Tarcze, wibracje przy hamowaniu

Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Tarcze, wibracje przy hamowaniu

Post autor: Sebastian_M26 »

Jak będzie bum i ktoś popatrzy przez felgi to wiadomo co będzie.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
kmink
Posty: 245
Rejestracja: 14 mar 2018, o 14:10
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Poznań

Re: Tarcze, wibracje przy hamowaniu

Post autor: kmink »

Zestawy Stop Techa ludzie pałują na torach i jakoś nikt się nie rozwala i jakoś nic nikomu złego się nie dzieje.
Gorzej jak ktoś wsadzi jakies gówno i potem ma takie przygody, że cieknie płyn, że coś tam nie działa.
Jak ktoś się boi o dzwona, to po co w ogóle wsiada do samochodu?
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Tarcze, wibracje przy hamowaniu

Post autor: piramida »

kmink, chodzi tylko i wyłącznie o kwestie prawne a nie dzwony bo jednak ingerujemy w fabryczny układ hamulcowy, nikt z nas przecież nie boi się jazdy czy zapierdalania. Jednak jest różnica skoro przyczyną wypadku była awaria układu hamulcowego fabrycznego gdzie nie mamy na niego wpływu a awaria tuningowanego układu gdzie wymieniliśmy go na własną rękę i maczaliśmy w nim palce?
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: Tarcze, wibracje przy hamowaniu

Post autor: gachul »

pamietacie taka akcje w WRO jak octavia nie zatrzymała sie na przejściu dla pieszych i wjechała na chodznik omijając ludzi????

to koleżka z sąsiedniego forum który zrobił przeszczep z golfa VR6 do octavi .... i mu pojebali węzyki przy pompie abs.... oczywiście w TVN zobili z niego pirata i policja zajebała mu prawko... dopiero opinia biegłego i przedstawienie fv z ASO pomogło... ale i tak to trwało ponad miesiąc...
ogólnie z heblami zartów nie ma.... jak robić to mocno z głową
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Tarcze, wibracje przy hamowaniu

Post autor: Tom-Tdi »

Jak w ASO to wszystko jasne....
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Tarcze, wibracje przy hamowaniu

Post autor: piramida »

Misiek tego nie robił w ASO, ecuproject mu to składał do kupy i rzeczywiscie coś pojebali z kolejnością wężyków a że kupował graty w ASO to nie wiedziałem, mogę się dowiedzieć ;-)
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Tarcze, wibracje przy hamowaniu

Post autor: Tom-Tdi »

Niezłe jaja, to nikt tego nie sprawdzał po złożeniu do kupy, czy i jak heble działają??
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Tarcze, wibracje przy hamowaniu

Post autor: Enriquez »

Sprawa z Miśkiem jest bardzo prosta i zarazem obnaża ASO i poziom jego wiedzy.
Krótko mówiąc Misiek zrobił swap Octavii 2 na Octavię 2 FL z gratami z Golfa 6 R. Przy takim swapie Octavia 2 ma elektronikę z Golfa 5, natomiast Octavia 2 FL z Golfa 6. Niby nic, ale różnica w kabelkologii jest zasadnicza i w zasadzie sprowadza się do wymiany wszystkich sterowników. Jednym z nich jest sterownik ABS. Jak każdy zapewne wie, gwinty hydrauliki w module ABS mają średnice albo M10 albo M12 (dokładnie nie pamiętam, ale są zróżnicowane). Wężyki z płynem do dwóch tylnych kół i jednego przedniego mają tą samą średnicę, natomiast jedno przednie koło ma inną. Producent wraz z nowym modelem pompy zamienił średnice przyłączy dla przednich kół, pozostawiając ich rozkład nie zmieniony. Zatem wymieniając pompę należało wymienić również sztywne przewody hamulcowe dla przedniej osi na nowy typ. Niestety niektóre asiory wyginali istniejące przewody w ten sposób, aby pasowały do nowego położenia otworów.

Skutek tego był taki, że ABS mając czujnik na lewym kole, gdy to wpadło w poślizg, odpuszczał prawe. Więc lewe było cały czas w poślizgu a prawe nie hamowało. Stąd sławny filmik i cała afera.
Wychodzi po prostu brak podstawowej wiedzy i studiowania chociażby zeszytów do samokształcenia. Inna sprawa, że retrofitting to coś, czego ASO nie ogarnia.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Tarcze, wibracje przy hamowaniu

Post autor: piramida »

Misiek odważny albo jeszcze młody wtedy był, że się odważył na taki swap :shock:
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Tarcze, wibracje przy hamowaniu

Post autor: Enriquez »

Sam mu ten jebany silnik, skrzynię i resztę bebechów z Gdańska wiozłem Meśkiem Vito do Wrocławia.
Zgadnij ile zapłacił za komplet. Uśmiejesz się i zrozumiesz dlaczego to zrobił.

Obrazek

Obrazek
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Tarcze, wibracje przy hamowaniu

Post autor: piramida »

Ponoć gorsze stąd decyzja na dłubanie w octavii co ciekawe, octavia ma się dobrze i jeździ
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Tarcze, wibracje przy hamowaniu

Post autor: whity »

Enriquez pisze: Wychodzi po prostu brak podstawowej wiedzy i studiowania chociażby zeszytów do samokształcenia. Inna sprawa, że retrofitting to coś, czego ASO nie ogarnia.
aso nie od swapow jest... oni maja wymieniać im znane części na te same tylko nowe. Nikt mądry do aso z takimi sprawami nie jeździ...
Chyba ze robili to ziomki z aso po godzinach... ale to inna sprawa
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Tarcze, wibracje przy hamowaniu

Post autor: Tom-Tdi »

grubo....
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Tarcze, wibracje przy hamowaniu

Post autor: Sebastian_M26 »

Ale żeby tak wogóle nie zrobić testu po takiej gruntowej zmianie... Jak kupiłem używane auto to pierwsze co to faktyczny test abs żeby nie obudzić się z glową w nocniku.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Tarcze, wibracje przy hamowaniu

Post autor: Enriquez »

Na suchym ten numer nie zostanie wykryty. Musiałbyś jednym kołem wpaść w poślizg.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
ODPOWIEDZ