Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 23 maja 2019, o 11:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 11 cze 2018, o 14:46 
Offline

Imi臋: Andrzej
Do艂膮czy艂(a): 18 gru 2011, o 16:45
Posty: 233
Lokalizacja: WWL
Samoch贸d: Superb III combi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Witam
Mam pytanie do m艂odszych koleg贸w bieg艂ych w elektronice i mechanice samochodowej.
w kurce III 1,4 /150 KM z systemem wy艂aczania 2 cylindr贸w komputer pokazuje zu偶ycie paliwa dla 2 czy 4 cylindr贸w
Pytam dlatego 偶e nie zaobserwowa艂em znacz膮cego spadku zu偶ycia chwilowego w momencie przej艣cia systemu na 2 cylindry .
Drugie pytanie dotyczy wra偶e艅 z tego trybu 2 cylindrowego czy podczas pracy odczuwacie lekkie szarpanie dr偶enie nadwozia.
czy nie ma ono wp艂ywu na trwa艂o艣膰 sprz臋g艂a dwumasy skrzyni .
Pozdrawiam Andrzej


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
PostNapisane: 11 cze 2018, o 15:30 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 12 sty 2014, o 20:22
Posty: 282
Lokalizacja: War-Maz
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Hej
Spalanie jest zawsze pokazywane jako rzeczywiste czyli jak jedziesz na 2 cylindrach to pokazuje spalanie dla tego trybu. Ja kiedy艣 testowa艂em na drodze podmiejskiej to r贸偶nica jaka艣 by艂膮 ale szczerze m贸wi膮c nie zwracam za bardzo uwagi czy mi si臋 ten tryb w艂膮czy czy nie. Chocia偶 to odpowiedz na twoje drugie pytanie jest lekkie szarpniecie przy przej艣ciu auta pomi臋dzy trybami i na pewno praca silnika jest mniej stabilna w trybie dwucylindrowym. Ja bez patrzenia na desk臋 wiem czy auto jedzie na tym trybie bo to po prostu czu膰.
Je艣li chodzi o wp艂yw tego trybu na inne podzespo艂y to nie wiem ale moje sprz臋g艂o wykazuje objawy jakby przy ruszaniu z dociskiem by艂o co艣 nie ok. Serwis na razie nic nie stwierdzi艂.

_________________
viewtopic.php?f=18&t=7254 - SIII 1.4TSI Szary business


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2018, o 19:15 
Offline

Imi臋: Andrzej
Do艂膮czy艂(a): 18 gru 2011, o 16:45
Posty: 233
Lokalizacja: WWL
Samoch贸d: Superb III combi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
ja te偶 wyczuwam ten tryb "siedzeniem" :) a ze sprzeg艂em to wszystkie kurki maj膮 ma艂y problem .
Wida膰 ten typ tak ma szczeg贸lnie na gwarancji bo po to zaraz us艂yszysz w ASO "trzeba robi膰"


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 cze 2018, o 21:46 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2016, o 23:04
Posty: 1181
Lokalizacja: RZ
Samoch贸d: Superb III 4x4
Silnik: Inny
Aktualnie: 272KM
to macie dobre wyczucie, bo ja nic nie czuje.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lut 2019, o 09:31 
Offline

Imi臋: Grzegorz
Do艂膮czy艂(a): 24 lut 2019, o 19:48
Posty: 1
Lokalizacja: Krak贸w
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Ja niestety wyra藕nie odczuwam ten tryb. D藕wi臋k jest niezbyt przyjemny a wibracje wyra藕nie czu膰 na kierownicy (oczywi艣cie w pewnym zakresie obrot贸w i obci膮偶enia silnika).

O bezsensie tego rozwi膮zania przekona艂em si臋, paradoksalnie, gdy silnik przeszed艂 w tryb awaryjny (po przegryzieniu instalacji). Nagle okaza艂o si臋, 偶e silnik pracuje kulturalnie a zu偶ycie paliwa (wbrew logice) nieco zmala艂o - po prostu mo偶na korzysta膰 z wy偶szych bieg贸w!
Niestety wizyty w serwisie nic nie da艂y - Ten Typ Tak Ma. W czasie jazdy testowej szef serwisu nawet nie chcia艂 sam sprawdzi膰, z miejsca pasa偶era po艂o偶y艂 r臋k臋 na kierownicy, stwierdzi艂, 偶e ju偶 wie o co chodzi - przecie偶 jak pracuj膮 dwa cylindry to nie da si臋 wywa偶y膰 silnika, 偶e mia艂 ju偶 gorszy przypadek, bo z DSG. A ja mog臋 zredukowa膰 bieg ( a biedak z DSG skazany by艂 na zaprogramowany ekologicznie automat - czyli niskie obroty). Druga rada - mog臋 doda膰 gazu, silnik przejdzie w normalny tryb. Zar贸wno redukcja jak dodanie gazu stoi w sprzeczno艣ci z celem zastosowania trybu dwucylindrowego - co mia艂em okazj臋 sprawdzi膰 przy okazji awarii.
Co do sensowno艣ci tego rozwi膮zania - je偶eli jest taki dobry, dlaczego jest stosowany tylko w najs艂abszej wersji? Przecie偶 lepiej oszcz臋dza膰 w du偶ych, ma艂o obci膮偶onych silnikach. W normalnym ruchu du偶y silnik znacznie cz臋艣ciej mia艂by okazj臋 oszcz臋dza膰 ni偶 ma艂y, z ma艂ym zapasem mocy.

Dodatkowo - systemu tego nie da si臋 niestety wy艂膮czy膰.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2019, o 20:02 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 24 lut 2019, o 19:26
Posty: 1
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Robi艂em tylko jazd臋 pr贸bn膮 1,5 TSI w DSG i te偶 bez problemu wyczu艂em moment pracy na dw贸ch cylindrach, no i generalnie spalanie w cyklu miejski przez godzin臋 odwiod艂o mnie od zakupu akurat tej wersji (nie mog艂em zej艣膰 poni偶ej 10) wi臋c poszed艂em w ,,dizelka" i nie 偶a艂uj臋 6,5 po mie艣cie rewelka


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL