S1 1.8T Bit Turbo

artur1272
Posty: 27
Rejestracja: 27 lis 2011, o 12:31
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: Bochum

S1 1.8T Bit Turbo

Post autor: artur1272 »

Witam :)

Chcialbym do superba dac jeszcze jedna Turbinke, istnieje taka mozliwosc ?? Jezeli tak to jaki jest mniej wiecej koszt tego ?? Denerwuje mnie to ze mi sie turbo zalacza dopiero po 2500-2700 tys. czy da sie ustawic zeby zaczelo sie zalaczac przy 1800 ??

I na silniku mam juz przejechane magiczne 300 tys. :D
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: S1 1.8T Bit Turbo

Post autor: Misiek Fisiek »

Koszt takiej modyfikacji (jeżeli jest w ogóle możliwa, w co wątpię) przekroczyłby wartość samochodu.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Piterko
Posty: 241
Rejestracja: 6 sty 2012, o 21:01
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Reda k/Gdyni

Re: S1 1.8T Bit Turbo

Post autor: Piterko »

BiTurbo a nie BitTurbo ;) stosuje sie to w autach z wieksza pojemnoscia czyli 6cylindrowych ze wzgledu na podwojny uklad dolotowy i wydechowy. U Ciebie predzej by zalozyc twin turbo bo to dwie sprezarki pracujace szeregowo czyli jedna pracuje w mniejszym zakresie obrotow a druga w wiekszym i pompuja caly czas (jesli sie myle niech ktos mnie oswieci i poprawi). Ale to sie ma nijak itd bo koszta sa duze i nie wystarczy wrzucic drugiej suszarki bo to wieksza filozofia ze sterowaniem itd. Takze raczej odpuscic temat no chyba ze masz wolna gotowke i lubisz sie bawic :)
DAJ MU NA ZIMNYM ! ;d
adriand
Posty: 245
Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: 217 KM / 310 nm
Lokalizacja: WAW

Re: S1 1.8T Bit Turbo

Post autor: adriand »

Ale można dać inne turbo i IC. Przecież 1.8 T miało w Audio 225KM a po chipie robili na 280KM
artur1272
Posty: 27
Rejestracja: 27 lis 2011, o 12:31
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: Bochum

Re: S1 1.8T Bit Turbo

Post autor: artur1272 »

Wiem ze Bi turbo tylko mi sie T wcislo :) Bylem u znajomego to mi powiedzial ze trzeba jeszcze przy silniku cos grzebac i w komputerze i jakies nowe oprogramowanie sterujace bla bla... koszt okolo 10 tys. jesli nie wiecej.

A mozna dac jakies mocniejsze turbo ?? Bo nad tym sie nie zastanawialem :P Czipowac bym nie chcial bo szkoda silnika a 150 koni wystarcza :) Chce po prostu miec moc jak wcisne pedal gazu odrazu.
Awatar użytkownika
Mihau
Posty: 119
Rejestracja: 20 mar 2011, o 11:43
Samochód: Inny
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 231@352
Lokalizacja: Syreni Gród!

Re: S1 1.8T Bit Turbo

Post autor: Mihau »

artur1272 pisze:Czipowac bym nie chcial bo szkoda silnika a 150 koni wystarcza :)
Przecież nic się silnikowi nie stanie.
artur1272 pisze:Chce po prostu miec moc jak wcisne pedal gazu odrazu.
Proponuje wciskać pedał na wyższych obrotach coby ograniczyć turbo dziurę.
O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamK
Posty: 247
Rejestracja: 29 sty 2011, o 09:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 216KM/314Nm
Imię: Adam
Lokalizacja: TarnoVWskie Góry

Re: S1 1.8T Bit Turbo

Post autor: AdamK »

Nie bój się chipów. Sam na programach śmigam już 6-7 lat.
SII Elegance 1.8TSI czarny
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
Piterko
Posty: 241
Rejestracja: 6 sty 2012, o 21:01
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Reda k/Gdyni

Re: S1 1.8T Bit Turbo

Post autor: Piterko »

Wieksze turbo wrzuc. Byly przeciez wersje 180KM i 220KM (montowane w S3?) bodajze. Ale to pewnie na zmiane poleca tez wtryski i program. No i to chyba najmniejsze koszty takiej modyfikacji. Szkoda pakowac kase w druga suszarke jak mozna stara sprzedac jak w dobrej kondycji i kupic wieksza ;) Chip tuningi teraz sa w miare bezpieczne bo ludzie juz ogarniaja temat a nie to co na poczatku jak zaczeli sie dopiero bawic. Adresy dobrych warsztatow pewnie koledzy Ci podadza jesli bedziesz chcial.
DAJ MU NA ZIMNYM ! ;d
ja456
Posty: 343
Rejestracja: 21 lut 2010, o 22:10
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: S1 1.8T Bit Turbo

Post autor: ja456 »

Dokładnie, ja na chipie przejechałem w 1.9TDI 220 tys km i nic złego się nie działo.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: S1 1.8T Bit Turbo

Post autor: Misiek Fisiek »

Piterko pisze:Wieksze turbo wrzuc. Byly przeciez wersje 180KM i 220KM (montowane w S3?) bodajze. Ale to pewnie na zmiane poleca tez wtryski i program. No i to chyba najmniejsze koszty takiej modyfikacji. Szkoda pakowac kase w druga suszarke jak mozna stara sprzedac jak w dobrej kondycji i kupic wieksza ;) Chip tuningi teraz sa w miare bezpieczne bo ludzie juz ogarniaja temat a nie to co na poczatku jak zaczeli sie dopiero bawic. Adresy dobrych warsztatow pewnie koledzy Ci podadza jesli bedziesz chcial.
Dokładnie - jeśli zmienisz turbo to program i tak będzie trzeba dostosować więc "chiptuningu" i tak nie unikniesz. Lepiej włóż kasę w naprawę wszystkiego co jest zwalone w silniku po takim przebiegu i rób program - w dłuższej perspektywie wyjdzie najlepiej dla auta.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
artur1272
Posty: 27
Rejestracja: 27 lis 2011, o 12:31
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: Bochum

Re: S1 1.8T Bit Turbo

Post autor: artur1272 »

Za dwa tygodnie jade do Polski to juz mam zamowiony 3 dniowy postoj w warsztacie. Jezeli chodzi o silnik to mam przepustnice do naprawy. rozrzad za 20 tys. olej byl wymieniany jakies 3000 tys. kilometrow temu :) do Skrzyni jeszcze oleju trzeba dolac. Co jeszcze mozna naprawic lub sprawdzic ogolnie nie narzekam silnik odpala za kazdym razem nie stuka nie puka. Aha wlasnie mam tez instalacje gazowa czy jak zrobie owego czipa to musze tez do gazomierza pojechac zeby cos tam ustawil ?? Ile taki czip kosztuje?? Rozumiem ze te z allegoro to lipa i ze lepiej sie laptopem podlaczyc :) Co masz na mysli ze lepiej dla auta jak bedzie mial czipa ?? Slyszalem ze wiecej bedzie palic ale to od znajomych co maja rowery(te na pedaly rzecz jasna).

Niechce robic reklamy ale po paru miesiacach znalazlem chromy do superb :)
http://allegro.pl/listwa-chrom-drzwi-zd ... 27925.html Ja sobie bede zamawial bo niestety ktos mi jedna ukradla a reszte poniszczyl.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: S1 1.8T Bit Turbo

Post autor: Misiek Fisiek »

Powinien spalić więcej o 0,5 - 1 l/100. Nie mam pojęcia jak gaz ma się do modyfikacji programowych.
Nowy program to minimum 1000 zł jeśli chcesz, żeby zrobił Ci to ktoś kto orientuje się w temacie.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Piterko
Posty: 241
Rejestracja: 6 sty 2012, o 21:01
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Reda k/Gdyni

Re: S1 1.8T Bit Turbo

Post autor: Piterko »

Wydaje mi sie ze korekta powinna byc tez u gazownika bo silnik po chipie na wieksza moc powinnien dostawac inne dawki paliwa i powietrza tak? a standartowo gaz jest ustawiony powiedzmy pod 150KM i jak bedzie przeprogramowany na 180KM powiedzmy to gaz moze go dusic. Ja u niektorych slyszalem ze auto nawet potrafi mniej spalic ale watpie.
DAJ MU NA ZIMNYM ! ;d
ODPOWIEDZ