oil catch tank do 2.8V6

Sepek
Posty: 110
Rejestracja: 27 wrz 2019, o 23:01
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

oil catch tank do 2.8V6

Post autor: Sepek »

Zakładał ktoś może oil catch tank do 2.8 V6 no i czy warto to zakładać?
OuTchOrN
Posty: 185
Rejestracja: 26 kwie 2017, o 19:26
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: oil catch tank do 2.8V6

Post autor: OuTchOrN »

Witam.
Na temat OCT jest mnóstwo opini. Pierwsze podstawowe pytanie, dlaczego chciałbyś OCT u siebie założyć. Użytkownicy VW Passat, przetestowali i ustalili, że sprawna odma nie pluje praktycznie w ogóle olejem do układu dolotowego. Test był wykonywany na Passacie 1.9 TDI na pompkach. Po 3k Kilometrów, w butelce znajdowło się kilka kropelek oleju.

Jeżeli masz olej w układzie dolotowym to może być winna odma lub turbo - które może już przepuszczać olej.

W obydwu przypadkach powinno się usterkę usunąć, a nie stosować środki pośrednie - w tym wypadku OCT.

Mnóstwo osób, które zamontowały OCT pisało na forum, że zimą, woda, która zbiera się z oparów, wydobywających się z odmy, zamarzała i blokowało całkowicie układ odpowietrzenia - czyli efekt odwrotny do zamierzonego.

Z tego co tak na szybko sprawdziłem w sieci, u Ciebie odma jest elementem wymiennym, nie zintegrowanym z pokrywą zaworów (jak ma to miejsce w 1.9 TDI). Koszt zaworu odmy to zaledwie kilkadziesiąt złotych. Więcej zapłacisz za porządny OCT.

Pozdrawiam.
Sepek
Posty: 110
Rejestracja: 27 wrz 2019, o 23:01
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: oil catch tank do 2.8V6

Post autor: Sepek »

Turbo nie mam, delikatny nalot oleju (mgiełka) jest wyczuwalny w rurze dlatego pytam czy warto ale można sobie zrobić sporo dodatkowej roboty z tym OCT jak zamarznie. Muszę pomyśleć nad kupnem ori odmy bo niestety jest tylko zamiennik topran :/
OuTchOrN
Posty: 185
Rejestracja: 26 kwie 2017, o 19:26
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: oil catch tank do 2.8V6

Post autor: OuTchOrN »

Nie warto kolego. Lepiej jak piszesz - ori odma. Po wymianie wymyc cala uklad dolotowy i cieszyc sie Fura :)

Fabryka to tak wypuscila, auto jezdzi juz powiedzmy 13/14 lat bez wynalazkow typu OCT - i dziala.

To kolejny dowod na to, ze oryginalna Odma rozwiaze twoj problem.
ODPOWIEDZ