Wibracje kierownicy w trybie dwucylindrowym 1.4 TSI CZEA

737787777
Posty: 3
Rejestracja: 7 paź 2018, o 12:27
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Wibracje kierownicy w trybie dwucylindrowym 1.4 TSI CZEA

Post autor: 737787777 »

Witajcie,

Czy ktoś z was posiadających superba z silnikiem 1.4 TSI CZEA miał problem z wibracjami kierownicy tylko w trybie dwucylindrowym? Drgania występują przy prędkości 105-130 km/h na biegu 6, na 5 są trochę mniejsze ale wtedy obroty są też większe. Objawy nasilają się kiedy temp. zewnętrzna jest w przedziale -10 do +5 stopni Celsjusza. Przy temp. minusowych wibracje są bardzo duże. Do tego, przy spadku temp. zewnętrznej zauważyłem też spadek mocy i ogólną gorszą reakcję na pedał gazu. Po skanowaniu - brak błędów.
grzesk
Posty: 4
Rejestracja: 24 lut 2019, o 18:48
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków

Re: Wibracje kierownicy w trybie dwucylindrowym 1.4 TSI CZEA

Post autor: grzesk »

U mnie bywają upierdliwe ale raczej przy mniejszych obrotach. Powyżej 100 km/h nie jest super ale da się znieść. Efekt jest podobny do nie wyważonych kół. Ale najbardziej wkurzające są wibracje i dźwięk przy małych obrotach 1300 - 1600; często zdarza się, że snując się w sznurku samochodów bez problemu można by jechać cichutko, płynnie na niskich obrotach ale tryb dwucylidrowy to uprzykrza.
Serwis ma to gdzieś, oczywiście Ten Typ Tak Ma, na jeździe próbnej szef serwisu podróżował jako pasażer, sam nie chciał doświadczyć wrażeń zza kierownicy. I tak jestem w dobrej sytuacji bo nie mam DSG i mogę sobie zredukować bieg. Diagnostyka to tylko podpięcie kompa - nie ma błędów - jest w porządku.
Nie zauważyłem wpływu temperatury ani spadków mocy.
ODPOWIEDZ