Kierownica multifunkcyjna

Piterko
Posty: 241
Rejestracja: 6 sty 2012, o 21:01
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Reda k/Gdyni

Kierownica multifunkcyjna

Post autor: Piterko »

Witam.

Pytanko czy w S1 bez takiej kierownicy mozna zamontowac bez problemow kiere z mutlifunkcja... Na allegro widze takie po 200zl bez poduchy. Czy sprawna poduche ze starej kierownicy mozna przerzucic do nowej z multi? Jak wyglada taka operacja. Czy kierownice z multi z wersji FL beda pasowac? chyba sie nic nie zmienilo w tej kwesti ale wole sie upewnic. No i jak wyglada podlaczenie tej multifunkcji... jakies wtyczki kabelki dodatkowe?

Pozdrawiam


Edit: Mam u siebie tempomat jesli to tez robi jakas roznice
DAJ MU NA ZIMNYM ! ;d
dedevil
Posty: 58
Rejestracja: 31 gru 2010, o 16:40
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Lokalizacja: Włocławek

Re: [S1] kierownica multifunkcyjna

Post autor: dedevil »

Z kierownicą jest kupa roboty. Jak znasz się na elektryce auta to może Ci się uda. Fajnie jest to opisane na forum passata. Byś musiał przerobić instalację jak nie masz tempomatu to też by trzeba było go dodać a to się wiąże z wymianą manetki od kierunkowskazów. Poszukaj na forum passata w zakładce passat Passat B5 (3B i 3BG) w dziale warsztat.
Piterko
Posty: 241
Rejestracja: 6 sty 2012, o 21:01
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Reda k/Gdyni

Re: [S1] kierownica multifunkcyjna

Post autor: Piterko »

tzn mam tempomat w manetce. ale chcialbym miec multi i zmieniac na kierownicy. a manetka moze zostac z tempomatem z tym ze bym go odlaczyl od manetki. znajde temat na forum passsata i przewertuje troche temat. myslalem ze ktos tutaj moze juz przerabial taka opcje i odrazu udzieli wskazowek. oczywiscie jak sie czegos wiecej dowiem to chetnie sie podziele wiedza
DAJ MU NA ZIMNYM ! ;d
STACHU
Posty: 46
Rejestracja: 14 sty 2012, o 14:17
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 167 km 385 Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków

Re: [S1] kierownica multifunkcyjna

Post autor: STACHU »

I jak Kolego, udała Ci się ta operacja?
pulp
Posty: 16
Rejestracja: 27 wrz 2014, o 09:02
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Adam

Re: Kierownica multifunkcyjna

Post autor: pulp »

Ja miałbym następującą kwestię:
Chcę założyć multifunkcję od superba I polifcie, ale najchętniej założyłbym kierownicę od Octavii II przed liftem, która ma więcej możliwości obsługi radia-nawigacji/
Kierownica dedykowana do Superba I ma obsługę tempomatu w przyciskach lewej manetki, ja natomiast mam obsługę tempomatu w lewej manetce i tak jest ok.
Mechanicznie na pewno da się, czy jednak kierownica skomunikuje się z radiem?
Czy ktoś robił już takie podejście?
Banderaz71

Re: Kierownica multifunkcyjna

Post autor: Banderaz71 »

Też się zastanawiam zamianą kiery. Moim zdaniem na pewno jest potrzebna inna taśma (zwijak) od kierownicy bo w tej bez multi jest mniejsza ilość pinów. I tu moja prośba do koleżanek i kolegów, potrzebuję numer tej taśmy od kierownicy multifunkcyjnej.
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: Kierownica multifunkcyjna

Post autor: elmi_k »

Ostatnio zmieniony 23 lip 2016, o 12:30 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Banderaz71

Re: Kierownica multifunkcyjna

Post autor: Banderaz71 »

Ok, powoli ogarniam temat. A więc tak, potrzebna kierownica z multifunkcją do tego zwijak 1J0959654BK lub 1j0959654ag dla samochodów z ESP, potem moduł kierownicy 3U0959542 do tego odpowiednie wiązki te które są w kierownicy i te które wychodzą ze zwijaka dalej. Jeśli ktoś ma coś do dodania z chęcią zapraszam. Potrzebne by były numery tych wiązek które są w kierownicy i poza nią. Fajnie by było gdyby z tego zrobiła się konkretna porada.
pulp
Posty: 16
Rejestracja: 27 wrz 2014, o 09:02
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Adam

Re: Kierownica multifunkcyjna

Post autor: pulp »

Jeśli chcesz dokładnie wiedzieć jak zamontować kier. multi fajny jest wątek w dziele zrób to sam na forum passata, jak, co, krok po kroku zamontować, do kiery multi potrzeba jest oczywiście odpowiednia taśma, jak masz ESP - masz odpowednią 5 pinową.
Banderaz71

Re: Kierownica multifunkcyjna

Post autor: Banderaz71 »

Taką poradę już czytałem na tym forum. Tylko może nie każdy zainteresowany ma czas żeby rejestrować się na kolejnym forum, nawet jeśli SI to VW Passat B5. I dlaczego nasze forum miałoby być biedniejsze o porady tylko z tego powodu? Skoro już jest to może pomóżmy sobie nawzajem. Pzdr
Awatar użytkownika
Matt
Posty: 1763
Rejestracja: 19 sie 2011, o 23:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 323/463

Re: Kierownica multifunkcyjna

Post autor: Matt »

Jak ktoś nie ma na to czasu to raczej nie zabiera się za takie mody ;)
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Kierownica multifunkcyjna

Post autor: Enriquez »

Zawsze możesz być pierwszy, który takiego moda tutaj opisze.
Może nie zauważyłeś, ale większość użytkowników nie ma S1 tylko S2 lub S3 i naturalne jest, że żadnego z nich nie interesuje to, co można zrobić w S1, bo niby po co?
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
pulp
Posty: 16
Rejestracja: 27 wrz 2014, o 09:02
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Adam

Re: Kierownica multifunkcyjna

Post autor: pulp »

Więc tak, poczytałem niemieckie fora (bo na polskich nic nie znalazłem) nie da się bez przeróbek zamontować kierownicy poliftowej multi zamiast przedlifowej multi. ALE jeśli ktoś zna niemiecki może sobie poczytać jak zrobili to na niemieckim forum: kiera Golfa 5 R32 do Passat W8 http://www.w8-forum.de/showthread.php?tid=184&page=1
ODPOWIEDZ