S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Awatar użytkownika
AnusiaOka
Posty: 285
Rejestracja: 30 paź 2012, o 18:20
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Ania
Lokalizacja: Trójmiasto

S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: AnusiaOka »

Koledzy chciałabym w swoim superb-ie wymienić z przodu hamulce na większe i wiem że w s1 były też montowane tarcze przód 312mm tylko jakie jarzma trzeba do tego zestawu zamontować o jakich numerach i z jakiego samochodu ? Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam :)
ja456
Posty: 343
Rejestracja: 21 lut 2010, o 22:10
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: ja456 »

Np z Superba V6, Passat B5 V6 albo A6 C5 2.5TDI (z nowszych roczników bo przed lift tez mogl mieć 288).
motogold
Posty: 286
Rejestracja: 22 paź 2012, o 19:15
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 163/370
Imię: Sławek
Lokalizacja: Rumia

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: motogold »

A po co Ci wymieniać?Nasze eSki mają dobre hamulce na 288mm tarczach :)
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: sjak »

Aniu, jak masz za dużo pieniędzy, to z chęcią wybawimy Cię od tego kłopotu :mrgreen:

Przejeździłem SI ponad 300 kkm, często na prawdę dość szybko ;) i nigdy nie czułem potrzeby, żeby usprawniać heble. Przy prędkościach pow 160 km/h na suchym betonie byłem w stanie wywołać kopniaki ABS-u. To naprawdę jest dobry wynik i bez zmian opon na znacznie szersze i wzmocnienia tylnych hebli skuteczności hamowania nie poprawisz. No, chyba, że chodzi tylko o to, aby lżej naciskać na hamulec.
bezduszny

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: bezduszny »

@sjak, założenie 312 daje naprawdę lepsze hamowanie.
Inwestycja nie jest duża (sam to robiłem już 2 razy w przeszłości) a efekty bardzo wymierne.
Trzeba kupić tylko jarzma i tyle...
najlepiej zrobić to przy wymianie zużytych tarcz i klocków.

Tarcze 312 w dobrej cenie ma Mikoda (polecam nawiercane), do tego klocki TRW czy TEXTAR i będzie ładnie pracować.



tu zdjęcie z takiej konwersji w A4 B6 quattro

Obrazek


Tarcze jakie były założone to Zimmerman Sport + Ferodo Premier...
ale pokrzywiły się już po jakiś 15k km. Potem założyłem Mikode z klockami TRW i działało to pięknie
Ostatnio zmieniony 20 sty 2013, o 10:17 przez bezduszny, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: sjak »

@bezduszny. Daje na pewno lżejsze hamowanie, ale czy w SI na normalnych kapciach znacząco skróci drogę hamowania awaryjnego, to tu już bym się spierał. (no, chyba że mówimy tu o prędkościach pow 200). Klocki TRW - jak najbardziej. Textar - hmmmm - jeśli chodzi o szosę - znam wiele dużo lepszych. Właściwie to nie znam zbyt wielu gorszych :D Nie wiem jak w terenie, bo widzę, że w tym siedzisz. Tarcze - Mikoda OK, ale nawiercanych bym nie polecał. Hamowanie lepsze, ale te wrażenia słuchowe ... :lol:
Ja bym szedł w "klasykę" - Brembo + Ferodo, lub, co u mnie się sprawdziło - Brembo + RedStuff
bezduszny

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: bezduszny »

Właśnie te nawiercane nie szumią tak jak te nacinane.
Takie tarcze nie tyle skrócą drogę (choć w pewnych wypadkach tak będzie) ale głównie nie będzie występował w pewnych sytuacjach efekt wydłużenia drogi, co jest odczuwalne przy gładkich tarczach.


Co do klocków... to testowałem sporo w VC (podobnie jak i tarcz).
Najlepiej hamował zestaw właśnie Mikoda + TRW i Mikoda + TEXTAR. Dlaczego ? Nie mam pojęcia....

Kupiłem trochę ten komplet w desperacji, bo poprzednie gięły się (tarcze 314mm) co 15k.
Skoro mają się tak giąć... to po co przepłacać ? I tu niespodzianka, tarcze zjechały 2 komplety klocków i były proste.
bezduszny

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: bezduszny »

sjak pisze: Ja bym szedł w "klasykę" - Brembo + Ferodo, lub, co u mnie się sprawdziło - Brembo + RedStuff
ale które Brembo ?
Miałem MAX z właśnie Ferodo Premier... i to samo. Szumią .. a potem 15-20k i do kosza.
Stop żeliwa z jakiego są wykonane (podobnie jak inne tarcze z tego samego przedziału cenowego) jest taki sam jak w przypadku Mikody.
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: sjak »

Ja jednak sobie cenię ciszę :)
Więc zarówno nawiercane jak i nacinane dla mnie (do normalnej eksploatacji) odpadają.
A co do zestawu Mikoda + Textar - może akurat dobrze się ze sobą dotarły. Czasem rewelacyjnie działają rzeczy, o które nigdy byś ich nie podejrzewał. Ja, swojego czasu, do Malucha :mrgreen: (tak, dobrze widzisz :D ) założyłem zwykłe tarcze od Poloneza (takie z Polmotu) + Juridy. I działało to lepiej, niż u innych wielokrotnie droższe, kupowane za dewizy, zestawy Girling :D


Co do Brembo - w Subaru mam (gładkie) HC. I rzeczywiście działają :) - z klockami EBC Red Stuff
bezduszny

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: bezduszny »

Nie mam teraz nigdzie założonych tylko nawiercanych tarcz...
ale jak będę miał (a takie wsadzę do S2) to masz jazdę testową zapewnioną :D

Tarcze "inne niż gładkie" mają jeszcze jedną zaletę..
powodują zredukowanie zjawiska zeszklenia powierzchni klocków, co często powstaje przy długotrwałych i delikatnych hamowaniach.
Skuteczność hamowania jak zapewne wiesz na takich klockach... spada dość mocno.

Do tego odprowadzenie gazów i likwidacja tzw. poduszki gazowo-pyłowej jaka się tworzy na styku tarcza-klocek.
Piterko
Posty: 241
Rejestracja: 6 sty 2012, o 21:01
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Reda k/Gdyni

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: Piterko »

pomysl o tym ze nie zalozysz wtedy felgi 15"... + przy nawiercanych tarczach jest wiekszy pył od klockow i uwierz mi ze zacznie cie wkurzac doslownie co chwile brudna felga jesli lubisz czyste auto
DAJ MU NA ZIMNYM ! ;d
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: Misiek Fisiek »

Bezduszny chyba nie planował wrzucać 15 calowych felg ;)
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Odp: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: dato »

Tak, ten argument raczej nie będzie brany pod uwagę ;-)
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: sjak »

Też raczej nie sądzę, żeby możliwość założenia 15 do Superba była jakimś przeważającym w tej dyskusji argumentem. Co do pyłu - szczerze powiedziawszy - nie wiem. Nawiercane tarcze miałem tylko z ceramicznymi klockami, a tam pył nie jest dokuczliwy.
Poduszka i szkliwienie - oczywiście i bezwarunkowo tak. Ale tylko przy bardzo mocnym hamowaniu (nie bardzo sobie wyobrażam aż takie katowanie hebli w normalnym użytkowaniu przez myślącą osobę i przynajmniej średnimi umiejętnościami przewidywania). Osobiście w życiu nie miałem z tym problemów. A co do hałasu - założyłem raz, może źle trafiłem, ale było głośno jak cholera ;)
Super_Be
Posty: 379
Rejestracja: 1 paź 2012, o 09:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 218KM@309NM
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: Super_Be »

Zuber pisze:Bezduszny chyba nie planował wrzucać 15 calowych felg ;)
Bezduszny może nie, ale nie wiem czy co niektórym w ferworze dyskusji nie umknął fakt, że pytanie o większe tarcze padło ze strony koleżanki AnusiaOka 8-)
ODPOWIEDZ