Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy

grzeko
Posty: 6
Rejestracja: 21 paź 2022, o 14:28
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 340 ps / 455 Nm
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Gdynia

Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy

Post autor: grzeko »

Witam.

Od 4 lat jestem posiadaczem Superb3, kombi, 280 PS 4x4, obecnie po modyfikacjach polegających na poukładaniu normalnie biegów w DSG + delikatny program na 340 PS / 450 Nm.

Właśnie dowiedziałem się na przeglądzie że oba przednie amorki ciekną.
Przebieg 90 kkm. Koszt wymiany w serwisie to 6k PLN.
Zrobiłem własne rozeznanie i można kupić te mamorki po 1,9 kPLN za sztukę.

Trochę drogo jak na to co owe amorki sobą reprezentują.

Nie wiem jak Wy, ale ja jestem zmuszony jeździć na trybie sport, bo w innych trybach samochód nieprzyjemnie się buja przód tył.

Chciałbym podejść do tematu kompleksowo i wymienić całą zawiechę (przód i tył), na coś twardszego i stabilniejszego.
Nie chciałbym mocno obniżać zawieszenia i zależy mi na zachowaniu funkcjonalności DCC.

Z tego co widziałem, są na rynku zawieszenia gwintowane z opcją DCC.

Np. coś takiego: (KW)
https://www.jdl-performance.com/sklep/z ... i-4x4.html
albo takiego: (Bilstein-B16-Damptronic)
https://www.mk-fahrwerkstechnik.de/Bils ... -49-255874

Czy może ktoś z forumowiczów ma doświadczenie z takim zawieszeniem ? Trochę mnie przeraża montaż gwintu w rodzinnym aucie.
Jak to się zachowuje na normalnej, dziurawej polskiej drodze ? Da się na tym jeździć normalnie z rodzinką, czy raczej dzieciakom plomby wypadną
na pierwszej przejażdżce ?

Edit: Jakby ktoś potrzebował, to dorzucam fotki z numerami oryginalnych amorków.

Pozdrawiam
Grzeciek
Załączniki
Nr. seryjny amortyzator tył (DCC)
Nr. seryjny amortyzator tył (DCC)
Nr. seryjny amortyzator przód (DCC)
Nr. seryjny amortyzator przód (DCC)
Ostatnio zmieniony 27 paź 2022, o 11:58 przez grzeko, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2978
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy

Post autor: orlik »

Bierz KW DCC jeżeli budżet pozwala i się nawet nie zastanawiaj. Ja całkowicie zrezygnowałem z DCC i poszedłem w st xa z cancellerami i również nie tęsknie za DCC, ustawione raz pod siebie i o ;)
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy

Post autor: piramida »

Załóż ten zawias i będzie pan zadowolony, skończą się problemy z przełączaniem trybów jak to miało miejsce dotychczas ;-)
https://sidmotorsport.pl/zawieszenia-gw ... 6-15-.html
grzeko
Posty: 6
Rejestracja: 21 paź 2022, o 14:28
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 340 ps / 455 Nm
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Gdynia

Re: Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy

Post autor: grzeko »

orlik pisze: 24 paź 2022, o 19:57 Bierz KW DCC jeżeli budżet pozwala i się nawet nie zastanawiaj. Ja całkowicie zrezygnowałem z DCC i poszedłem w st xa z cancellerami i również nie tęsknie za DCC, ustawione raz pod siebie i o ;)
Możesz napisać jakie wrażenia po przejściu na gwint ?
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2978
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy

Post autor: orlik »

Chyba jak każdego kto przeszedł na gwint KW albo ST XA (on też jest produkowany przez KW i jest odpowiednikiem KW V2). Nigdy więcej seryjnego z superba ;)
A o wrażeniach poczytaj na tym forum, bo dużo jest tu informacji.
kefirek
Posty: 393
Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy

Post autor: kefirek »

Mam KW DCC, wart każdej złotówki. Tryb normal i comfort do codziennej jazdy z rodziną, na wakacje, po mieście do pracy etc. Tryb sport znacznie utwardza zawias i auto staje się sztywne responsywne fajne rozwiązanie do szybkiego latania po winklach albo autostradach. Zakładając gwint KW nikt nie zmusza Cię do tego aby robić glebę, na najwyższym ustawieniu auto praktycznie jest na poziomie fabrycznym. U siebie mam zrobioną glebę + dokładki przodu i progów i w codziennej jeździe mi to nie przeszkadza. Wiadomo trzeba uważać na krawężniki czy głebokie dziury ale to raczej normalne. Do kompletu mam jeszcze założone tuleje z RS3 także teoretycznie jest komplet. Ale korci mnie, czy nie wsadzić jeszcze stabilizatorów Eibacha, żeby ograniczyć przechyły budy na zakrętach - choć z drugiej strony boję się, żeby nie zrobił się wtedy jakiś straszny beton.

Jakkolwiek sam gwint - jak najbardziej polecam.
pejot
Posty: 218
Rejestracja: 3 maja 2021, o 11:47
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy

Post autor: pejot »

Czy ktoś ma wiedze, czy do Superba bez fabrycznego DCC idzie zamontować zawieszenie KW DCC albo inne aktywne zawieszenie?
Skoda Superb III Sportline | MY22 | Steel Grey | 2.0 TSI 190KM
Obrazek
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2978
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy

Post autor: orlik »

pejot pisze: 26 paź 2022, o 09:21 Czy ktoś ma wiedze, czy do Superba bez fabrycznego DCC idzie zamontować zawieszenie KW DCC albo inne aktywne zawieszenie?
KW DCC nie (bo on jest tylko p&p do aut z DCC). To znaczy wszystko się da, ale kwota wyszłaby kosmiczna, bo system DCC jest dostrojony z wieloma sterownikami w aucie, i wiązałoby się to z bardzo grubą przeróbką nie wartą tego. Nie słyszałem też o tym, aby ktoś się tego podjął.

Bilstein D16 damptronic ma w ofercie zestaw p&p do aut z DCC, oraz kolejny do aut bez, wtedy ciągnięte są wszystkie kable od amortyzatorów do ich dodatkowego zewnętrznego sterownika, z którego potem wychodzi przycisk do klikania twardością, ewentualnie sterownie z apki przez telefon. I wiadomo to też swoje kosztuje, plus dodatkowo montaż tego.

Tak szczerze, powinieneś się cieszyć, że nie masz DCC, bo taniej Cię wyjdzie wymiana zawieszenia, a efekt i jakość ta sama. Jedyna różnica to to, że przy aktywnym zawieszeniu możesz klikać sobie z palca, a bez DCC regulujesz twardość pokrętłem ręcznie przy amortyzatorze.
Jak dla mnie różnica w cenie nieopłacalna, bo uwierz, że jak raz sobie ustawisz pod siebie, to nie ma potrzeby zmieniać twardości, tak to dobrze pracuje.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2978
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy

Post autor: orlik »

kefirek pisze: 26 paź 2022, o 08:08 Ale korci mnie, czy nie wsadzić jeszcze stabilizatorów Eibacha, żeby ograniczyć przechyły budy na zakrętach - choć z drugiej strony boję się, żeby nie zrobił się wtedy jakiś straszny beton.
Polecam stabilizatory H&R, bo mocowania mają gumowe a Eibach plastikowe, które po czasie potrafią skrzypieć jak tapczan.
Mam staby, Piramida też, i nasze auta nie zrobiły się strasznymi betonami, a ni po prostu betonami. Jest trochę twardziej, zwłaszcza to czuć na mocno nierównej drodze, ale bez tragedii, natomiast jazda w zakrętach czy na ślimakach nieporównywalnie przyjemniejsza. O dziwo ja już się przyzwyczaiłem, ale zawsze jak kogoś nowego przewiozę albo dam się przejechać to w pierwszej kolejności zwraca uwagę na ślimaku, że autem nie przechyla ;)
pejot
Posty: 218
Rejestracja: 3 maja 2021, o 11:47
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy

Post autor: pejot »

orlik pisze: 26 paź 2022, o 09:55
pejot pisze: 26 paź 2022, o 09:21 Czy ktoś ma wiedze, czy do Superba bez fabrycznego DCC idzie zamontować zawieszenie KW DCC albo inne aktywne zawieszenie?
KW DCC nie (bo on jest tylko p&p do aut z DCC). To znaczy wszystko się da, ale kwota wyszłaby kosmiczna, bo system DCC jest dostrojony z wieloma sterownikami w aucie, i wiązałoby się to z bardzo grubą przeróbką nie wartą tego. Nie słyszałem też o tym, aby ktoś się tego podjął.

Bilstein D16 damptronic ma w ofercie zestaw p&p do aut z DCC, oraz kolejny do aut bez, wtedy ciągnięte są wszystkie kable od amortyzatorów do ich dodatkowego zewnętrznego sterownika, z którego potem wychodzi przycisk do klikania twardością, ewentualnie sterownie z apki przez telefon. I wiadomo to też swoje kosztuje, plus dodatkowo montaż tego.

Tak szczerze, powinieneś się cieszyć, że nie masz DCC, bo taniej Cię wyjdzie wymiana zawieszenia, a efekt i jakość ta sama. Jedyna różnica to to, że przy aktywnym zawieszeniu możesz klikać sobie z palca, a bez DCC regulujesz twardość pokrętłem ręcznie przy amortyzatorze.
Jak dla mnie różnica w cenie nieopłacalna, bo uwierz, że jak raz sobie ustawisz pod siebie, to nie ma potrzeby zmieniać twardości, tak to dobrze pracuje.
Dzięki za głos rozsądku :) Myślę, że po gwarancji jakiś gwincik wjedzie :)
Skoda Superb III Sportline | MY22 | Steel Grey | 2.0 TSI 190KM
Obrazek
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy

Post autor: sane »

pejot pisze: 26 paź 2022, o 09:21 Czy ktoś ma wiedze, czy do Superba bez fabrycznego DCC idzie zamontować zawieszenie KW DCC albo inne aktywne zawieszenie?
Jak najbardziej da się, ze sterownikiem KW zamiast oryginalnego. Ustawiasz sobie tryby pracy w apce w telefonie. Koszt tylko nieznacznie wyższy niż KW DDC pod oryginalne DCC.

Natomiast ja polecam zapomnieć o DCC i wsadzić normalny zawias KW V2/3 lub ST XA/XTA.

PS. Nie czekaj na gwarancję - szkoda czasu, który mija w życiu zdecydowanie za szybko.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2978
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy

Post autor: orlik »

sane pisze: 26 paź 2022, o 10:36 Jak najbardziej da się, ze sterownikiem KW zamiast oryginalnego. Ustawiasz sobie tryby pracy w apce w telefonie. Koszt tylko nieznacznie wyższy niż KW DDC pod oryginalne DCC.
Jesteś pewny? Bo to, że istnieje takie bajer od KW to wiem, ale nie widziałem tego dedykowanego do superba. Był/jest tylko P&P:
https://www.kwsuspensions.net/shop?c_ma ... 99&pgs=160

Tak jak nie ma XTA do superba, tylko x i xa ;)
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy

Post autor: sane »

orlik pisze: 26 paź 2022, o 11:33
sane pisze: 26 paź 2022, o 10:36 Jak najbardziej da się, ze sterownikiem KW zamiast oryginalnego. Ustawiasz sobie tryby pracy w apce w telefonie. Koszt tylko nieznacznie wyższy niż KW DDC pod oryginalne DCC.
Jesteś pewny? Bo to, że istnieje takie bajer od KW to wiem, ale nie widziałem tego dedykowanego do superba. Był/jest tylko P&P:
https://www.kwsuspensions.net/shop?c_ma ... 99&pgs=160

Tak jak nie ma XTA do superba, tylko x i xa ;)
W sumie to nie sprawdzałem czy są dedykowane do Superba. Wiedziałem, że generalnie jest to możliwe.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2978
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy

Post autor: orlik »

Luz, myślałem, że ktoś z Twoich znajomych to montował do superba i wiesz coś więcej niż to co w sklepie kw.
grzeko
Posty: 6
Rejestracja: 21 paź 2022, o 14:28
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 340 ps / 455 Nm
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Gdynia

Re: Amortyzatory z DCC - jakie alternatywy

Post autor: grzeko »

kefirek pisze: 26 paź 2022, o 08:08 Mam KW DCC, wart każdej złotówki. Tryb normal i comfort do codziennej jazdy z rodziną, na wakacje, po mieście do pracy etc. Tryb sport znacznie utwardza zawias i auto staje się sztywne responsywne fajne rozwiązanie do szybkiego latania po winklach albo autostradach. Zakładając gwint KW nikt nie zmusza Cię do tego aby robić glebę, na najwyższym ustawieniu auto praktycznie jest na poziomie fabrycznym. U siebie mam zrobioną glebę + dokładki przodu i progów i w codziennej jeździe mi to nie przeszkadza. Wiadomo trzeba uważać na krawężniki czy głebokie dziury ale to raczej normalne. Do kompletu mam jeszcze założone tuleje z RS3 także teoretycznie jest komplet. Ale korci mnie, czy nie wsadzić jeszcze stabilizatorów Eibacha, żeby ograniczyć przechyły budy na zakrętach - choć z drugiej strony boję się, żeby nie zrobił się wtedy jakiś straszny beton.

Jakkolwiek sam gwint - jak najbardziej polecam.
A jak byś miał porównywać tryb sport na fabrycznych amorkach DCC z trybem Normal na gwincie KW, to który jest bardziej komfortowy ?
No i drugie pytanko czy w trybie Comfort/Normal na gwincie KW jest jakieś bujanie na boki / przód / tył ? (to zmora fabrycznego zawieszenia).

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ