Cześć,
(2.0TDI 150KM, 2016r. przebieg 72k km)
Mam ostatnio taki problem jadę sobie do pracy i mi wyskoczyło żeby ostrzeżenie żeby się zatrzymać bo woda ma 120*C. Zatrzymałem się i nie wyłączając silnika poczekałem 2-3 minuty i temperatura sama zeszła do 90*C, pojechałem dalej.
Dzisiaj podobnie: trasa ok 6km przy 50km/h(miasto), potem ekspresówka 120-130 na tempomacie i po 5 kilometrach też temperatura 115*C. Zatrzymałem się, temp. spadła, reszta trasy(25km) normalnie.
Jak myślicie? To pompa wody(bo słyszałem, że to częsty problem) czy coś innego np. żaluzja chłodnicy?
(2.0TDI 150KM, 2016r. przebieg 72k km)
Mam ostatnio taki problem jadę sobie do pracy i mi wyskoczyło żeby ostrzeżenie żeby się zatrzymać bo woda ma 120*C. Zatrzymałem się i nie wyłączając silnika poczekałem 2-3 minuty i temperatura sama zeszła do 90*C, pojechałem dalej.
Dzisiaj podobnie: trasa ok 6km przy 50km/h(miasto), potem ekspresówka 120-130 na tempomacie i po 5 kilometrach też temperatura 115*C. Zatrzymałem się, temp. spadła, reszta trasy(25km) normalnie.
Jak myślicie? To pompa wody(bo słyszałem, że to częsty problem) czy coś innego np. żaluzja chłodnicy?
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 29 sty 2014, o 12:28
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa Ochota/Kielce
Re: Rosnąca temperatura wody - uszkodzona pompa?
Ten sam silnik, auto z końca 2018.
Miałem podobnie. Również 72k km.
Uszkodzona okazała się pompa wody - jakaś zintegrowana w niej przesłona która otwiera/zamyka większy obieg wody (nie znam się, powtarzam co mi powiedzieli w ASO). Wymienili pompę razem z rozrządem na gwarancji.
Co do samych temperatur - w trasie z tempomatem na 125 kmh temperatura oleju to około 106-108 stopni (na cyfrowym wyświetlaczu). Natomiast wskazówka analogowa wody zawsze jest na środku.
W trakcie awarii potrafiłem "zamknąć" wskazówkę analogową wody - ale nie miałem żadnego ostrzeżenia/błędu.
Miałem podobnie. Również 72k km.
Uszkodzona okazała się pompa wody - jakaś zintegrowana w niej przesłona która otwiera/zamyka większy obieg wody (nie znam się, powtarzam co mi powiedzieli w ASO). Wymienili pompę razem z rozrządem na gwarancji.
Co do samych temperatur - w trasie z tempomatem na 125 kmh temperatura oleju to około 106-108 stopni (na cyfrowym wyświetlaczu). Natomiast wskazówka analogowa wody zawsze jest na środku.
W trakcie awarii potrafiłem "zamknąć" wskazówkę analogową wody - ale nie miałem żadnego ostrzeżenia/błędu.
- tomamar
- Posty: 46
- Rejestracja: 11 maja 2021, o 13:40
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Polska Oleśnica, Niemcy Hamm
Re: Rosnąca temperatura wody - uszkodzona pompa?
U mnie jest podobny objaw. Po rozpoczęciu jazdy temperatura rosnie do ponad 90°. Jest to ok 110. Po chwili spada do 90, i juz tak trzyma temperature niezależnie z jaką prędkością jadę i jak długą trase robie. Czy to tak jak kolega wyżej pisał, przyczyna leży w pompie wody. Auto ma 70 tys najechane.
Silnik 2.0 TDI 190 PS
Silnik 2.0 TDI 190 PS
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: wschodnie mazowsze
Re: Rosnąca temperatura wody - uszkodzona pompa?
jeśli później temperatura już jest stała, niezależnie czy stoisz w korku czy jedziesz autostradą to bym raczej obstawiał termostat, ewentualnie może być jakiś problem z małym obiegiem płynu (nagrzewnica?)
- tomamar
- Posty: 46
- Rejestracja: 11 maja 2021, o 13:40
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Polska Oleśnica, Niemcy Hamm
Re: Rosnąca temperatura wody - uszkodzona pompa?
Dzisiaj po nagrzaniu płynu do ponad 90 stopni, póżniej na wolnych obrotach spadło do 90, i ponprzejechaniu ponad 40 km temperatura juz była stała. 90 stopni.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 10 wrz 2018, o 00:23
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Mysłowice/Jaworzno
Re: Rosnąca temperatura wody - uszkodzona pompa?
Cześć,
Miałem podobne objawy w 2.0 TDI 190KM i okazała się pompa, przesłona, która odpowiada za obieg mały i duży zaczęła się zacinać, raz działa normalnie a czasami się zacinała i potrafiła podnieść temperaturę, na serwisie mówili, że to dość powszechna usterka i wymiana załatwia sprawę.
Miałem podobne objawy w 2.0 TDI 190KM i okazała się pompa, przesłona, która odpowiada za obieg mały i duży zaczęła się zacinać, raz działa normalnie a czasami się zacinała i potrafiła podnieść temperaturę, na serwisie mówili, że to dość powszechna usterka i wymiana załatwia sprawę.
- tomamar
- Posty: 46
- Rejestracja: 11 maja 2021, o 13:40
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Polska Oleśnica, Niemcy Hamm
Re: Rosnąca temperatura wody - uszkodzona pompa?
Dzięki za informacje. Jutro wolne, tak więc wizyta w serwisie.
Termin na poniedziałek , na zostawienia auta. Jak powiedziałem jakie objawy, to odrazu zaglądał w okolice rozrządu. Chyba odrazu wiedzą czego szukac i w czym tkwi problem
Termin na poniedziałek , na zostawienia auta. Jak powiedziałem jakie objawy, to odrazu zaglądał w okolice rozrządu. Chyba odrazu wiedzą czego szukac i w czym tkwi problem
- Kuster
- Posty: 1037
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Rosnąca temperatura wody - uszkodzona pompa?
Te same pompy występowały zarówno w 150KM jak i 190KM? Bo co czytam to większość ludzi pisze o problemach głównie w 190KM zaś w słabszej odmianie rzadziej
Jak dbasz tak masz
- wjabl
- Posty: 66
- Rejestracja: 1 paź 2018, o 13:01
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Rosnąca temperatura wody - uszkodzona pompa?
Witajcie,
i mnie dzisiaj spotkała dziwna sytuacja z samego rana.
po przejechaniu około 3 km wjeżdżam na autostradę, delikatnie się rozpędzam i w okolicy 120km/h zauważyłem, że temperatura cieczy chłodzącej wynosi około 110/120 stopni.
Zdjąłem nogę z gazu i kulając się 90 km/h temperatura zaczęła spadać.
Temperatura oleju 107 - też mnie to zszokowało.
Przy powolnej jeździe temperatura oleju spadła do około 90-95st
Dojechałem na miejsce (około 15 km), sprawdziłem płyn - jest, żaluzja działa - otwarta.
Po 4h w drodze powrotnej nic takiego się już nie przydarzyło.
Zrobiłem scan obd11 i żadnych błędów.
Przebieg dopiero 72 000km
......pompa wody czy termostat........ ?
W poniedziałek chce oddać autko do serwisu...
A wiecie może w którym miejscu odnajdę termostat?
Da się go samemu wybudować i sprawdzić.....jak to było możliwe w starszych samochodach?
Pozdrawiam
Wojtek
i mnie dzisiaj spotkała dziwna sytuacja z samego rana.
po przejechaniu około 3 km wjeżdżam na autostradę, delikatnie się rozpędzam i w okolicy 120km/h zauważyłem, że temperatura cieczy chłodzącej wynosi około 110/120 stopni.
Zdjąłem nogę z gazu i kulając się 90 km/h temperatura zaczęła spadać.
Temperatura oleju 107 - też mnie to zszokowało.
Przy powolnej jeździe temperatura oleju spadła do około 90-95st
Dojechałem na miejsce (około 15 km), sprawdziłem płyn - jest, żaluzja działa - otwarta.
Po 4h w drodze powrotnej nic takiego się już nie przydarzyło.
Zrobiłem scan obd11 i żadnych błędów.
Przebieg dopiero 72 000km
......pompa wody czy termostat........ ?
W poniedziałek chce oddać autko do serwisu...
A wiecie może w którym miejscu odnajdę termostat?
Da się go samemu wybudować i sprawdzić.....jak to było możliwe w starszych samochodach?
Pozdrawiam
Wojtek
- wjabl
- Posty: 66
- Rejestracja: 1 paź 2018, o 13:01
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Rosnąca temperatura wody - uszkodzona pompa?
aaaaa
Silnik to diesel 2.0 150 km.
Nie potrafię zmienić opisu w profilu
Silnik to diesel 2.0 150 km.
Nie potrafię zmienić opisu w profilu
-
- Posty: 296
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 350/494
- Imię: Piotr
Re: Rosnąca temperatura wody - uszkodzona pompa?
Witaj w klubie pompy i termostatu. Moja pompa wytrzymała 26 tys km po czym radośnie pociekła. Wcześniej od czasu do czasu sporadycznie pojawiały się ubytki płynu, więc dolewałem, a serwis twierdził, że tak może być i nic nie widzą. Podobno znany problem w dizlach ale nie w 2.0 272. Tuner natomiast twiedzi, że w każdym prędzej czy później padnie i zazwyczaj to termostat.wjabl pisze: ↑2 paź 2021, o 19:54 Witajcie,
i mnie dzisiaj spotkała dziwna sytuacja z samego rana.
po przejechaniu około 3 km wjeżdżam na autostradę, delikatnie się rozpędzam i w okolicy 120km/h zauważyłem, że temperatura cieczy chłodzącej wynosi około 110/120 stopni.
Zdjąłem nogę z gazu i kulając się 90 km/h temperatura zaczęła spadać.
Temperatura oleju 107 - też mnie to zszokowało.
Przy powolnej jeździe temperatura oleju spadła do około 90-95st
Dojechałem na miejsce (około 15 km), sprawdziłem płyn - jest, żaluzja działa - otwarta.
Po 4h w drodze powrotnej nic takiego się już nie przydarzyło.
Zrobiłem scan obd11 i żadnych błędów.
Przebieg dopiero 72 000km
......pompa wody czy termostat........ ?
W poniedziałek chce oddać autko do serwisu...
A wiecie może w którym miejscu odnajdę termostat?
Da się go samemu wybudować i sprawdzić.....jak to było możliwe w starszych samochodach?
Pozdrawiam
Wojtek
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 2 lut 2020, o 18:29
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 430PS/535Nm
Re: Rosnąca temperatura wody - uszkodzona pompa?
U mnie w tsi 280km padła pompa po 80 tysiącach. Byłem u mechanika to powiedział od razu że to pompa, bo padają ok po 60k.
Do aso zajechałem i też powiedzieli że typowy problem, a ja na to jak typowy to i akcja serwisowa powinna być, niestety nie było. W octavii pompa 300zl kosztowała, ale że tu jest zespolona to 3k z wymianą zaśpiewali.
Numer części jest już w rewizji M, a moja miała literkę A na końcu, czyli wiele razy ją już poprawiali.
Do aso zajechałem i też powiedzieli że typowy problem, a ja na to jak typowy to i akcja serwisowa powinna być, niestety nie było. W octavii pompa 300zl kosztowała, ale że tu jest zespolona to 3k z wymianą zaśpiewali.
Numer części jest już w rewizji M, a moja miała literkę A na końcu, czyli wiele razy ją już poprawiali.
- wjabl
- Posty: 66
- Rejestracja: 1 paź 2018, o 13:01
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Rosnąca temperatura wody - uszkodzona pompa?
U mnie wycieków nie było. Tylko raz dolewałem na samym początku - pewnie się układ odpowietrzyłpiotr26 pisze: ↑2 paź 2021, o 20:39Witaj w klubie pompy i termostatu. Moja pompa wytrzymała 26 tys km po czym radośnie pociekła. Wcześniej od czasu do czasu sporadycznie pojawiały się ubytki płynu, więc dolewałem, a serwis twierdził, że tak może być i nic nie widzą. Podobno znany problem w dizlach ale nie w 2.0 272. Tuner natomiast twiedzi, że w każdym prędzej czy później padnie i zazwyczaj to termostat.wjabl pisze: ↑2 paź 2021, o 19:54 Witajcie,
i mnie dzisiaj spotkała dziwna sytuacja z samego rana.
po przejechaniu około 3 km wjeżdżam na autostradę, delikatnie się rozpędzam i w okolicy 120km/h zauważyłem, że temperatura cieczy chłodzącej wynosi około 110/120 stopni.
Zdjąłem nogę z gazu i kulając się 90 km/h temperatura zaczęła spadać.
Temperatura oleju 107 - też mnie to zszokowało.
Przy powolnej jeździe temperatura oleju spadła do około 90-95st
Dojechałem na miejsce (około 15 km), sprawdziłem płyn - jest, żaluzja działa - otwarta.
Po 4h w drodze powrotnej nic takiego się już nie przydarzyło.
Zrobiłem scan obd11 i żadnych błędów.
Przebieg dopiero 72 000km
......pompa wody czy termostat........ ?
W poniedziałek chce oddać autko do serwisu...
A wiecie może w którym miejscu odnajdę termostat?
Da się go samemu wybudować i sprawdzić.....jak to było możliwe w starszych samochodach?
Pozdrawiam
Wojtek
Dzisiaj oddałem samochód do aso.....jutro rano ma być diagnoza...
Zobaczymy...
- wjabl
- Posty: 66
- Rejestracja: 1 paź 2018, o 13:01
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Rosnąca temperatura wody - uszkodzona pompa?
I już wiadomo.
Pompa wody do wymiany.
Wymiana samej pompy 2,1tyś, kompletnego rozrządu 2,6tyś więc wziąłem komplet.
Pompa wody do wymiany.
Wymiana samej pompy 2,1tyś, kompletnego rozrządu 2,6tyś więc wziąłem komplet.
- tomamar
- Posty: 46
- Rejestracja: 11 maja 2021, o 13:40
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Polska Oleśnica, Niemcy Hamm
Re: Rosnąca temperatura wody - uszkodzona pompa?
Jutro mam do odbioru auto z serwisu. Nie wiem co było robione, pewnie jutro się dowiem. Miał być usunięty problem z temperaturą i jak pisałem w innym poście problem ze skrzypiącymi klapami przy nawiewach po włączeniu klimy. Wszystko zrobione na gwarancji, którą dostałem od sprzedawcy w grupie vw.
Samochód odebrany z serwisu. Problemeem okazała się pompa wody. Została wymieniona na gwarancji.
Samochód odebrany z serwisu. Problemeem okazała się pompa wody. Została wymieniona na gwarancji.