Strona 1 z 1

Tryb 2 cylindrowy

: 11 cze 2018, o 14:46
autor: apm16
Witam
Mam pytanie do młodszych kolegów biegłych w elektronice i mechanice samochodowej.
w kurce III 1,4 /150 KM z systemem wyłaczania 2 cylindrów komputer pokazuje zużycie paliwa dla 2 czy 4 cylindrów
Pytam dlatego że nie zaobserwowałem znaczącego spadku zużycia chwilowego w momencie przejścia systemu na 2 cylindry .
Drugie pytanie dotyczy wrażeń z tego trybu 2 cylindrowego czy podczas pracy odczuwacie lekkie szarpanie drżenie nadwozia.
czy nie ma ono wpływu na trwałość sprzęgła dwumasy skrzyni .
Pozdrawiam Andrzej

Re: Tryb 2 cylindrowy

: 11 cze 2018, o 15:30
autor: polrob
Hej
Spalanie jest zawsze pokazywane jako rzeczywiste czyli jak jedziesz na 2 cylindrach to pokazuje spalanie dla tego trybu. Ja kiedyś testowałem na drodze podmiejskiej to różnica jakaś byłą ale szczerze mówiąc nie zwracam za bardzo uwagi czy mi się ten tryb włączy czy nie. Chociaż to odpowiedz na twoje drugie pytanie jest lekkie szarpniecie przy przejściu auta pomiędzy trybami i na pewno praca silnika jest mniej stabilna w trybie dwucylindrowym. Ja bez patrzenia na deskę wiem czy auto jedzie na tym trybie bo to po prostu czuć.
Jeśli chodzi o wpływ tego trybu na inne podzespoły to nie wiem ale moje sprzęgło wykazuje objawy jakby przy ruszaniu z dociskiem było coś nie ok. Serwis na razie nic nie stwierdził.

Re: Tryb 2 cylindrowy

: 11 cze 2018, o 19:15
autor: apm16
ja też wyczuwam ten tryb "siedzeniem" :) a ze sprzegłem to wszystkie kurki mają mały problem .
Widać ten typ tak ma szczególnie na gwarancji bo po to zaraz usłyszysz w ASO "trzeba robić"

Re: Tryb 2 cylindrowy

: 12 cze 2018, o 21:46
autor: orlik
to macie dobre wyczucie, bo ja nic nie czuje.

Re: Tryb 2 cylindrowy

: 25 lut 2019, o 08:31
autor: grzesk
Ja niestety wyraźnie odczuwam ten tryb. Dźwięk jest niezbyt przyjemny a wibracje wyraźnie czuć na kierownicy (oczywiście w pewnym zakresie obrotów i obciążenia silnika).

O bezsensie tego rozwiązania przekonałem się, paradoksalnie, gdy silnik przeszedł w tryb awaryjny (po przegryzieniu instalacji). Nagle okazało się, że silnik pracuje kulturalnie a zużycie paliwa (wbrew logice) nieco zmalało - po prostu można korzystać z wyższych biegów!
Niestety wizyty w serwisie nic nie dały - Ten Typ Tak Ma. W czasie jazdy testowej szef serwisu nawet nie chciał sam sprawdzić, z miejsca pasażera położył rękę na kierownicy, stwierdził, że już wie o co chodzi - przecież jak pracują dwa cylindry to nie da się wyważyć silnika, że miał już gorszy przypadek, bo z DSG. A ja mogę zredukować bieg ( a biedak z DSG skazany był na zaprogramowany ekologicznie automat - czyli niskie obroty). Druga rada - mogę dodać gazu, silnik przejdzie w normalny tryb. Zarówno redukcja jak dodanie gazu stoi w sprzeczności z celem zastosowania trybu dwucylindrowego - co miałem okazję sprawdzić przy okazji awarii.
Co do sensowności tego rozwiązania - jeżeli jest taki dobry, dlaczego jest stosowany tylko w najsłabszej wersji? Przecież lepiej oszczędzać w dużych, mało obciążonych silnikach. W normalnym ruchu duży silnik znacznie częściej miałby okazję oszczędzać niż mały, z małym zapasem mocy.

Dodatkowo - systemu tego nie da się niestety wyłączyć.

Re: Tryb 2 cylindrowy

: 26 lut 2019, o 19:02
autor: Tobi1975
Robiłem tylko jazdę próbną 1,5 TSI w DSG i też bez problemu wyczułem moment pracy na dwóch cylindrach, no i generalnie spalanie w cyklu miejski przez godzinę odwiodło mnie od zakupu akurat tej wersji (nie mogłem zejść poniżej 10) więc poszedłem w ,,dizelka" i nie żałuję 6,5 po mieście rewelka