Strona 1 z 1

Problem z przełączaniem biegów w DSG

: 3 sie 2018, o 13:58
autor: visual6
Co jakiś czas przy próbie przełączenia z pozycji P w dół na R, E, lub D czuję wyraźnie blokadę, tak że muszę włożyć w przełączenie drążka sporo siły i słychać wtedy dziwny stuk. Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem? Co może być przyczyną?

Re: Problem z przełączaniem biegów w DSG

: 3 sie 2018, o 20:01
autor: Tom-Tdi
Na ogół jak auto stoi na nierównym terenie, wtedy "opiera się" o skrzynię, dlatego haczy.
Automaty nie lubią tego, także w takich sytuacjach zaleca się zaciągać ręczny.

Re: Problem z przełączaniem biegów w DSG

: 3 sie 2018, o 22:02
autor: visual6
Tom-Tdi pisze:Na ogół jak auto stoi na nierównym terenie, wtedy "opiera się" o skrzynię, dlatego haczy.
Automaty nie lubią tego, także w takich sytuacjach zaleca się zaciągać ręczny.
Dzięki za informację, najczęściej zdarzało się to właśnie na nierównym terenie. Czy takie haczenie może w dłuższej perspektywie powodować problemy ze skrzynią?

Re: Problem z przełączaniem biegów w DSG

: 3 sie 2018, o 22:40
autor: Tom-Tdi
Tak.

Re: Problem z przełączaniem biegów w DSG

: 3 sie 2018, o 23:27
autor: piramida
Używasz auto hold lub parkujesz na ręcznym? Jak nie używasz to skrzynia się zazębia i może haczyć

Re: Problem z przełączaniem biegów w DSG

: 5 sie 2018, o 17:46
autor: alexyn
STaraj się zawsze przed przełączeniem na P, zaciągnąć najpierw hamulec ręczny, potem dopiero przełączaj na P.

Re: Problem z przełączaniem biegów w DSG

: 5 sie 2018, o 20:46
autor: piramida
ja cały czas jeżdżę na auto hold i sam zaciąga hamulec podczas zatrzymania więc gdy przełączam na P to wtedy nic nie haczy, polecam ;-)

Re: Problem z przełączaniem biegów w DSG

: 5 sie 2018, o 21:11
autor: visual6
Bardzo dziękuję za radę, spróbuję z Autohold w takim razie.

Re: Problem z przełączaniem biegów w DSG

: 27 sie 2018, o 14:27
autor: AdamB
U mnie auto hold nie zawsze pomagał (trzeba było nieraz mocno wyciągać skrzynię z pozycji P), dlatego po włączeniu hamulca ręcznego przełączam najpierw na N (auto hold po chwili gaśnie) i dopiero na P. Wtedy mam pewność, że samochód "opiera" się na ręcznym :)