Strona 1 z 2

Remont zawieszenia

: 30 sie 2013, o 13:04
autor: marcin_kielce
W moim Superbie 1 przekorczyłem już 150kkm i auto nie prowadzi się już najlepiej.

Postanowiłem wymienić zestaw wahaczy z przodu (komplet) firmy Febi. Pytanie czy to dobra firma czy lepiej dopłacić 600 PLN do Lemfordera?

Kolejne pytanie to co warto zmienić jeszcze z przodu (jakieś tuleje?) oprócz takiego zestawu?

To samo pytanie tyczy się zawieszenia z tyłu, co tam się wymienia?

Dzięki.

Pozdrawiam,

Re: Remont zawieszenia

: 30 sie 2013, o 13:30
autor: sjak
Rozumiem, że zdiagnozowałeś już przyczynę złego prowadzenia? Pytam, bo ja w swojej SI przez 330 kkm musiałem wymienić jedynie prawą końcówkę drążka kierowniczego i ofc amory :)
Dlatego taki przebieg wydaje mi się dość mały, aby konieczny był erkap całego zawieszenia :)

Re: Remont zawieszenia

: 30 sie 2013, o 14:09
autor: ja456
Ja w moim przy 180 tys km zmieniałem wszystkie wahacze i końcówki drążków, później ~195 tys km amortyzatory + sprężyny (tylko dlatego, że chciałem obniżyć). Z tyłu nic się nie wymienia. Jak chcesz dłużej jeździć to weź Lemfordery, ja wziałem jakiś tańszy zestaw (ale nie najtańszy) i po roku znowu coś na dziurach się telepało.

Re: Remont zawieszenia

: 30 sie 2013, o 14:14
autor: marcin_kielce
Nie diagnozowałem nic, po prostu prowadzi się jak ponton, nic nie stuka, no może czasami jak za szybko wjadę na próg zwalniający coś tam się odezwie ;)

chciałem zrobić to profilaktycznie, ponieważ taki przebieg jest już chyba spory?

Na przeglądzie technicznym wszystkie amory około 60 - 70%, nie wykryto luzów.

Natomiast moim zdaniem auto się prowadzi źle, jest za miękkie, myślałem, że coś da wymiana wahaczy?

Co sądzicie?

Re: Remont zawieszenia

: 30 sie 2013, o 14:21
autor: sjak
Z tego co piszesz - amory szrot. Badanie na shock testerach można sobie wsadzić w buty, a już na pewno nie traktować tego jak wyrocznię. Skoro nic nie stuka, nie ma luzów, a samochód pływa - wymieniasz amory, najlepiej załóż nieco twardsze, robisz geo i powinno być OK.

No, chyba, że masz za dużo pieniędzy ;) - W tej kwestii też możemy Ci pomóc :D

Re: Remont zawieszenia

: 30 sie 2013, o 14:32
autor: marcin_kielce
jakie amory polecacie?

Re: Remont zawieszenia

: 30 sie 2013, o 14:36
autor: Misiek Fisiek
Jak jesteś z wawy to zdecydowanie bilsteiny :)

Re: Remont zawieszenia

: 30 sie 2013, o 14:38
autor: sjak
Jak nie z Warszawy, też ;)

Re: Remont zawieszenia

: 30 sie 2013, o 15:40
autor: marcin_kielce
Ale jaki Bilstein?

B4, B4 sport, B6...?

Re: Remont zawieszenia

: 30 sie 2013, o 15:46
autor: sjak
B6, lub jeśli chcesz go trochę "zglebić" to B8. Są to amory rozbieralne, np w Zerkopolu mogą ustawić Ci charakterystykę pod Twoje preferencje i są stosunkowo tanio i łatwo naprawialne :)

B4 są nierozbieralne

Re: Remont zawieszenia

: 15 cze 2015, o 20:55
autor: bodzilla
sjak pisze:Z tego co piszesz - amory szrot. Badanie na shock testerach można sobie wsadzić w buty, a już na pewno nie traktować tego jak wyrocznię. Skoro nic nie stuka, nie ma luzów, a samochód pływa - wymieniasz amory, najlepiej załóż nieco twardsze, robisz geo i powinno być OK.

No, chyba, że masz za dużo pieniędzy ;) - W tej kwestii też możemy Ci pomóc :D

te shock testery naprawde moga sobie w du...ę wsadzić.pracowałem kilka lat na stacji diagnostycznej gdzie spotykałem sie z takimi uwagami klientów"panie ale test pokazał 70% a na drodze auto ucieka z drogi". Te pospolite testery nic nie wskazują.to zwykła bujda na resorach!moją superbkę też powiozłem najpierw na stację gdzie pracowałem i tam pokazało mi 70%.potem na nówkę sztukę otwartą i zdziwienie-80% ha ha ha.a auto też nie trzyma się tna nierównościach tak jak powinno.

Re: Remont zawieszenia

: 15 cze 2015, o 21:00
autor: Matt
może bite?

Re: Remont zawieszenia

: 23 cze 2015, o 21:30
autor: bodzilla
moje napewno nie bite.sprawdzone w ASO w DE :)

Re: Remont zawieszenia

: 10 lip 2015, o 23:50
autor: adamekx89
Jeżeli chodzi o wahacze to ja w a4b5 wymieniłem cały komplet(tez wielowahaczowe zawieszenie), zestaw kosztował mnie 700zł firma MasterSport i zrobiłem na nich 60kkm i sprzedałem bez żadnych stuków puków, kolega miał taka samą sytuacje w swojej a4'ce. Wydaje mi się ze płacić 2k za zestaw jest ewidentnym napychaniem kieszeni firm z "górnej" półki. Drugi przykład kupiłem amory do a4 najdroższe w hurtowni po półtora roku(20kkm) były do wymiany .

Re: Remont zawieszenia

: 26 sie 2015, o 11:02
autor: Pro-choice
Jeśli zestaw wahaczy jest do wymiany i nie chce się wydawać pieniędzy na Lemfordera proponuję rozejrzeć się za zestawem z firmy RTS.