Obniżenie zawieszenia

Majcheros1
Posty: 94
Rejestracja: 10 sie 2012, o 15:25
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Sławek
Lokalizacja: Chrzanów

Obniżenie zawieszenia

Post autor: Majcheros1 »

Witam, ma ktoś może obniżoną Superbke sprężynami Eibach Pro-Kit -30/-30 ? Chciałbym wymienić org sprężyny na takie i chciałbym zobaczyć jaki byłby efekt:)
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: Obniżenie zawieszenia

Post autor: gachul »

Same spręzyny to rozwiazanie do d...py. Musisz tez zmienić amory bo bedziesz miał "balie" na kołach a nie samochód.. wiem bo od tego zaczynałem :)
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Obniżenie zawieszenia

Post autor: Misiek Fisiek »

Majcheros1 pisze:Witam, ma ktoś może obniżoną Superbke sprężynami Eibach Pro-Kit -30/-30 ? Chciałbym wymienić org sprężyny na takie i chciałbym zobaczyć jaki byłby efekt:)
Przejrzyj google. Ludzie wrzucają foty. Np.
Obrazek
http://www.sciroccoteamgiessen.de/sciro ... ernNeu.htm

No i tak jak pisze Gachul licz się z koniecznością zmiany amortyzatorów.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Majcheros1
Posty: 94
Rejestracja: 10 sie 2012, o 15:25
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Sławek
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Obniżenie zawieszenia

Post autor: Majcheros1 »

No dobrze ale z tego co właśnie czytałem w sieci przy obniżaniu tak jak ja planuje -30 nie ma konieczności zmiany amorków. Przy większych obniżeniach owszem. Teraz auto stoi jak "koza", przerwa między oponą a błotnikiem 10 cm:(
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Obniżenie zawieszenia

Post autor: Misiek Fisiek »

Nie czytaj sieci tylko posłuchaj ludzi, którzy wiedzą co mówią :) Obniżając zawieszenie skracasz zakres pracy amortyzatora przez co nie może on normalnie wykonywać swojej pracy. Nie jest w stanie tlumić sił przenoszonych na nadwozie więc budą buja a amortyzator i tak szybko wyleje więc nie oszczedzisz.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: Obniżenie zawieszenia

Post autor: gachul »

Majcheros1 pisze:No dobrze ale z tego co właśnie czytałem w sieci przy obniżaniu tak jak ja planuje -30 nie ma konieczności zmiany amorków. Przy większych obniżeniach owszem. Teraz auto stoi jak "koza", przerwa między oponą a błotnikiem 10 cm:(
Też sie tym zasugerowałem i niestety kicha... założyłem Koni FSD ale po jakimś czasie stwierdzam że dupy nie urywa... obserwuje co zrobi Dato , bo on sie już ich pozbył a ma takie same springi ( Pro-Kit -30 )
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Obniżenie zawieszenia

Post autor: Misiek Fisiek »

Dato ma fabryczne -20 mm ze "sportowego zawieszenia". A fsd to kompromis. Jeździ o niebo lepiej niż fabryczne ale daje podobny komfort. Z koni sport czy bilsteinem sport nie ma jednak szans. Gachul może pogadaj z Joyem? Może będzie chciał uzywke?
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Majcheros1
Posty: 94
Rejestracja: 10 sie 2012, o 15:25
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Sławek
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Obniżenie zawieszenia

Post autor: Majcheros1 »

Zuber pisze:) Obniżając zawieszenie skracasz zakres pracy amortyzatora przez co nie może on normalnie wykonywać swojej pracy.
Właśnie mam założone z przodu amorki Bilstein, nowe kupione w kwietniu, na diagnostyce po 70% a stukają, podobno mają taką wadę że po wyprodukowaniu podczas testów nie są testowane na maksymalnym wychyleniu, teraz jak sprężyna jest wysoka i koło wpadaja np. w studzienke, jest charakterystyczne głuche puknięcie( całe zawieszenie sprawdzane u trzech mechaników, diagnostyce, był odnośnie tego już temat na forum i diagnoza została postawiona na amorki Bilstein, ktoś z forum też miał z nimi problem, generalnie u pewnego użytkownika po wymianie na Sachsy pukanie mineło ) - taka mała dygresja. Jeśli samochód zostanie obniżony o te 30mm, to automatycznie amortyzator nie zostanie puszczony w to maksymalne wychylenie i pukanie powinno zostać wyeliminowane, dobrze myśle? Chciałbym obniżyć lekko ten samochód aby zyskać na efekcie wizualnym, - 30mm to nie jest jeszcze tak dużo, biorąc pod uwagę że takie -30mm obniży w rzeczywistości - 20mm :) Chciałbym obniżyć samochód nie wydając przy tym 1500 zł :)
Ostatnio zmieniony 24 mar 2013, o 20:16 przez Majcheros1, łącznie zmieniany 1 raz.
Majcheros1
Posty: 94
Rejestracja: 10 sie 2012, o 15:25
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Sławek
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Obniżenie zawieszenia

Post autor: Majcheros1 »

gachul pisze: Też sie tym zasugerowałem i niestety kicha... założyłem Koni FSD ale po jakimś czasie stwierdzam że dupy nie urywa... obserwuje co zrobi Dato , bo on sie już ich pozbył a ma takie same springi ( Pro-Kit -30 )
Których springów pozbył się DATO? I jakie ma aktualnie ?:)
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Obniżenie zawieszenia

Post autor: Misiek Fisiek »

A jakie masz te bilsteiny? Jak b6 to możesz spokojnie obniżać. Jeśli b4 to masz odpowiednik serii tylko trochę lepiej wykonany. Nie wiem co z tym pukaniem/stukaniem i czy obniżenie coś Ci pomoże.

Dato sprzedał amortyzatory Koni FSD, nie springi.

Co do oszczędności - można to zrobić tanio albo dobrze :)
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Majcheros1
Posty: 94
Rejestracja: 10 sie 2012, o 15:25
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Sławek
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Obniżenie zawieszenia

Post autor: Majcheros1 »

Mam Bilsteiny B4 i stukają niestety ( tzn wszystko wskazuje na to że amorki, ktoś na forum wymieniał na Bilsteiny i stukały, pozniej wymienił na Sachsy i przestało, więc wydaje mi się że to taka sama historia). To można do tych Bilsteinów B4 kupić ten Eibach Pro-Kit -30 ?
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Obniżenie zawieszenia

Post autor: Misiek Fisiek »

Móc można ale nie spodziewaj się cudów. Bilsteiny są dość wrażliwe na obniżenia. B6 znoszą -20, - 30 z bólem a przy -40 wylewają. B4 mają kilka razy niższe ciśnienie więc będą znacznie częściej dochodzić do odbojów i szybciej wyleją.

Ale tak naprawdę wszystko zależy od Twojego stylu jazdy. Jeśli jesteś raczej spokojnym kierowcą i z reguły jeździsz na pusto, to możliwe że b4 sobie poradzą.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Majcheros1
Posty: 94
Rejestracja: 10 sie 2012, o 15:25
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Sławek
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Obniżenie zawieszenia

Post autor: Majcheros1 »

Kupie sobie te springi i zobaczę co sie bedzie działo, jak wyleją to wtedy się kupi odpowiednie amorki :) co do mojego stylu jazdy to cykl mieszany, ale raczej trasy którymi się przemieszczam to nowe odcinki dróg, bez żadnych dziur i wybojów więc może B4 dadzą sobie z tymi sprężynkami radę.
ja456
Posty: 343
Rejestracja: 21 lut 2010, o 22:10
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Obniżenie zawieszenia

Post autor: ja456 »

Ja u siebie miałem dokładnie takie sprężyny o jakie pytasz w połączeniu z B6 (Superb 1 1.9TDI + 17" felgi), dla mnie to było dobre połączenie (jeśli pogodzisz się z tym, że komfort jazdy ucierpi). Obniżył się równo o 30mm, przejechałem tak 60 tys km i nic złego się nie działo. Prowadzenie na równym to bajka, ale denerwujące były krótkie poprzeczne nierówności nawierzchni. Jak chcesz to zrobić tylko dla wyglądu to moim zdaniem te -30mm dużo nie pomoże, fajnie wygląda -50mm ale na tym już bym nie ryzykował na polskich drogach. Wystarczyło mi zimą jak spadło więcej śniegu, raz wymieniłem osłonę pod silnikiem i oczywiście trzeba zapomnieć o bliskim podjeżdzaniu przodem do krawężników :P
Majcheros1
Posty: 94
Rejestracja: 10 sie 2012, o 15:25
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Sławek
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Obniżenie zawieszenia

Post autor: Majcheros1 »

Właśnie potrzebuje zdjęcie Superba z obniżeniem -30mm i najlepiej z org felgami 17" Solid żeby zobaczyć jak to wygląda:)
ODPOWIEDZ