S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

bezduszny

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: bezduszny »

Piterko pisze:pomysl o tym ze nie zalozysz wtedy felgi 15"... + przy nawiercanych tarczach jest wiekszy pył od klockow i uwierz mi ze zacznie cie wkurzac doslownie co chwile brudna felga jesli lubisz czyste auto
a po co dawać 15" felgi ? :shock:

Co do tego pylenia... to przesadzasz.
Hamulce jak sama nazwa wskazuje... służą do hamowania.
Wszyscy trzeźwo myślący.. dążą do tego, by były jak najbardziej skuteczne.

Pylenie jest bez znaczenia (podobno klocki hamulcowe wykonane z dębu nie pylą.. ale nie sprawdzałem :lol: ).
bezduszny

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: bezduszny »

Żeby nie było.....
tarcze 314mm Mikoda (po zajechaniu pierwszych klocków) w Opel Vectra C

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
AnusiaOka
Posty: 285
Rejestracja: 30 paź 2012, o 18:20
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Ania
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: AnusiaOka »

U mnie felgi 15 cali odpadają na lato prawdopodobnie będą większe a na zimę mam 16 cali :) a jeśli chodzi o tarcze będę chciała założyć ATE Power Disc i klocki ATE.
bezduszny

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: bezduszny »

ATE PD będą szumieć...
ale jak to nie przeszkadza to śmiało można zakładać taki zestaw

pamiętaj by sprawdzić bicie tarczy po założeniu
nie może być większe niż 0,05 mm
Piterko
Posty: 241
Rejestracja: 6 sty 2012, o 21:01
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Reda k/Gdyni

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: Piterko »

Bo moze opony zimowe na 15" sa tansze i niektorzy wybieraja ta opcje? wiadomo ze nie wyglada ale moze ktos patrzy na koszta. Kwestia czy bedzie zakladac czy nie nie byla poruszona to napomknelem temat tylko.
bezduszny pisze:
Piterko pisze:pomysl o tym ze nie zalozysz wtedy felgi 15"... + przy nawiercanych tarczach jest wiekszy pył od klockow i uwierz mi ze zacznie cie wkurzac doslownie co chwile brudna felga jesli lubisz czyste auto
a po co dawać 15" felgi ? :shock:

Co do tego pylenia... to przesadzasz.
Hamulce jak sama nazwa wskazuje... służą do hamowania.
Wszyscy trzeźwo myślący.. dążą do tego, by były jak najbardziej skuteczne.

Pylenie jest bez znaczenia (podobno klocki hamulcowe wykonane z dębu nie pylą.. ale nie sprawdzałem :lol: ).
to niech wsadzi od audi RS heble to bedzie skutecznosc. Nie bedzie jakies MEGA wielkiej roznicy miedzy 312 nawiercane a pelne. Albo jesli jestem w duuuzym bledzie niech mi ktos policzy roznice
DAJ MU NA ZIMNYM ! ;d
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: dato »

Piterko, nie denerwuj się. Koszty kosztami, ale 15" do Superba to po prostu nie pasują. Nie sądzę, żeby ktoś się skusił na taką oszczędność (oczywiście mogę się mylić).
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: sjak »

Poza tym Bezduszny jest maksymalistą w tym temacie. Należy zastosować to, co będzie absolutnie najskuteczniejsze. Przez wiele lat miałem identyczne podejście. Że potem życie i doświadczenie nieco zweryfikowało te idee, to już inna sprawa. Ale rozumiem i szanuję takie podejście
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: szms »

Wyyyyyyyyy, się znacie.... a tu jakie tarcze wrzucicie? :shock: :? :lol:

Obrazek
Piterko
Posty: 241
Rejestracja: 6 sty 2012, o 21:01
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Reda k/Gdyni

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: Piterko »

Jest chill. No wlasnie wiem ze nie wygladaja. Nawet na 16" slabo jest. Ale nie raz widzialem B na 15" NIESTETY ;p ja mam u siebie 312 i zacisk jest blisko felgi i podobno jakies modele felg 16" nie wejda na ten zacisk ze wzgledu na budowe felgi. Ale pewnie standart grupa vw/audi/skoda podejdzie wszystko i pewnie problem z jakimis chinolami bedzie ew z innych marek na srubach plywajacych


szms tam bys 16" z oponami do srodka pewnie wsadzil
DAJ MU NA ZIMNYM ! ;d
bezduszny

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: bezduszny »

Piterko pisze:Bo moze opony zimowe na 15" sa tansze i niektorzy wybieraja ta opcje?
no to od razu pisze się o kosztach... i każdy to zrozumie
a nie dorabia się jakieś dziwne teorie
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: dato »

bezduszny pisze:
Piterko pisze:Bo moze opony zimowe na 15" sa tansze i niektorzy wybieraja ta opcje?
no to od razu pisze się o kosztach... i każdy to zrozumie
a nie dorabia się jakieś dziwne teorie
A jeszcze takie drobne ale do tej idei: czy - nawet teoretycznie - ktoś, kto chce ponieść koszty związane z modem hamulców będzie jednocześnie chciał przyoszczędzić na rozmiarze opony, heh ?
Anusia jest kobitą, ale to nie argument, nie możecie zakładać, że nie wie co robi, albo działa nieświadomie, albo blondynka - może objeżdżać Hołka na sparringach, a tu takie stereotypowe myślenie ;)
bezduszny

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: bezduszny »

No to musi pomyśleć o innym zacisku, innym klocku, lepszym płynie (i częściej wymienianym) i lepszej tarczy.
Piterko
Posty: 241
Rejestracja: 6 sty 2012, o 21:01
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Reda k/Gdyni

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: Piterko »

jakie teorie dopisuje?:) pisze fakty tylko ktore znam.
Dalem tylko informacje ze swapujac heble 312mm nie da sie zalozyc 15" a sie afera mala zrobila :D

Dato ; no chyba ja nie jestem pierwsza osoba ktora powiedzmy jezdzi w lato na 18" a na zime zmienia na mniejsze z powodu kosztow (jak i komfortu jazdy i "dziurach niespodziankach pod sniegiem) zimowek na ktorych jezdzi sie krotszy okres czasu. No chyba ze ktos ma tyle siana ze lata na 18" letnie i zimowe ale to juz nikomu w portfel nie zagladam. Moze sie juz zaczynam troche czepiac sie swojej racji i podaje "przyklady" ale mysle ze sluszne i trafne w temat:P
DAJ MU NA ZIMNYM ! ;d
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: dato »

Ale zmieniasz z 18 na 15 :o :shock: :?:
Odczep się od moich zimowych 18, akurat siana ostatnie pół roku mam jak na lekarstwo - Emil mi zarąbista promocję zrobił i jestem z nich bardzo zadowolony :)
Jaka afera, trochę asertywności wykaż, a nie się od razu spinasz ;)
Piterko
Posty: 241
Rejestracja: 6 sty 2012, o 21:01
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Reda k/Gdyni

Re: S1 wymiana tarcz przód z 288mm na 312mm

Post autor: Piterko »

312mm nie pozwala mi na 15" :P a 18" zimowe to zazdroszcze! jak to bylo... jestem lisciem na tafli wody... cos tam cos tam :D wiadomo chillout
DAJ MU NA ZIMNYM ! ;d
ODPOWIEDZ