Strona 1 z 2

Chiptuning 1.9 TDI AWX

: 3 maja 2011, o 10:58
autor: Klosiak
Witam,

Posiadam Skode Superb I z 2005 roku. Silnik 1.9 TDI AWX. Przebieg ~160000km.

Jezdzi sie bardzo przyjemnie jednak jak dla mnie samochod jest troszke za slaby (przesiadlem sie z okulara 2.8 V6 204KM).
Chcialbym poddac auto chiptuningowi. Zalozylem ten watek, zeby uzyskac jakies opinie innych osob, ktore maja juz takie autka/silniki po wirusie.Jak to wszystko wyglada po oprocz tego, ze samochod fajniej jezdzi? Glownie chodzi mi o informacje na temat tego czy po takim zabiegu nagle auto nie staje sie awaryjne (jak jest ze sprzeglem, turbina, wtryskami, itp.)? Jak jest ze spalaniem?

Moj zamysl jest taki, zeby oddac samochod do Master's Tuning (bo mam ich na miejscu w Piasecznie) i niech fachowcy je zhamuja na serii, pomierza wszystko i wydadza werdykt czy warto sie pchac w podnoszenie mocy w moim silniku czy nie. Po prostu na chwile obecna w aucie nie dzieje sie nic. Jedyne wymiany to eksploatacja i takie cos mi odpowiada bo samochod ma jezdzic, a nie stac w warsztacie :) Oczywicie licze sie z tym, ze po chipie zuzycie materialow bedzie wieksze i to tez jest do przyjecia przeze mnie, ale chcialbym sie ustrzec "lawinowej" serii awarii ;) Wiem ze tutaj jest cos za cos, ale powiedzmy to ze sprzeglo czy turbina mi padnie iles tam tysiecy kilometrow wczesniej niz jakby chipa nie bylo to jest dla mnie oczywiste. Bardziej chodzi mi o to czy nie jest tak ze po chipe wyskakuja jakies check enginy i inne bzdety bo czujniczkom cos sie nie zgadza.

Auto znam praktycznie od poczatku i zadnych powaznych usterek przy silniku lub przeniesieniu napedu nie bylo. Ogolnie auto jezdzi jak nalezy i nie ma zadnych problemow. Wydaje mi sie, ze silnik jest dobrym pacjentem do chiptunigu, ale chcialbym tez uslyszec Wasze opinie. Wstepnie chcialbym podniesc moc do okolic 160-170 KM (~-360-380Nm), czyli teoretycznie bezpiecznie. Jak ta operacja sie powiedzie i bede zadowolony to pozniej bede myslec o dalszych modyfikacjach, zeby bylo ~200KM, ale to juz wiem, ze bez wymiany osprzetu sie nie obejdzie :)

Z gory dziekuje ze wszelkie wypowiedzi i opinie.

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

: 3 maja 2011, o 12:27
autor: Lukaszos
Witaj. Ja mam wgrane mapy z innej w-wskiej firmy. Zabieg odbył się przy 164000km, spalanie pozostało na niezmienionym poziomie, po 4tyś km nic się nie dzieje, żadnych kontrolek ani nic o czym pisałeś. Mogę powiedziec że auto jest dużo bardziej elastyczne i od niższych zakresów obrotów naprawdę chce jechać. Wyprzedzanie na 4 i 5 biegu to bajka a zdziwione wielkie oczy kierowców z wyprzedzanych Passatów B6 2.0 TDI to bezcenny widok.

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

: 3 maja 2011, o 14:05
autor: Arci9
Miałem taki silnik w O1 (oznaczenie ASZ), zrobiony przy 13,5 tyś. na 166KM, 394NM.Przejechałem nim ponad 150 tys.,a potem sprzedałem.
Jedyny problem miałem ze sprzęgłem ,ale w tych silnikach był problem, nawet przy seryjnym silniku.Ja w efekcie zmieniłem na te od wersji 150KM.
A tak tylko materiały eksploatacyjne, tarcze starczyły na 100tyś., klocki przód jakie bym nie założył na 40, a tył po 50 tyś.
Oleju od wymiany do wymiany (15tyś.) prawie nie dolewałem, a jeśli juz to jakieś śladowe ilości.
Jeśli jesteś pewien auta i będziesz dbał, to rób śmiało, nic nie powinno sie dziać.Zresztą, przed chipem, Masters zapewne postawi diagnozę i wyda werdykt co i jak.

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

: 3 maja 2011, o 15:18
autor: ja456
Mój miał wgranego chipa już przy 30 tys km, teraz mam prawie 240 tys i poza zmianą sprzęgła z kołem dwumasowym przy 170 tys km nic złego się nie działo. Spalanie wg. mnie delikatnie spadło.

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

: 3 maja 2011, o 19:23
autor: Klosiak
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Widzę, że nie ma czego się obawiać. Teraz oddam auto na przegląd, żeby zmienić olej, filtry i co tam wyjdzie, a potem pewnie hamownia :)

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

: 20 maja 2011, o 19:21
autor: Klosiak
Podnoszę temat bo byłem hamować auto :-)

Wyszło tak...
Obrazek

Seria około 140PS i 300Nm. Po programie 178,5KM i 353,5Nm.

Autko fajnie jeździ ale jest jeden problemik. Dziś jak jechałem to zauważyłem, że mi się sprzęgło potrafi śliznąć. Powiedzmy, że tego się spodziewałem bo jest już wysłużone. Ogólnie chcę je wymienić na nowe. I teraz pytanie. Co włożyć? Założyć nówkę LUK/SACHS czy kombinować z czymś innym? Możliwe, że jeszcze będę chciał w przyszłości co nieco podnieść (+ FMIC). I przy okazji. Jakie są koszta wymiany sprzęgła (komplet - bez koła dwumasowego bo rozumiem, że wymiana sprzęgła nie wymaga wymiany koła)?

Pozdrawiam!

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

: 20 maja 2011, o 19:47
autor: ja456
Nie wymaga, ale jak coś drży przy przyspieszaniu to można pomyśleć o zmianie, żeby nie płacić 2 razy za robotę. Jak tylko się ślizga to nie potrzeba.

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

: 20 maja 2011, o 20:30
autor: Krzysiek
Ja bym wybrał LUKA

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

: 20 maja 2011, o 21:22
autor: Klosiak
Ogólnie tylko się ślizga. Jutro jadę w trasę więc zobaczę co i jak bo dziś to tylko po mieście jeździłem.

Drgań nie ma więc pewnie wymienię na nowy komplet i będę śmigać :-)

A co koledzy sądzą o wykresie?

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

: 21 maja 2011, o 08:01
autor: Lukaszos
Wg. mnie bardzo ładny przebieg momentu, w dużym przedziale obrotów jest ponad 300Nm a to ważne przy wyprzedzaniu. Ładnie wyciągnięto kucyki ale to zapewne z uwagi na dobry stan silnika skoro w serii miał 140KM. Zrób sprzęgło i śmigaj

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

: 21 maja 2011, o 12:44
autor: frytol
Klosiak, patrząc na przebieg momentu i wartość mocy maksymalnej, a także hamownię, stawiam na Mastersa. Zgadłem? :)

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

: 21 maja 2011, o 12:53
autor: Misiek Fisiek
Obrazek

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

: 21 maja 2011, o 13:36
autor: Klosiak
Tak...chip robiony u Mastersa :-)

Dzis przejechalem trase i jest wypas. Wlasnie o to mi chodzilo. Auto lepiej jedzie w przedziale 80-180 km/h :-)

Niestety delikatny slizg jest takze sprzeglo do roboty bedzie. W sytuacjach gdy jade powiedzmy kolo 80km/h na 4 biegu (obroty ~2000) i mu mocno depne. Jak operuje gazem delikatnie i plynniej to slizgu nie ma. Na 5-tce podobnie.

Czy trzeba wymianiac dwumase razem ze sprzeglem czy nie ma takiej potrzeby? Pytam bo mechanik mi dzis powiedzial, ze trzeba razem z dwumasem. Ma tez mi poszukac zestawu bez dwumasy i jak znajdzie to pewnie wloze cos w tym stylu.

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

: 21 maja 2011, o 14:41
autor: bandit57
Wedlug mnie komplet powinien poleciec, bo po pierwsze po co ladowac sie 2 razy w koszta ( zdjecie zalozenie skrzyni ) a po drugie czas tych napraw.. Zobaczysz zreszta, jak zdejma skrzynie, bo byc moze dwumas jest zdrowy i rzeczywiscie beda to zbedne koszta ale bym sie przymierzal do wariantu pierwszego.

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

: 21 maja 2011, o 17:06
autor: dekard
Koledzy kupiłem niedawno Superba z AWX. Poprzedni właściciel podniósł na 162KM i 360Nm. Mi to styka ale jest jeden problem. Przy dynamicznym przyspieszaniu na 4 i 5 biegu w okolicach 2000 obr występuje charakterystyczne szarpnięcie wozem. Jak jadę spokojnie to jest ok. Co to może być? Sprzęgło i skrzynia chodzi bez zarzutu, drgań poza tym jakiś większych nie ma.