Problemy z silnikiem CRLB

Ogrodnik230
Posty: 2
Rejestracja: 31 sie 2021, o 22:06
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Wojtek

Problemy z silnikiem CRLB

Post autor: Ogrodnik230 »

Mam problem ze świeżo zakupionym autem z komisu :evil: 2.0TDI CRLB 150KM :

Po zakupie auta zauważyłem ,że dpf zbyt często się wypala a olej znika. Pojechałem na komputer i okazało się ,że dpf kwalifikuje się do regeneracji. Przy wyjmowaniu dpfa mechanik wybadał duży luz na turbinie i olej w przewodach. Za jednym zamachem zrobiłem regenerację turbo i dpfa. przy okazji silnik został uszczelniony (wymieniony uszczelniacz przy rozrządzie z którego ciekło)

Niestety po regeneracjach problem nie ustał a dpf dalej się wypalał a olej znikał. Tym razem padło podejrzenie na zbyt niskie ciśnienie na tłokach i wywalanie oleju na dpf. Pomiary ciśnienia wskazały po 26 bar. Na komputerze zero błedów, dpf po myciu komputerowo zaprogramowany.

Mechanik kazał jeździć i obserwować, w efekcie zrobiłem trochę ponad 800km i auto straciło moc zaczęło coś gruchotać i auto zgasło, awarię na 2 dni przed poprzedziły dziwne dźwięki turbo ( gwizdanie) a w dniu awarii po odpaleniu coś wyło jakby rozpadająca się pompa wspomagania a auto nie chciało się wkręcić na obroty i po kilometrze padło. Samochód na lawecie trafił do mechanika, okazało się ,że poszła turbina (ogromny luz na wirniku i olej w przewodach) Od momentu regeneracji nie zrobiłem nawet 1000km. Mechanika jeszcze zdziwił fakt uszczelniacza przy rozrządzie który dalej cieknie ( auto ma jakieś przedmuchy) i tu pytanie czy mogą one być wywołane przez uszkodzoną turbinę? odma ponoć sprawna

Teraz mam dylemat co dalej robić. Turbo oczywiście oddaje na reklamację, pytanie czy regeneracja źle wykonana czy coś innego załatwiło turbinę, tylko co ?
Samochód ma przebieg 316tys i nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem będzie wstawienie innego silnika z mniejszym przebiegiem. Aczkolwiek chciałbym tego uniknąć z nadzieją ,że winowajcą jest źle zrobione turbo...
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problemy z silnikiem CRLB

Post autor: fabek »

zobacz czy ma przedmuchy otwierając korek oleju i bagnet oleju ma pracującym silniku. pamiętaj ze masz rękojmie kupując z komisu. 316 tys to śmieszny przebieg, może tam komuś się skręciło trochę?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Ogrodnik230
Posty: 2
Rejestracja: 31 sie 2021, o 22:06
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Wojtek

Re: Problemy z silnikiem CRLB

Post autor: Ogrodnik230 »

Silnik ma przedmuchy ale to chyba normalne? Bynajmniej ja mam taki sam przedmuch co kolega w SIII przy przebiegu 50tys. Na auto jak to w komisie dostałem "małą fakturę" więc jakiekolwiek szarpanie się nic nie przyniesie.

Uzupełniając informację do poprzedniego postu winowajcą awarii okazała się turbina świeżo po regeneracji w której pękł wirnik.

W związku z problematycznym dpfem który nonstop się wypalał postanowiłem go usunąć pozostawiając sam katalizator. Tak też zleciłem do warsztatu. Później przyszedł czas na programowy dpf off. Po wyłączeniu dpfa auto łapało błędy i po kilkudziesięciu kilometrach straciło całkowicie moc. Późniejsza diagnostyka wykazała zapchany wydech co dławiło turbinę. Po dalszej diagnostyce wydechu okazało się ,że został wycięty omyłkowo katalizator zamiast DPFa. :evil: :evil: :evil:

Aktualnie aby się dało jeździć wycięli mi dpfa i mam przelot. To jednak nie koniec moich problemów gdyż auto wciąga duże ilości oleju mimo dobrej kompresji. Obstawiam ,że znowu turbina dostała po dupie gdyż korpus jest aż fioletowy od wysokiej temperatury. Do tego smród spalin jest nie do zniesienia.

Czas na dalsze działanie, mam kilka opcji :

1) wymiana turbiny na nową , do tego używany dpf z katalizatorem gdzie poprawnie zostanie już usunięty dpf a pozostanie sam katalizator.
2) Nowy potestowy przebieg 20km kompletny silnik ze skrzynią dsg , do tego używany dpf z katalizatorem gdzie poprawnie zostanie już usunięty dpf a pozostanie sam katalizator. Ta opcja jednak wyniesie 16-17tys ale będę już miał temat zamknięty i nowy motor oraz DSG

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki
ODPOWIEDZ