Strona 2 z 4

Re: zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?

: 26 sie 2018, o 19:00
autor: Ogonczyk
chodziło, mi bardziej jak się ma zawieszeni standardowe w Skodzie Superb II a III.

Oczywiście, że Masz rację jeśli chodzi o dynamikę jazdy, wchodzenie w zakręty- ogólnie pojęte "czucie".
Tylko, że moim zdaniem Skoda to nie jest tego typu auto. Dla mnie Skoda Superb to duże auto, względnie duży rozstaw osi (w II nie najlepiej, w III super), potężny bagażnik, twindoor w II, dużo miejsca z tyłu za..... ogólnie nie największe pieniądze.Taka prawda. Gdybym chciał bardzo dobrze prowadzące się auto, układ kierowniczy z "czuciem" to brałbym BMW (mówimy o stockowych). Po co brać Skodę Superb/Octavię, zmieniać zawieszenie, jak dalej będzie limuzyniarska kierownica/układ kierownicy (miękko i zupełnie bez czucia- co lubię).
Ja na tym Forum jestem nowy, kupiłem Skodę, bo "duże auto, za nieduże pieniądze", no i jeszcze żeby było wygodne dla rodziny. Ale , żeby od niego wymagać sportowego charakteru, to trzeba byłoby wymienić wszystko, z wyjątkiem budy.

No ale wracając do pytania, jak się ma fabryczne zawieszenie Skody II do III? Pytam, bo jazdy próbne, to za krótko, a za jakiś czas myślałbym ewentualnie o zmianie. Tyle, że dla mnie liczy się, żeby było "miękko" :-)))
To tak, żeby pogadać, nie wiem nawet, czy to zgodne z tematem wątku hehe

Re: zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?

: 26 sie 2018, o 23:10
autor: CLO27
Masz dcc w s3 i nawet tryb normal daje lepiej prowadzace sie auto niż w s2...a są jeszcze inne opcje...
Po co skoda ma się lepiej prowadzić hhhhmm kufa :lol: to na kiego ch zadajesz pytanie o różnicę w zawieszeniu między s2 a s3 jak prowadzenie/zawieszenie Cię nie obchodzi :lol: hehehe dziwne

Re: zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?

: 27 sie 2018, o 20:28
autor: Ogonczyk
Po co skoda ma się lepiej prowadzić hhhhmm kufa :lol: to na kiego ch zadajesz pytanie o różnicę w zawieszeniu między s2 a s3 jak prowadzenie/zawieszenie Cię nie obchodzi :lol: hehehe dziwne
Obchodzi.
Lepiej prowadzące się, ale czy bardzie komfortowe? Lepiej wybiera dziury, nie skacze na poprzecznych progach, nie stukają górne siekacze o dolne? Dziecka nie bierze na wymioty po przejechaniu 30km?
Pytam o porównanie SII vs SIII w kierunku nie lepszego prowadzenia, ale lepszego komfortu. Choć byłoby oczywiście dobrze, żeby poprawione były oba, a jest to możliwe.
W poprzednim poście chodziło mi o to, że jako komfortowa limuzyna/auto rodzinne zawieszenie powinno być przede wszystkim komfortowe. Bo jak powiadam, nie jest to auto sportowe i jak mi się wydaje nie takie ma być. Skoro zatem już w standardzie nie jest należycie (wg, mnie) komfortowo- już nie mówię o felgach 18tkach, to po co je utwardzać? Wówczas na pewno komfort ucierpi jeszcze bardziej, i to na naszych drogach. A i tak nie będzie to auto o "zacięciu"sportowym. Oczywiście rozumiem, i to rozumiem doskonale po co poprawiać zawieszenie w kierunku lepszego prowadzenia (bo jeżdżę już 30 lat- cholera długo jakoś...).
Niemniej jest też spore grono kierowców poszukujących komfortowej jazdy- zwłaszcza po polskich drogach. Też chciałbym aby było BARDZIEJ KOMFORTOWO I LEPIEJ SIĘ PROWADZIŁO.
Podsumowując- czy SIII prowadzi się bardziej komfortowo niż SII? A DCC to juz inna bajka- nie mam jak sprawdzić, bo nie mają.
I powstaje pytanie Normal w DCC- bardziej tłucze niż w SII?- bo jak tak to dziękuję. Dopłacać za DCC, aby mieć na Comforcie jak bez DCC?
Wówczas należałoby przyjąć, iż DCC jest dla tych którzy poszukują "utwardzenia/lepszego prowadzenia".
W takiej na przykład Insignii- Comfort poprawiał znacznie jakość podróżowania ( i nie jeżdżę 80 czu 90km/godz, tylko jak można to 160-180) w stosunku do Insignii bez DCC. A w sporcie utwardzał znowu lepiej niż w standardzie. I to było OK. Dla każdego coś miłego.
Jak jest w skodzie SIII?
Przydługo się zrobiło ;-))

Re: zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?

: 27 sie 2018, o 20:56
autor: jdef90
nigdy w SIII bez dcc nie jeździłem.
W SII miałem std + 16".
Było cicho, dość komfortowo, pewność prowadzenia też była ok, bo bujało, ale wszystko z odpowiednim zapasem, progresją, więc nie było problemu iść 180 w zakretach na a1 między tarnowskimi górami a gliwicami.
W SIII mam dcc i 19". Założyłem tuleje od A3 S3. Ale i tak Comfort nie nadaje się do normalnej jazdy, bo nie potrafi wytłumić bujania, w które często wpada. Dobry jest tylko na brukowe,polne lub poprzecznie popękane drogi. Normal jest w miarę normalny, a Sport w miarę sztywny, ale stosuję go głównie przy dużym wietrze, albo gdy jadę załadowany... o właśnie, najczęściej jeżdżę sam. To też ma znaczenie. Zawias w SIII pracuje bardzo głośno w porównaniu do SII.
Nowa Insignia na 18" ze std zawiasem jest bajką w porównaniu do mojego superba. Airmatic/CATS z auta z połowy lat 2000 deklasuje superba tak, że już nim staram się nie jeździć, żeby Superba impulsywnie nie sprzedać...

Re: zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?

: 27 sie 2018, o 22:12
autor: piramida
Sprzedać skode w pizdu i po problemie ;-)

Re: zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?

: 27 sie 2018, o 22:22
autor: Camillinhio
Za łatwo, tak bez walki ;)

Re: zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?

: 28 sie 2018, o 00:20
autor: CLO27
jdef90 pisze:nigdy w SIII bez dcc nie jeździłem.
W SII miałem std + 16".
Było cicho, dość komfortowo, pewność prowadzenia też była ok, bo bujało, ale wszystko z odpowiednim zapasem, progresją, więc nie było problemu iść 180 w zakretach na a1 między tarnowskimi górami a gliwicami.
W SIII mam dcc i 19". Założyłem tuleje od A3 S3. Ale i tak Comfort nie nadaje się do normalnej jazdy, bo nie potrafi wytłumić bujania, w które często wpada. Dobry jest tylko na brukowe,polne lub poprzecznie popękane drogi. Normal jest w miarę normalny, a Sport w miarę sztywny, ale stosuję go głównie przy dużym wietrze, albo gdy jadę załadowany... o właśnie, najczęściej jeżdżę sam. To też ma znaczenie. Zawias w SIII pracuje bardzo głośno w porównaniu do SII.
Nowa Insignia na 18" ze std zawiasem jest bajką w porównaniu do mojego superba. Airmatic/CATS z auta z połowy lat 2000 deklasuje superba tak, że już nim staram się nie jeździć, żeby Superba impulsywnie nie sprzedać...
albo licznik zjeb albo bezwietrzna pogoda, że s2 na 16 bez stresu jezdziles 180 :)

Ogonczyk dla mnie komfort jest wtedy kiedy bez stresu lece sobie autostrada nie oglądając wcześniej pogody co bym na zefirek nie trafił.....jak komfort w sesie ze d ma być jak w kanapie to w ogóle wybór superba jest bezsensem, najgorsze fotele ze wszystkich aut, można sobie dobrać pozycję, ale po wielu próbach....kup cytryne a skode olej...

Re: zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?

: 28 sie 2018, o 05:49
autor: rydel
To co zrobić żeby nie bujało, dobrze się prowadziło ale nie wypadały plomby z zębów? Nie mam DCC i założyłem sprężyny Eibach'a.

Re: zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?

: 28 sie 2018, o 08:05
autor: sane
rydel pisze:To co zrobić żeby nie bujało, dobrze się prowadziło ale nie wypadały plomby z zębów? Nie mam DCC i założyłem sprężyny Eibach'a.
Też się nad tym zastanawiam. Czekam na info od JacekRS jak mu się sprawdzi to KW V2. Od znajomego z Octavii słyszałem, że V2 też jest miękkie...

Re: zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?

: 28 sie 2018, o 10:46
autor: jdef90
CLO27 pisze: albo licznik zjeb albo bezwietrzna pogoda, że s2 na 16 bez stresu jezdziles 180 :)
To że czasem bujnie, albo delikatnie postawi bokiem nie jest niczym niezwykłym. Także sztywne auta wcale nie są takie super jeśli chodzi o efektywność prowadzenia. Zawieszenie, jak wszyscy wiemy, to dość skomplikowane zagadnienie.

Standard w SII był ok, bo przede wszystkim był bardzo przewidywalny, z dużym marginesem bezpieczeństwa (w sensie kierownik zawczasu dostaje do zrozumienia, że jest blisko limitu) i intuicyjnością (podstawowe odruchy plus ESP pozwalają ogarnąć auto).
Do tego pracowało cicho, czyli w 80% sytuacji na drodze było wystarczające i zgodne z oczekiwaniami nabywcy.

DCC przede wszystkim pracuje głośno nawet gdy ogarnie się stuki i skrzypienia, w trybie Comfort nie potrafi wytłumić bujania auta, Normal i Sport są ok, ale patrz pkt pierwszy.

Re: zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?

: 28 sie 2018, o 11:08
autor: sane
jdef90 pisze:DCC przede wszystkim pracuje głośno nawet gdy ogarnie się stuki i skrzypienia
Dla porównania zwykły zawias w Sportline pracuje cichutko - nic nie stuka i nie skrzypi...

Re: zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?

: 28 sie 2018, o 11:14
autor: rydel
sane pisze:Też się nad tym zastanawiam. Czekam na info od JacekRS jak mu się sprawdzi to KW V2. Od znajomego z Octavii słyszałem, że V2 też jest miękkie...
Lukii wsadził B8.
Boję się, że będzie jednak za twardo do takiego jeżdżenia po asfaltach śląska. Myślałem o B6 ale nie wiem czy można do obniżonego zawiasu :?

Re: zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?

: 28 sie 2018, o 16:49
autor: piramida
Optymalne rozwiązanie to kupić dobre zawieszenie gwintowane, wydać raz i mieć spokój, wtedy regulujemy sobie wysokość zawieszenia jak i tłumienie amortyzatorów

Re: zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?

: 29 sie 2018, o 18:13
autor: Ogonczyk
jak komfort w sesie ze d ma być jak w kanapie to w ogóle wybór superba jest bezsensem, najgorsze fotele ze wszystkich aut, można sobie dobrać pozycję, ale po wielu próbach....kup cytryne a skode olej...
Kurcze, ale fajowa ta Superb II- dla mnie taka - taka limuzyna- pasuje mi.
W sumie to trochę najeżdżam na te auto, bo tak trochę brakuje, żeby było perfect.
Fotel faktycznie- porażka- mam elektrycznie ustawiany- dobieram ustawienia od 2 miesięcy i nie mogę. a to boli prawe kolano, bo za wąsko!!! a to kubełek itp.
Cytryna nie ma niestety silnika " w benzynie"- jest tam jakieś barachło od BMW "tysiąc pińcet" co się rozlatuje...
Z poprzednich postów wynika, że DCC jest dla mnie w Superb III- na złe drogi Comfort (niech buja, mogę pojechać wolniej) , na normalną jazdę Normal, a sport jak wyjadę z Polski do Chorwacji ...

Re: zbyt miekkie amortyzatory / sprężyny?

: 29 sie 2018, o 18:23
autor: JacekRS
Dzis oddalem auto na wsadzenie zawiechy i tulei z rs3, jutro, albo w piatek odbieram gablote z Bielska i zobaczymy co bedzie. Pojezdze 2-3 tygodnie i wtedy zadecyduje czy wejde w 20ki... czy zostane przy 19kach. Ktos ma doswiadczenie z felgami Z-Performance?