Delikatnie uszkodzony czujnik różnicy ciśnień - jaka może być przyczyna?
- Rfi
- Posty: 20
- Rejestracja: 1 wrz 2020, o 07:53
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: KRK
Delikatnie uszkodzony czujnik różnicy ciśnień - jaka może być przyczyna?
Podczas jazdy zaczęło mi sypać błędami:
co pokazuje ile warte są te informacje.
Car scanner pokazywał głównie:
P2452
Raw code: 2452
ECU: Engine control unit
Status: Confirmed
OBDII: Diesel particulate filter (DPF) pressure sensor A - circuit malfunction
oraz
Skoda: P047200: Exhaust Pressure Sensor "A"Low
Ma to jakiś sens, bo błędami zaczęło sypać podczas wypalania DPFa. Czyli duża szansa, że coś z jakimś czujnikiem albo jego obwodem.
Okazało się, że na żywo wygląda to tak, jak na poniższym zdjęciu. Jak to powiedział mechanik: plus jest taki, że widać co się zepsuło .
W ASO komplet części (wszystkie rurki i dwa czujniki) to 1100zł i nie da się kupić pojedynczych części . Do tego dojdą wtyczki.
Okazuje się, że w moim najbliższym ASO jestem dzisiaj kolejną osobą, która to musi zamówić. Znajomy mi powiedział, że używki do 2.0 TDi idą na pniu, więc jest w tym obwodzie jakiś większy feler albo konkretne oszczędności.
A teraz do meritum. To co mnie zastanawia i niepokoi, to jest to, że stało się to po dolaniu 10l Noxy AdBlue. Normalnie traktowałbym to jako zbieg okoliczności, ale w rozmowach ze znajomymi padła teza, że złe dawkowanie AdBlue podczas wypalania DPF może powodować powstawanie płomieni/wyższą temperaturę. Zacząłem się zastanawiać, co jest przyczyną stopienia czujnika w moim przypadku. Może to jednak nie słaba konstrukcja samego czujnika, a coś z temperaturą spalin. Nie twierdzę, że to jest kwestia samego AdBlue, ale może uszkodzone jest coś niekoniecznie związanego ze stopionym czujnikiem. Co o tym sądzicie? Może ktoś poleci co można jeszcze sprawdzić? Nie chcę drugi raz wydawać prawie 1500zł.
A tak przy okazji, to mógłby mi ktoś kto ma 2.0 TDi sprawdzić jakie ma oznaczenia tych czujników? Są takie same, czy czymś się różnią? Chciałbym się tylko upewnić.
co pokazuje ile warte są te informacje.
Car scanner pokazywał głównie:
P2452
Raw code: 2452
ECU: Engine control unit
Status: Confirmed
OBDII: Diesel particulate filter (DPF) pressure sensor A - circuit malfunction
oraz
Skoda: P047200: Exhaust Pressure Sensor "A"Low
Ma to jakiś sens, bo błędami zaczęło sypać podczas wypalania DPFa. Czyli duża szansa, że coś z jakimś czujnikiem albo jego obwodem.
Okazało się, że na żywo wygląda to tak, jak na poniższym zdjęciu. Jak to powiedział mechanik: plus jest taki, że widać co się zepsuło .
W ASO komplet części (wszystkie rurki i dwa czujniki) to 1100zł i nie da się kupić pojedynczych części . Do tego dojdą wtyczki.
Okazuje się, że w moim najbliższym ASO jestem dzisiaj kolejną osobą, która to musi zamówić. Znajomy mi powiedział, że używki do 2.0 TDi idą na pniu, więc jest w tym obwodzie jakiś większy feler albo konkretne oszczędności.
A teraz do meritum. To co mnie zastanawia i niepokoi, to jest to, że stało się to po dolaniu 10l Noxy AdBlue. Normalnie traktowałbym to jako zbieg okoliczności, ale w rozmowach ze znajomymi padła teza, że złe dawkowanie AdBlue podczas wypalania DPF może powodować powstawanie płomieni/wyższą temperaturę. Zacząłem się zastanawiać, co jest przyczyną stopienia czujnika w moim przypadku. Może to jednak nie słaba konstrukcja samego czujnika, a coś z temperaturą spalin. Nie twierdzę, że to jest kwestia samego AdBlue, ale może uszkodzone jest coś niekoniecznie związanego ze stopionym czujnikiem. Co o tym sądzicie? Może ktoś poleci co można jeszcze sprawdzić? Nie chcę drugi raz wydawać prawie 1500zł.
A tak przy okazji, to mógłby mi ktoś kto ma 2.0 TDi sprawdzić jakie ma oznaczenia tych czujników? Są takie same, czy czymś się różnią? Chciałbym się tylko upewnić.
-
- Administrator
- Posty: 1232
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Delikatnie uszkodzony czujnik różnicy ciśnień - jaka może być przyczyna?
Bardzo niepokojący widok pod maską.
Podczas wypalania dpf-a za nim normlanie mamy temperaturę 450-550 st C. Pytanie ile było u Ciebie skoro temperatura poszła rurką w czujnik.
Podczas wypalania dpf-a za nim normlanie mamy temperaturę 450-550 st C. Pytanie ile było u Ciebie skoro temperatura poszła rurką w czujnik.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 127
- Rejestracja: 17 lut 2021, o 20:36
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 227/490
Re: Delikatnie uszkodzony czujnik różnicy ciśnień - jaka może być przyczyna?
wczoraj odkrylem u siebie dokladnie taki sam widok. kompletnie stopiony jeden czujnik i drugi juz nadtopiony. Z tego co zdazylem wyczytac na forach (polskich i zagranicznych), to te czujniki lubia sie psuc...a jak sie popsuja to wlasnie sie topia (w srodku nich pracuje jakas membrana)....i nie jest to odosobniony przypadek. duzo popsutych czujnikow jest na forum octavii i golfa + nawet inne marki maja podobnie z tymi czujnikami. po prostu jest to czesc eksploatacyjna, ktora trzeba wymieniac...takie czasy..
aha, piszesz, ze miales to po dolaniu ad blue....ja u siebie dolewalem ostatnio z miesiac temu a popsulo sie dopiero teraz. z kolei inna teorię ktora znalazlem, bylo to, ze to topi sie po wymianie rozrzadu...nie wiem jaki to ma zwiazek, ale ja u siebie rozrzad wymianialem dosc niedawno ...ale tak jak mowie..to tylko teoria...
zamowilem czesci do swojego (nie w ASO gdyz chyba ich porypało z cenami). Czujniki udalo mi sie znalezc za 120 zl (sa tansze na alle, ale na miejscu mieli te drozsze). dodatkowo stopione wtyczki tez udalo mi sie zamowic (uzywki na alle). czekam na przesylke. auto stoi. mam nadzieje ze do jutra wszystko przyjdzie.
Dla potomnych:
- czujnik podcisnienia dpf ma numer 03L906051B
- wtyczka do czujnika ma numer 8K0973703
*dotyczy 2.0 tdi (u mnie w wersji 190KM)
P.s. taka ilosc bledow jak mi zaczela sie sypac naraz, spowodowana rowniez byla slabym aku. po wymianie wszystko wrocilo do normy. nie wiem czy to ma powiazanie w Twojej sprawie, ale tylko daje znac.
aha, piszesz, ze miales to po dolaniu ad blue....ja u siebie dolewalem ostatnio z miesiac temu a popsulo sie dopiero teraz. z kolei inna teorię ktora znalazlem, bylo to, ze to topi sie po wymianie rozrzadu...nie wiem jaki to ma zwiazek, ale ja u siebie rozrzad wymianialem dosc niedawno ...ale tak jak mowie..to tylko teoria...
zamowilem czesci do swojego (nie w ASO gdyz chyba ich porypało z cenami). Czujniki udalo mi sie znalezc za 120 zl (sa tansze na alle, ale na miejscu mieli te drozsze). dodatkowo stopione wtyczki tez udalo mi sie zamowic (uzywki na alle). czekam na przesylke. auto stoi. mam nadzieje ze do jutra wszystko przyjdzie.
Dla potomnych:
- czujnik podcisnienia dpf ma numer 03L906051B
- wtyczka do czujnika ma numer 8K0973703
*dotyczy 2.0 tdi (u mnie w wersji 190KM)
P.s. taka ilosc bledow jak mi zaczela sie sypac naraz, spowodowana rowniez byla slabym aku. po wymianie wszystko wrocilo do normy. nie wiem czy to ma powiazanie w Twojej sprawie, ale tylko daje znac.
- Rfi
- Posty: 20
- Rejestracja: 1 wrz 2020, o 07:53
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: KRK
Re: Delikatnie uszkodzony czujnik różnicy ciśnień - jaka może być przyczyna?
Ostatecznie ja też zamówiłem poza ASO. O ile nad samym czujnikiem mógłbym się jeszcze zastanowić, to cena całego zestawy z wężami jest chora. Niestety u mnie uszkodzony był też wąż.
Też zacząłem zauważać tą przypadłość wszędzie. Według mojego mechanika, to także jest wina "zapchanego" czujnika. Ja rozrząd miałem robiony już jakiś czas temu. Myślę, że to wszystko to zbiegi okoliczności. Akumulator mam dobry.
Potwierdzam te numerki dla 2.0 tdi. Oba czujniki są takie same. Rurki pasują od innych aut tak samo, mimo delikatnie różnych numerów części.
Też zacząłem zauważać tą przypadłość wszędzie. Według mojego mechanika, to także jest wina "zapchanego" czujnika. Ja rozrząd miałem robiony już jakiś czas temu. Myślę, że to wszystko to zbiegi okoliczności. Akumulator mam dobry.
Potwierdzam te numerki dla 2.0 tdi. Oba czujniki są takie same. Rurki pasują od innych aut tak samo, mimo delikatnie różnych numerów części.
-
- Posty: 127
- Rejestracja: 17 lut 2021, o 20:36
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 227/490
Re: Delikatnie uszkodzony czujnik różnicy ciśnień - jaka może być przyczyna?
Skad brales rurki? Jakies numery posiadasz? Pytam, gdyz nie wiem czy moje rurki nadadza sie do wykorzystania (okaze sie to jak juz zabiore sie za wymiane).
Dodatkowe pytanie..dlugo jezdziles z tym spalonym cudem? Zastanawiam sie czy wogole odpalac i jezdzic autem…pewnie lepiej nie, ale jezeli no mam swiezo co wypalony to w teorii nie powinno miec to wplywu.
Dodatkowe pytanie..dlugo jezdziles z tym spalonym cudem? Zastanawiam sie czy wogole odpalac i jezdzic autem…pewnie lepiej nie, ale jezeli no mam swiezo co wypalony to w teorii nie powinno miec to wplywu.
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Corby - UK
Re: Delikatnie uszkodzony czujnik różnicy ciśnień - jaka może być przyczyna?
U mnie dochodzi do 640stopni a najgorsze ze wypalanie po mieście mam co 200-300km.. Pies olał tą ekologię.. Jak rozmaiwam ze znajomymi to w ich autach dpf wypala co 800-1000km w mieście.. Masakra z vagiem
-
- Posty: 247
- Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:34
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2007
- Silnik: Inny
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: Delikatnie uszkodzony czujnik różnicy ciśnień - jaka może być przyczyna?
Gdzie ten czujnik znajdę? Na silniku gdzieś? W okolicy DPF?
Sharan 2011 2.0 TDI
Sharan 2011 2.0 TDI
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200 km / 436 Nm
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Delikatnie uszkodzony czujnik różnicy ciśnień - jaka może być przyczyna?
Ciebie ten problem może nie dotyczyć
Niektórzy mówią, że im częściej tym lepiej.
Przerwanie procedury na 200-300 km wypalania dpf powróci szybciej niż co 800-1000
- Kuster
- Posty: 1037
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Delikatnie uszkodzony czujnik różnicy ciśnień - jaka może być przyczyna?
650°C to i tak mało w porównaniu do benzyny
Będąc na urlopie usmażyła mi się kostka z wtyczką od chłodnicy EGR (rozszczelnienie DPF z EGR)
Błędy pokazywało mi też z tych czujników co wam się smażyły i profilaktycznie zamówiłem nowe
ASO 399zl
Sklep zamiennik 155zl
Sklep OEM z końcówką D (najnowszy wypust podobno) 145zl
Na allegro można znaleźć je nawet za 90zl tyle że starszą wersję
Wężyki to są zwykłe ciśnieniowe jak z układu chłodzenia więc można je w sklepie motoryzacyjnym kupić nawet na metry
Wtyczki w ASO ale z nich są tak leniwe mendy że trzeba im każdy nr części/elementu podać bo cały czas twierdzą że się nie da...
Osobiście polecam sklep Motorpol Wrocław
Znalazłem ich na allegro ale zamówienia robię indywidualnie mailowo. Wystarczy opisać im co trzeba, wysłać jakieś zdjęcie poglądowe i za pare dni towar ma się u siebie od zamówienia
Na części które mi ściągali z Niemiec miałem czekać ponad tydzień a były już po czterech dniach u mnie w domu
Będąc na urlopie usmażyła mi się kostka z wtyczką od chłodnicy EGR (rozszczelnienie DPF z EGR)
Błędy pokazywało mi też z tych czujników co wam się smażyły i profilaktycznie zamówiłem nowe
ASO 399zl
Sklep zamiennik 155zl
Sklep OEM z końcówką D (najnowszy wypust podobno) 145zl
Na allegro można znaleźć je nawet za 90zl tyle że starszą wersję
Wężyki to są zwykłe ciśnieniowe jak z układu chłodzenia więc można je w sklepie motoryzacyjnym kupić nawet na metry
Wtyczki w ASO ale z nich są tak leniwe mendy że trzeba im każdy nr części/elementu podać bo cały czas twierdzą że się nie da...
Osobiście polecam sklep Motorpol Wrocław
Znalazłem ich na allegro ale zamówienia robię indywidualnie mailowo. Wystarczy opisać im co trzeba, wysłać jakieś zdjęcie poglądowe i za pare dni towar ma się u siebie od zamówienia
Na części które mi ściągali z Niemiec miałem czekać ponad tydzień a były już po czterech dniach u mnie w domu
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 127
- Rejestracja: 17 lut 2021, o 20:36
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 227/490
Re: Delikatnie uszkodzony czujnik różnicy ciśnień - jaka może być przyczyna?
W ASO za wtyczke D zażyczyli sobie 25 zł, wiec nie ma tragedii. Tragedią było to, że ta wtyczka była goła (sam plastik bez konektorow). Za to za konektory (te małe piny co wsadza sie w kostke) wraz z kilkunastocentymetrowym przewodem, zazyczyli sobie juz ok 120 zl. masakra. Finalnie znalazlem na allegro sklep elektroniczny, ktory ma ma nowe wtyczki D z konektorkami za 12 zł za sztuke. polecam poszukac, bo aso to przeginka.
Jezeli chodzi o sam czujnik, to mi na szybko udalo sie dorwac uzywke za 9 zł + przesylka kolejne 9 naprawilo sie od reki. Dodatkowo kupilem sobie drugi czujnik (nowy zamiennik na alleg za 50 zl) i woze go w zapasie jak mi padnie ten za 9
Jezeli chodzi o sam czujnik, to mi na szybko udalo sie dorwac uzywke za 9 zł + przesylka kolejne 9 naprawilo sie od reki. Dodatkowo kupilem sobie drugi czujnik (nowy zamiennik na alleg za 50 zl) i woze go w zapasie jak mi padnie ten za 9
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Corby - UK
Re: Delikatnie uszkodzony czujnik różnicy ciśnień - jaka może być przyczyna?
Niektórzy mówią, że im częściej tym lepiej.
Przerwanie procedury na 200-300 km wypalania dpf powróci szybciej niż co 800-1000
[/quote]
tylko ze u mnie wypalanie jest ciągle co 200-300km.. Monitorując apką vagdpf po ok 200-300km mam 98%sadzy i zaczyna się wypalanie...
A tydzień temu byłem w salonie skody na przedłużeniu gwarancji i wgrali mi nowy soft silnika, skrzyni.. i teraz ostatnie wypalania miałem co 80-100km?? jak to możliwe?
-
- Administrator
- Posty: 1232
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Delikatnie uszkodzony czujnik różnicy ciśnień - jaka może być przyczyna?
No niestety, po dieselgate było to samo, zmiana softu i częstsze dopalanie i praca egr-u.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200 km / 436 Nm
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Delikatnie uszkodzony czujnik różnicy ciśnień - jaka może być przyczyna?
a no tak, że przy przebiegu w okolicy 200 000 będzie cały zespół recyrkulacji do roboty
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Corby - UK
Re: Delikatnie uszkodzony czujnik różnicy ciśnień - jaka może być przyczyna?
o to sie już nie martwię:D Auto u mnie już jest skazane na sprzedanie.. Może dobije do przebiegu 80k km.. Ale już szukam lexusa is/gs w hybrydzie.. i zapomnę o tym ustrojstwie.
A teraz się już naprawiło i dpf wypala co 280km na krótkich odcinkach..
A teraz się już naprawiło i dpf wypala co 280km na krótkich odcinkach..