Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 24 wrz 2018, o 12:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 64 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2, 3, 4, 5  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 5 cze 2018, o 12:41 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 25 mar 2017, o 14:54
Posty: 6
Lokalizacja: podkarpackie
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Cze艣膰.
Nieca艂e 1,5 roku i 15 000 km bez problem贸w, ale chyba co艣 si臋 zacz臋艂o.
Podczas hamowania czu膰 wibracje na ko艂ach ( peda艂em hamulca i kierownica nie rzuca).
Nie wiem dok艂adnie jak d艂ugo to trwa bo na typowej polskiej nier贸wnej drodze i z dzieckiem na pok艂adzie tego nie wyczu艂em.
Problem zauwa偶y艂em kilka dni temu na autostradzie.
W serwisie opon jeszcze raz wywa偶yli mi ko艂a z uwzgl臋dnieniem pozycji felga/opona .
Mechanik obejrza艂 tarcze m贸wi ze raczej do wymiany. Na przednich tarczach wida膰 艣lady po odci艣ni臋tym klocku jakby auto sta艂o d艂u偶szy czas, od strony wewn臋trznej wygl膮da jak by klocek bra艂 tylko 艣rodkiem .
W ka艂u偶臋 i na myjni臋 z gor膮cymi tarczami nie wjecha艂em, auto jest u偶ywane codziennie ( jeden raz sta艂o tydzie艅 na parkingu lotniskowym).
Za kilka dni jad臋 do ASO na akcje serwisow膮 ksenony i maj膮 sprawdzi膰 te偶 hamulce.
Z tego co czytam w gwarancji i " m膮drych internetach " cz臋艣ci eksploatacyjne nie podlegaj膮 gwarancji.
Mia艂 kto艣 podobny przypadek , jaka jest polityka serwis贸w. Nowe tarcze i klocki przy takim przebiegu ... co艣 nie tak.

呕ona je藕dzi do pracy punto- ma juz 170 000 km i fabryczne tarcze z drugimi klockami ( pewnie przy wymianie opon na zim臋 trzeba b臋dzie zmieni膰 te偶 hamulce)


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
PostNapisane: 5 cze 2018, o 18:53 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 28 lip 2017, o 06:18
Posty: 24
Lokalizacja: Swiss
Samoch贸d: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: @ABT 214KM
Na hamulce jest gwarancja p贸艂 roku lub 10k km. Info uzyskane od doradcy serwisowego.Je艣li jest inaczej to mnie poprawcie.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2018, o 14:54 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 25 mar 2017, o 14:54
Posty: 6
Lokalizacja: podkarpackie
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Ci膮g dalszy.
Potwierdzam info kolegi, na hamulce jest pol roku i 10 kkm - wynika to ze szczeg贸艂owych warunk贸w gwarancji, nie znajdziecie tego
w ulotce kt贸r膮 dostaje si臋 razem z instrukcj膮. Szczeg贸艂owe warunki pono膰 podpisuje si臋 przy odbiorze auta, nie pamietam jak to by艂o
ale sprawdz臋 papiery.

Co do wizyty w serwisie.
Jazda pr贸bna , kilka hamowa艅 150 - 40, weryfikacja na podno艣niku , opinia mechanika ASO przegrzane hamulce , gwarancji nie ma , do wymiany komplet prz贸d i ty艂. Pytam go jak to sprawdzi艂 , no bo tarcze powinny b艂yszcze膰...
B臋d膮c wcze艣niej na wywa偶aniu niezale偶ny mechanik uzna艂 偶e tarcze przegrzane nie s膮 ( pewnie nie by艂y , ale 100% pewno艣ci nie mam).

T艂umaczenie 偶e je偶d偶臋 ostro偶nie 1000km miesi臋cznie przewa偶nie z ma艂ym dzieckiem, nic nie da艂y. Pokaza艂em im 偶e obydwa przednie wewn臋trzne klocki dotykaj膮 na szeroko艣膰 jedynie ok 2cm do 艣rodka tarczy ( g贸ra i d贸艂 tarczy skorodowana) , troch臋 pysk贸wki i ostrej wymiany zda艅 nieco zmieni艂o sytuacj臋.

Decyzja ASO - mierzymy tarcze - prosz臋 czeka膰 2 godziny. W czasie oczekiwania dostaje niezale偶ne info 偶eby sprawdzi膰 p艂yn hamulcowy, po przegrzaniu zmieniaj膮 si臋 jego parametry.

Niespodziewanie pracownik serwisu informuje mnie 偶e prz贸d wymieni膮 mi na gwarancji. Ok pytam co z ty艂em , poje藕dzi膰 obserwowa膰
w przypadku problem贸w zapraszamy do kontroli. Po 2 godzinach otrzymuj臋 auto z nowymi tarczami i klockami z przodu + akcja serwisowa ksenony.

Podsumowuj膮c, poje偶d偶臋 zobacz臋 co dalej, pono膰 ty艂 te偶 by艂 przegrzany, pojad臋 przy okazji do warsztatu specjalizuj膮cego si臋 w hamulcach.
Nie dosta艂em informacji co by艂o przyczyn膮 awarii. W sumie jestem zadowolony bo nie musz臋 p艂aci膰 2k za wymian臋 przednich hamulc贸w
ale niesmak i nerwy pozostaj膮. Gdybym wcze艣niej w niezale偶nym warsztacie nie obejrza艂 co tam mo偶e by膰 to w ASO mogliby wcisn膮膰 mi ka偶dy kit. Dla waszej informacji, koszt wymiany kompletu tarcze klocki, prz贸d ty艂 w ASO to ok 3500.

Zastanawiam si臋 co mog艂o by膰 przyczyn膮 nier贸wnomiernego dociskania klock贸w do tarczy ( pierwsze 300km po odbiorze nie mia艂em 偶adnego ostrego hamowania), czy 2 cm dociskaj膮ce od wewn膮trz i ca艂y klocek od zewn膮trz m贸g艂 przegrza膰 tarcz臋.

Pozdrawiam i powodzenia w walce z serwisami.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2018, o 19:08 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Grzesiek
Do艂膮czy艂(a): 16 pa藕 2010, o 11:35
Posty: 3807
Lokalizacja: Limanowa/艁贸d藕
Samoch贸d: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
takie pieprzenie... na moje fabryczne klocki i tarcze poprostu sa ze s艂abych materia艂ow... juz sama wymiana klock贸w np. na ebc robi kolosaln膮 r贸znice

_________________
...prawdziwy m臋偶czyzna nie je miodu...prawdziwy m臋偶czyzna 偶uje pszczo艂y...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2018, o 20:27 
Offline

Imi臋: Pawe艂
Do艂膮czy艂(a): 6 wrz 2017, o 21:52
Posty: 20
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Ja po 2 tygodniach wyjecha艂em skoda i r贸wnie偶 zacz臋艂o mi wibrowa膰 wali膰 podczas hamowania. By艂em w ASO to powiedzia艂 mi, 偶e mam pohamowa膰 troch臋 bo si臋 zasta艂y tarcze i 偶e rdza si臋 pojawi艂a 偶eby to wyjezdzi膰. Narazie 2 dni hamuje i nic po weekendzie jak nie minie to jade i niech co艣 mysl膮. Samoch贸d przejechane ma 7200 km wi臋c tarcze i klocki raczej ok tym bardziej, 偶e przed odstawieniem samochodu do ASO wszystko by艂o okej.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2018, o 21:51 
Offline

Imi臋: Piotr
Do艂膮czy艂(a): 12 sie 2012, o 12:21
Posty: 2791
Lokalizacja: Krak贸w
Samoch贸d: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 444PS/567Nm
Jak dobrze 偶e od pocz膮tku nie musia艂em przejmowa膰 si臋 gwarancj膮 i u偶era膰 si臋 z nimi :mrgreen:


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2018, o 22:33 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: DarYush
Do艂膮czy艂(a): 23 sie 2016, o 08:06
Posty: 581
Samoch贸d: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Mi wibrowa艂 ty艂... Pojecha艂em do ASO 65kk i powiedzieli, 偶e do 50kk na gwarancji wymieniaj膮 klocki na audi... Wymieni艂em ty艂 na nomina艂y... Po tygodniu pojecha艂em z reklamacj膮, 偶e wibruj膮 i wymienili na gwarancji na Audi...
Po wymianie ty艂u zachcia艂o mi si臋 modyfikacji i kupi艂em prz贸d ATE + klocki ceramiki... W zwi膮zku z tym, 偶e tarcze mia艂y eliptyczne naci臋cia zacz膮艂 wibrowa膰 prz贸d... Zmiana klock贸w na mi臋ksze pomog艂a ale wibracja nie ust膮pi艂a tylko by艂a cichsza... Wymiana tarcza na TW + klocki TRW da艂y wreszcie spok贸j...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2018, o 22:54 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 26 kwi 2016, o 00:09
Posty: 2811
Lokalizacja: Augsburg
Samoch贸d: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Te klocki ceramiczne od ATE s膮 g贸wno warte...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2018, o 09:37 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 16 wrz 2015, o 14:21
Posty: 275
Lokalizacja: O-ka
Samoch贸d: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TDI (190KM)
dla por贸wnania dodam, 偶e u siebie w superbie tdi 4x4 te偶 mia艂em problemy z tarczami i klockami ( najbardziej z tylnymi ) przez system osuszania tarcz. W 2 lata i prawie 90ty艣 wymieni艂em 3 komplety tarcz i klock贸w, styl jazdy mam dynamiczny. Pierwsze problemy zacz臋艂y si臋 oko艂o 10ty艣 km a p贸藕niej ju偶 lawinowo :) Obecnie u偶ytkuj臋 ojca Arteona te偶 190KM 4x4, w ci膮gu nieca艂ych 3 miesi臋cy 19ty艣 km taki sam styl jazdy, zero problem贸w z hamulcami, delikatnie poni偶ej po艂owy klocka jest. Jak si臋 nie myl臋 to Arteon nie ma tego zasranego systemu osuszania. Arteon ci臋偶szy o 200kg


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 cze 2018, o 10:28 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 26 kwi 2016, o 00:09
Posty: 2811
Lokalizacja: Augsburg
Samoch贸d: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
te偶 ma system osuszania tarcz,

Problem le偶y w zbyt s艂abych heblach + do tego prawdopodobnie problem z tylnymi zaciskami w Twoim superbie ( fabryczne zabezpieczenie t艂oczk贸w w tylnych zaciskach jest zbyt s艂abe przez co syf dostaje si臋 do 艣rodka i zaciski nie pracuj膮 prawid艂owo), problem znany mi臋dzy innymi w niemczech.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 cze 2018, o 09:04 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Grzesiek
Do艂膮czy艂(a): 14 mar 2018, o 15:10
Posty: 174
Lokalizacja: Pozna艅
Samoch贸d: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Ja kupi艂em zestaw Stop Techa z tarcz膮 380mm, w艂asnie po to 偶eby na dzie艅 dobry wyeliminowa膰 problemy z heblami

_________________
www.tuneforce.pl
www.serwisdpf.pl


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 cze 2018, o 16:15 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 26 kwi 2016, o 00:09
Posty: 2811
Lokalizacja: Augsburg
Samoch贸d: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
18-stka wejdzie na ten hebel czy trzeba co najmniej 19'??


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 cze 2018, o 16:25 
Offline

Imi臋: Piotr
Do艂膮czy艂(a): 12 sie 2012, o 12:21
Posty: 2791
Lokalizacja: Krak贸w
Samoch贸d: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 444PS/567Nm
Wystarczy za艂o偶y膰 czterot艂oka na prz贸d na oryginaln膮 340mm tarcz臋 i ju偶 hamulec robi robot臋, warunek to mie膰 na tyle wentylowane 310mm bo inaczej nadal s艂abo wi臋c ci co maj膮 s艂absz膮 wersj臋 silnikow膮 to powinni zacz膮膰 modzic hamulce od ty艂u zak艂adaj膮c 310 wentylowan膮


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 cze 2018, o 18:43 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 26 kwi 2016, o 00:09
Posty: 2811
Lokalizacja: Augsburg
Samoch贸d: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Nie ugotuj臋 seryjnej tarczy tym 4-tloczkiem?? Wiadomo, 偶e im wi臋ksza tarcza tym wi臋ksza pojemno艣膰 termiczna.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 cze 2018, o 20:24 
Offline

Imi臋: Piotr
Do艂膮czy艂(a): 12 sie 2012, o 12:21
Posty: 2791
Lokalizacja: Krak贸w
Samoch贸d: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 444PS/567Nm
Wszystko da si臋 ugotowa膰, nawet ceramik臋 wi臋c to tylko kwestia u偶ytkowania. Przy normalnej je藕dzie autostradowej nic si臋 nie dzieje ale upalanie po torze to go pewnie zagotuje. Najwa偶niejsze 偶e hamujesz raz, drugi, trzeci i samoch贸d hamuje a nie puchnie i to dla mnie jest najwa偶niejsze bo dobrze wiemy co si臋 dzieje z seryjnym hamulcem.
Inna kwestia to mniejsza podatno艣膰 na krzywienie tarcz, jak za艂o偶ysz wi臋ksze tarcze to masz wi臋ksze prawdopodobie艅stwo ich pogi臋cia wi臋c kosztem pojemno艣ci cieplnej masz ten komfort 偶e tak膮 340 nie pogniesz tak szybko a to 偶e szybciej spuchnie ni偶 takie 380 to c贸偶, co艣 za co艣. Najwa偶niejsze 偶e jak depniesz na hamulec to samoch贸d hamuje a nie zwalnia jak w przypadku serii.
Na koniec, zwr贸膰 uwag臋 偶e przy takim 4-6t艂oku jest znacznie wi臋kszy klocek co przek艂ada si臋 na lepsze odbieranie ciep艂a ni偶 na seryjnym klocku a w zwi膮zku z tym te偶 op贸藕nia troch臋 puchni臋cie hamulca.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 64 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2, 3, 4, 5  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL