Jako że zamiennik cewki od NGK kosztuje ok 350 a komplet porządnych kabli ok 400 (więc impreza tania nie jest) postanowiłem problem cewki i kabli WN (które wypada wymieniać co 3 lata/60 tyś) rozwiązać permanentnie i dożywotnio poprzez WYWALENIE cewki zespolonej i kabli WN
Na początek poszukiwanie na allegro pojedynczych fajkocewek od 3.2/2.0 TFSI (07K 905 715 F, inne modele też pasują), udało mi się zakupić 11 sztuk za 100 zł
Został jeszcze problem odpowiedniej wiązki do cewek - tą wykonałem samodzielnie na oryginalnych wtyczkach.
Tak wygląda zestaw gotowy do montażu
Wiązka wykonana z przewodów z izolacją o podwyższonej odporności temperaturowej (do 105*C), całość owinięta taśmą do wiązek TESA odporną na temperaturę do 105*C
Układ zapłonowy przed:
Lewa
Prawa
Zestaw po zamontowaniu:
Lewa
Prawa
Całość ładnie się mieści pod fabrycznymi deklami
Gdyby ktoś chciał w swoim V6 wykonać takiego moda to mogę wykonać taką wiązkę.
Podsumowując, kabli WN już nie musimy wymieniać bo ich nie ma.
Jak nam padnie cewka to nie wymieniamy jednej drogiej dla wszystkich cylindrów, tylko cewkę na 1 cylindrze która nam padła i jest tania
Eksmisja cewki i kabli WN w V6
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ