Strona 1 z 1

Jak zamontować tempomat w S1 Clasic?

: 13 maja 2013, o 12:21
autor: feretron
Mam superb 1 Clasic. Mam komputer pod manetką po prawej stronie.
Podobno wystarczy zmienić manetkę z lewej na taka z tempomatem bo komputer jest ten sam, tylko brak manetki i juz tempomat ma działać? Ma ktos doświadczenie w tej kwestii? Nie mam wyświetlacza na środku między zegarami.

Re: Jak zamontować tempomat w S1 Clasic?

: 16 maja 2013, o 10:22
autor: odysey2001
Wymieniałem w szkodniku S I 1,9TDI AWX. Wystarczy dokupić manetkę do tempomatu. dorobić kawałek wiązki do podłączenia i wstroić kompem i powinno działać. 99% superbów obsługuje tempomaty, mojemu fachowcowi montaż zajął około 3 godzin. Pozdrawiam

Re: Jak zamontować tempomat w S1 Clasic?

: 16 maja 2013, o 14:05
autor: feretron
Dorobic kawałek wiązki. Cyli nie jest to tylko kwestia manetki. dziekuje

Re: Jak zamontować tempomat w S1 Clasic?

: 16 maja 2013, o 14:32
autor: lukaszbank
odysey2001 pisze:Wymieniałem w szkodniku S I 1,9TDI AWX. Wystarczy dokupić manetkę do tempomatu. dorobić kawałek wiązki do podłączenia i wstroić kompem i powinno działać. 99% superbów obsługuje tempomaty, mojemu fachowcowi montaż zajął około 3 godzin. Pozdrawiam



a skad ten fachowiec i ile bierze za taka robote ??

Re: Jak zamontować tempomat w S1 Clasic?

: 26 kwie 2016, o 22:55
autor: stanio44
Przepraszam, że odświeżam ale... Manetkę mam. Co znaczy "wystroić kompem"? Zakodować? Jeśli tak, to jakiego kodu należy użyć?

Re: Jak zamontować tempomat w S1 Clasic?

: 27 kwie 2016, o 07:24
autor: elmi_k

Re: Jak zamontować tempomat w S1 Clasic?

: 27 kwie 2016, o 07:50
autor: whity
001

Re: Jak zamontować tempomat w S1 Clasic?

: 19 mar 2017, o 10:10
autor: Kraken
Około miesiąca temu dokładałem tempomat do swojej SS1, 2005r. 1.9 AWX. Z informacji jakie uzuskałem w necie wynikało, że wystarczy dokupić samą manetkę i ją "włączyć" za pomocą kompa. Wersja druga była taka, że trzeba dokupić lub dorobić wiązkę która będzie wpinania w manetkę. Nie czy Skoda czasem dodawała wiązkę czy nie. U mnie jej nie było.

Generalnie sprawa wygląda tak. Musimy kupić manetkę (najlepiej oryginalna). Wiązka z oryginalną wtyczką wpinana jest w manetkę a drugi jej koniec w sterownik silnika za pomocą gołych pinów. Problemem podobno jest schemat wiązki oraz to gdzie jaki pin podpiąć. Problem jest ponieważ wg. Skody do SS1 nie było schematów w wersji elektronicznej w jedynie papierowych i różni się w zależności od wersji silnikowej i jest inaczej niż w passacie B5.

Kwestia montażu. Trzeba wypiąć poduszkę, odkręcić kierownicę. Następnie trzeba się dostać do sterownika silnika - ściągamy plastik osłaniający miejsce zasłaniające akumulatorowe oraz odkręcamy wycieraczki i ściągamy osłonę pod nimi. Sterownik jest w plastikowej obudowie przy podszybiu od strony kierowcy. Na koniec zaprogramować.

Zabawa nie jest prosta w brew pozorom. Ja zostawiłem swoją SS1 specjalistom we Wrocławiu. 4h ich pracy i moje 400zł. W cenie była jedynie wiązka i robocizna, manetkę kupiłem sam ASO za 170zł. Z efekty jestem zadowolony bo wiązka wygląda jak fabryczna tj. zamontowano nowe kable bez lutowania przycinania czy innej rzeźby, całość zabezpieczona bezpiecznikiem. Warsztat czysty zadbany zajmujący się tylko dokładaniem elektroniki a nie samą mechaniką.
Tempomat działa idealnie, posiada pamięć prędkości, wszystkie guziki działają a na desce nie pojawia się kontrolka bo jej w SS1 nie ma.