Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Ozzy
Posty: 10
Rejestracja: 9 sie 2020, o 18:54
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)

Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: Ozzy »

Witam. Superba (jak mawia moja Córka) zaczyna mnie coraz częściej niemiło zaskakiwać. Tydzień czy 2 temu brak możliwości otwarcia bagażnika za pomocą klamki -Koledzy mieli rację mikrostyk w klamce klapy bagażnika. Dziś-rozładowany akumulator moll. Auto przejeżdża codziennie 2 x 10 km. Nigdy nie było z tym problemu. Po wymianie klamki (używana, sygnowana Czech Tepublic, i tu o dziwo logo VW) w czwartek, wczoraj normalnie odpaliło. Dziś podszedłem żeby upewnić się że klamka nadal działa ale siłowniki nie miały siły podnieść klapy. Kessy też drzwi nie otworzył. Pilot umożliwił mi wejście a tu niespodzianka komunikat o rozładowanym akumulatorze. Jakoś z trudem odpalił. Zrobiłem szybki kurs po obwodnicy (nie gasząc auta po drodze wysiadłem otworzyłem bagażnik z klamki- siłowniki ok góra dół) zadowolony wróciłem do domu. Myśląc że po 15 km aku się naładował zgasiłem by ponownie odpalić. Zero reakcji. Aku może paść z dnia na dzień? Ktoś pisał jakiś czas temu w wątku ale nie wiem jak to się skończyło. Nic nie zostawiłem włączonego. Wyjąłem aku zawiozłem do mechanika ,mówi że może zrobić test jak będzie naładowany (w chwili oddania do mechanika tester wskazywał kilka %). Ps. Aby nie zostawiać otwartego auta pod blokiem (aku został u mechanika) wsadziłem aku od getz 1.4...
Sdss
Posty: 519
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: Sdss »

Może.
Patryk211088
Posty: 103
Rejestracja: 19 maja 2020, o 12:39
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 180km 357nm

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: Patryk211088 »

Ja miałem kiedyś taką sytuację że Aku padł z dnia na dzień bez jakichkolwiek wcześniejszych objawów.
Ozzy
Posty: 10
Rejestracja: 9 sie 2020, o 18:54
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: Ozzy »

W tej sytuacji (gdyby to jednak akumulator) byłoby chyba dla mnie nskorzystniejsze-brak konieczności szukania złodzieja prądu. Co ciekawe po 24 h na akumulatorze od getza (chyba 45 Ah), skoda dała się otworzyć z kessy więc może nic prądu nie zrzera.
yaro_1
Posty: 533
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: yaro_1 »

jak jest mróz, wystarczy kilka stopni, to są wyraźne oznaki kończenia się aku, jak jest względnie ciepło to padają nagle, w wakacje może być tak, że odpalasz auto, jedziesz do sklepu i po 10 minutach nic, aku padnięte
woj_tek
Posty: 108
Rejestracja: 19 lut 2019, o 10:46
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Lokalizacja: Katowice

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: woj_tek »

15 minut jazdy ma szansę co najwyżej oddać energię, która została zużyta na rozruch auta, nic więcej. To był oryginalny aku czy inny? Jeśli wymieniany, na EFB/AGM?

Wrzuć akumultor na porządny prostownik, naładuj do pełna i dopiero wtedy pojedź na test aku. Samo napięcie nie świadczy o dobrym stanie akumulatora. Sprawny akumulator będzie mieć odpowiednie SOC (state of charge) i (nie wiem czy każdy tester to ma) DOC (depth of charge). Ważne jets również jak mocno spada napięcie pod obciążeniem (rozruch).

Jeśli jeździsz na granicy głębokiego rozładowania, aktualne warunki na pewno nie są sprzyjające - ksenony żrą dużo prądu, ewentualne podgrzewanie foteli, lusterek (może się włączać samo), kierownicy oraz przedniej szyby też swoje pobrać musi.
Pawel_81
Posty: 47
Rejestracja: 27 paź 2017, o 06:46
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: Pawel_81 »

Kiedyś podjechałem pod Tesco zrobić zakupy, wszystko było ok, żadnych objawów ze strony akumulatora, jak wróciłem z zakupów nawet nie zakręcił silnikiem, a zakupy trwały max 20 min.
Był to zwykły kwasiak. Tak więc może paść bez żadnych zapowiedzi.
Ozzy
Posty: 10
Rejestracja: 9 sie 2020, o 18:54
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: Ozzy »

A więc: parametry rozładowanego:SOC 00%,NAPIECIE 11,47,SOH 1%.
Naładowany: SOC 65 %,NAPIECIE 12,39, SOH 1%. Akumulator moll 59 Ah 640 A czyli nie do 1.8 TSI. Kupiłem dziś nowy, liczę że problem z rozruchem to była kwestia zużytej i niedopasowanej baterii. Zniszczę coś jak nie pojadę tego nowego kodować ? Tak jak Koledzy pisali w innych postach po zamontowaniu nowego wyskoczyły mi błędy które po kilkudziesięciu metrach jazdy zniknęły.
Awatar użytkownika
ganc
Posty: 15
Rejestracja: 12 sie 2020, o 17:44
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Paweł

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: ganc »

Czy po wymianie na nowy akumulator AGM trzeba go zakodować w komputerze żeby widział go jako nowy? Jak to zrobić? Jakim urządzeniem można samemu sobie z tym poradzić?
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: kacluk »

Obd eleven da radę.
https://youtu.be/hnRkN1q0yzQ
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: fabek »

W autach wyposazonych w start-stop należy zakodować lub chociaż kupić o takiej samej pojemności.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
ganc
Posty: 15
Rejestracja: 12 sie 2020, o 17:44
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Paweł

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: ganc »

fabek pisze: 5 sty 2021, o 14:16 W autach wyposazonych w start-stop należy zakodować lub chociaż kupić o takiej samej pojemności.
Mam upatrzone Varta, Centra lub Bosh przedział cenowy od 500 do 680 zł (nie duże różnice) ale chciałbym się dowiedzieć jakie są Wasze zdania na temat tych producentów? Oczywiście wszystkie dobrane według parametrów podanych przez producenta i z systemem AGM czyli do start/stop. Wolałbym jednak żeby wszystko dobrze było ograne (jeżeli trzeba) dlatego chciałem jeszcze podpytać o CarScanner (bo ten OBDeleven dosyć słabe ma opinie i na appstore i na necie jak poszperałem), czy będzie możliwe za jego pomocą zarejestrowanie akumulatora w systemie i czy ewentualnie można za jego pomocą włączyć/wyłączyć start/stop w aucie?
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: fabek »

Absolutnie żadnej centry czy varta. Jakiej pojemności szukasz?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
kolczyq
Posty: 48
Rejestracja: 26 paź 2020, o 21:00
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: kolczyq »

Za najlepsze uchodzą Bannery i ukraińska Amega. U mnie fabryczna Varta po 3,5 roku zdycha sobie powoli.
yaro_1
Posty: 533
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: Akumulator padł nagle (bez wcześniejszych sygnałów)

Post autor: yaro_1 »

a ja na varty jakie mam w domu złego słowa nie powiem, z drugiego auta fabryczna varta wytrzymała 12 lat, a później jeszcze dwa lata w małym ciągniku jeździła, inne aku varty po 8 lat w ciągnikach chodzą (bardzo dobry wynik), tylko fakt to zwykłe aku, nie agm. z ukraińskich mam Westa Forse, też dobrze się spisuje, ale to też zwykłe aku.
ODPOWIEDZ