Wymiana akumulatora

Awatar użytkownika
Movibonczuk
Posty: 149
Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Warszawa

Wymiana akumulatora

Post autor: Movibonczuk »

Witam!
W zwiazku z tym, ze od ponad roku samochod stoi nieużywany w garazu, mimo odpalania i „podladowywania” co jakis czas akumulator padl calkowicie. Nie reaguje rowniez na karmienie przez prostownik. Czy jest mozliwosc „wsadzenia” do superba jakiegos „zwyklego”, taniego akumulatora, zeby od czasu do czasu mogl ktos nim pojezdzic? Nie chce kupowac nowego akumulatora za miliony bo za kilka tygodni samochod znowu zostanie zamkniety w garazu i bedzie robil 1km na kwartal i akumulator skonczy jak obecny.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2978
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: orlik »

A nie prościej kupić taki jak był, a na czas wyjazdu/postoju po prostu odpiąć klemy?
Awatar użytkownika
Movibonczuk
Posty: 149
Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: Movibonczuk »

A ile taki naladowany, nieuzywany i odlaczony akumulator przetrwa? Gdybym wiedzial, ze w ciagu roku wroce do kraju i znowu bede samochodem jezdzil pewnie tak bym wlasnie zrobil. Ale, ze tego nie wiem, to szkoda mi wydac 1000PLN, zeby akumulator skonczyl jak poprzedni.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2978
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: orlik »

Nie wiem, ale moim zdaniem nic nie powinno mu się dziać jak będzie leżał w cieple. Znajomi tak wyciągają w motorach, łodziach i zakładają na sezon i działa. Najlepiej zapytaj w punkcie gdzie sprzedają akumulatory co o tym sądzą oraz ile jest gwarancji na aku skoro pada bezpowrotnie...po roku.
komoornik
Posty: 986
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: komoornik »

A w dzisiejszych czasach nie lepiej to auto sprzedać? :)

Aku do odpięcia, albo do podłączenia pod jakiś prostownik ale na stałe - np. CTEK.
Awatar użytkownika
Movibonczuk
Posty: 149
Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: Movibonczuk »

W dzisiejszych czasach to samochod schowany w garazu mniej traci na wartosci niz pieniadze na lokacie. 😂😂😂
A tak na powaznie to sytuacja jest dosc skomplikowana… Gdybym tylko wiedzial kiedy wroce do Polski to bym mogl podjac jakas decyzje. Moge wrocic za miesiac albo za 2 lata… Samochod ma 50k przebiegu czyli ledwo co dotarty. Jesli go dzis sprzedam a wroce za miesiac za nowy, taki sam, bede musial zaplacic okolo 200k. No i jeszcze problemy z dostepnoscia… A tak samochod sobie stoi i czeka. Traci na wartosci ale tylko na papierze bo bedzie jezdzil tak jak nowy po moim powrocie. Raz na jakis czas, jak jest sucho, jest wyprowadzany z garazu na krotka przejazdzke a akumulator podladowywany CTEKiem. Niestety zime cala stal w garazu a kolega zapomnial o regularnym ladowaniu i akumulator zdechl na amen.

I teraz szukam „taniego” rozwiazania, zeby samochodem od czasu do czasu dalo sie jezdzic. Ma ktos pomysl?
komoornik
Posty: 986
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: komoornik »

Jak dla mnie to akumulator o już niemałej pojemności (to nie maluch), który jest w pełni naładowany i przechowywany w dodatnich temperaturach bez problemu wytrzyma kilka miesięcy postoju - oczywiście odłączony od auta.
Awatar użytkownika
Movibonczuk
Posty: 149
Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: Movibonczuk »

A czy musi byc to akumulator AGM (czy jak tam sie nazywaja te do start-stop)? Trzeba cos programowac?
Awatar użytkownika
K-PAX
Posty: 92
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 22:06
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Piła

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: K-PAX »

Nie trzeba programować, trzeba kupić AGM.
Jedyne co to może zajść potrzeba skasowania błędów po wymianie.
ktryk
Posty: 229
Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
Samochód: Superb III
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: ktryk »

Każdy inny aku można włożyć, aby tylko się zmieścił fizycznie i nic nie trzeba programować.
Rok temu w Passacie z 2016 r zmieniłem oryginalny na Boscha zwykły i działa do dzisiaj.
W Skodzie w tamtym tygodniu po zabawie radiem siadł oryginalny, więc wyciągnęłem z Golfa 5 jakiś bezfirmowiec ,ale nowy i działa, a ze skody po naładowaniu działa w Golfie.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1028
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: Kuster »

Akumulatory AGM są mocniejsze tzn wytrzymalsze bo przystosowane pod start-stop (duży prąd i częstotliwość rozruchowa)

Jak zmienisz akumulator o innych parametrach niż oryginalny w aucie to może nie odpalić

Ja tak miałem po przejściu z 68Ah na 70Ah i musiałem kodować/programować żeby odpalić samochód

A dobry akumulator moze postać nawet 2lata i nic nie powinno się z nim stać
Trzeba go tylko dobrze przetrzymywać

Koszt nowego AGM markowego z gwarancją to około 600zl (ja płaciłem 570zl)
To i tak nie tak źle bo za zwykły markowy też trzeba dać z 350zl
Jak dbasz tak masz
marasmus007
Posty: 946
Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 371 KM/482 Nm
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: marasmus007 »

Kuster pisze: 13 maja 2022, o 07:05 Akumulatory AGM są mocniejsze tzn wytrzymalsze bo przystosowane pod start-stop (duży prąd i częstotliwość rozruchowa)

Jak zmienisz akumulator o innych parametrach niż oryginalny w aucie to może nie odpalić

Ja tak miałem po przejściu z 68Ah na 70Ah i musiałem kodować/programować żeby odpalić samochód

A dobry akumulator moze postać nawet 2lata i nic nie powinno się z nim stać
Trzeba go tylko dobrze przetrzymywać

Koszt nowego AGM markowego z gwarancją to około 600zl (ja płaciłem 570zl)
To i tak nie tak źle bo za zwykły markowy też trzeba dać z 350zl
U mnie oryginalny akumulator jaki siedział od nowości to był BANNER EFB a nie AGM. Co prawda technologia niby podobna ale producent akumulatora był wkodowany JCB. Nowy zakupiłem AGM VARTA i musiałem zmienić parametr bo wywalało jakiś błąd, nie pamiętam jaki. Metodą prób i błędów przyjęło VAO, było jeszcze VAR i jakieś tam parę innych. Dodatkowo jeszcze dowiedziałem się, nie wiem ile w tym prawdy, że numer seryjny akumulatora który był 1111111111 należy zmienić ostatnią cyfrę bo coś tam niby pamięta wiec zrobiłem 1111111110. Jakoś wszystko działa ponad rok.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1028
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: Kuster »

marasmus007 pisze: 13 maja 2022, o 07:38
Kuster pisze: 13 maja 2022, o 07:05 Akumulatory AGM są mocniejsze tzn wytrzymalsze bo przystosowane pod start-stop (duży prąd i częstotliwość rozruchowa)

Jak zmienisz akumulator o innych parametrach niż oryginalny w aucie to może nie odpalić

Ja tak miałem po przejściu z 68Ah na 70Ah i musiałem kodować/programować żeby odpalić samochód

A dobry akumulator moze postać nawet 2lata i nic nie powinno się z nim stać
Trzeba go tylko dobrze przetrzymywać

Koszt nowego AGM markowego z gwarancją to około 600zl (ja płaciłem 570zl)
To i tak nie tak źle bo za zwykły markowy też trzeba dać z 350zl
U mnie oryginalny akumulator jaki siedział od nowości to był BANNER EFB a nie AGM. Co prawda technologia niby podobna ale producent akumulatora był wkodowany JCB. Nowy zakupiłem AGM VARTA i musiałem zmienić parametr bo wywalało jakiś błąd, nie pamiętam jaki. Metodą prób i błędów przyjęło VAO, było jeszcze VAR i jakieś tam parę innych. Dodatkowo jeszcze dowiedziałem się, nie wiem ile w tym prawdy, że numer seryjny akumulatora który był 1111111111 należy zmienić ostatnią cyfrę bo coś tam niby pamięta wiec zrobiłem 1111111110. Jakoś wszystko działa ponad rok.
Takie coś znalazłem:
W samochodach z systemem Start-Stop stosuje się aku­mu­la­to­ry wy­ko­ny­wa­ne w tech­no­lo­gii EFB lub AGM. Aku­mu­la­to­ry typu EFB, w od­róż­nie­niu od kla­sycz­nych, mają płyty do­dat­nie pokry­te powło­ką po­lie­stro­wą, co zwięk­sza od­por­ność na czę­ste roz­ła­do­wy­wa­nie i ła­do­wa­nie prą­dem o dużym na­tę­że­niu. Aku­mu­la­to­ry typu AGM mają z kolei mię­dzy pły­ta­mi włók­no szkla­ne, które całko­wi­cie wchła­nia elek­tro­lit. Na zaci­skach aku­mu­la­to­rów tego typu można uzy­skać nieco wyż­sze na­pię­cie. Są też bar­dziej odpor­ne na tzw. głę­bo­kie roz­ła­do­wa­nie.

U mnie błędów nie było
Po prostu rozrusznik zakręcił raz i zakończył procedurę nie uruchamiając auta
I właśnie zmieniałem wartości tego kodowania 111... Na taki z końcówką 112
Jakbym kupił kiedyś akumulator taki jak był to wystarczy wrócić do poprzednich ustawień lub nadać kolejne

Ciekawe czy faktycznie taki akumulator "zwykły" Przy wyłączonym start stopie będzie żył równie długo
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
Movibonczuk
Posty: 149
Rejestracja: 17 lis 2015, o 22:49
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana akumulatora

Post autor: Movibonczuk »

Dzieki za odpowiedzi. A poda mi ktos parametry akumulatora do 2.0 TSI 280KM? Postaram sie czegos poszukac.
ODPOWIEDZ