Demontaż haka

Karwinek
Posty: 49
Rejestracja: 2 sie 2018, o 11:08
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Aktualnie: 190 KM
Imię: Piotr
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Demontaż haka

Post autor: Karwinek »

Witam. Mój superb ma jedną bolączkę, a mianowicie haka który jest mi zbędny. Niestety gdy chciałem go wykręcić to zostało mocowanie, które od tyłu bardzo szpeci auto. Niestety, demontaż całego mocowania nie jest prosty. Czy ktoś robił już coś takiego w swoim aucie?
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Demontaż haka

Post autor: piotraskbw »

E tam nie proste :shock:

Wyjmujesz lampy - 6 śrubek
Zdejmujesz zderzak - chyba 8 wkrętów
Zdejmujesz belkę haka - 4 śruby

Całość ok 1,5 h roboty ;)

Tylko musisz sobie zorganizować tylne wzmocnienie, które montujesz w miejsce belki haka (jak coś mam do sprzedania :mrgreen:, bo montowałem hak).
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Karwinek
Posty: 49
Rejestracja: 2 sie 2018, o 11:08
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Aktualnie: 190 KM
Imię: Piotr
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Demontaż haka

Post autor: Karwinek »

piotraskbw pisze:E tam nie proste :shock:

Wyjmujesz lampy - 6 śrubek
Zdejmujesz zderzak - chyba 8 wkrętów
Zdejmujesz belkę haka - 4 śruby

Całość ok 1,5 h roboty ;)

Tylko musisz sobie zorganizować tylne wzmocnienie, które montujesz w miejsce belki haka (jak coś mam do sprzedania :mrgreen:, bo montowałem hak).
Możesz powiedzieć coś więcej o tym tylnym wzmocnieniu? O co dokładniej chodzi?
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Demontaż haka

Post autor: piotraskbw »

Podczas montażu haka demontuje się wzmocnienie tylne, które ma za zadanie w razie wypadku chronić tył samochodu.

tak wygląda to wzmocnienie
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Karwinek
Posty: 49
Rejestracja: 2 sie 2018, o 11:08
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Aktualnie: 190 KM
Imię: Piotr
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Demontaż haka

Post autor: Karwinek »

piotraskbw pisze:Podczas montażu haka demontuje się wzmocnienie tylne, które ma za zadanie w razie wypadku chronić tył samochodu.

tak wygląda to wzmocnienie
Ile za to chcesz? Lub gdzie takie coś dostane?
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Demontaż haka

Post autor: Enriquez »

Poszukaj kogoś, kto chce założyć hak, to się wymienicie.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
jerry1
Posty: 140
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 18:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Demontaż haka

Post autor: jerry1 »

hmm...
a hak fabryczny z modułem?
Tylko nie mam pewności jak wygląda moje wzmocnienie bo one raz: trochę rdzewieją dwa: miałem obcierke z tyłu po zderzaku i błotniku. Zderzak podobno spokojnie był do poszlifowania i malowania, ale że kupiłem inny kompletny w cenie bliskiej listwie i z innego zdarzenia miał dziurke do spawania to został "w zapasie".
Nie powiem hak mnie kusi nie wiadomo kiedy może sie przydać....
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Demontaż haka

Post autor: piotraskbw »

Jak wystaje mocowanie i mu szpeci auto to na 1000% nie fabryczny.
Może z modułem, ale ja obstawiam że bez, bo w naszym pięknym kraju jak ktoś słyszy 1500 za hak fabryczny (lub dedykowaną westfalie) albo 250 za rodzimą produkcję bez modułu to wybiera bramkę nr 2.
Ja mam założony fabryczny i z zewnątrz go zupełnie nie widać, dopiero jak zanurkujesz pod zderzak to widać miejsce mocowania główki haka.

ETKA twierdzi że był tylko jeden rodzaj haka EEA 500 001, jego odpowiednikiem jest Westfalia 321 505 600 001 z wiązką 317 050 300 113. Hak ten ma odpinaną główkę.

Tak wygląda fabryczny hak

Obrazek
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
ODPOWIEDZ