Montaż haka - ważna uwaga

piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Montaż haka - ważna uwaga

Post autor: piotraskbw »

Szukając jednej rzeczy w wątku o czujnikach parkowania i trafiłem na ten post:
njangu pisze:
soldier pisze:Panowie jak zagladałem do mojej centralki od parktronika to znalazlem luźny przewód. Co to może być????

Obrazek
Czy komuś udało się ustalić co to za wtyczka? U mnie też wisi samotnie.
Wiec spieszę z odpowiedzią do czego jest ten osamotniony przewód, do tego przewodu podłącza się fabryczny (znaczy się westfalia) sterownik od haka.

Fabryczny hak produkuje westfalia, moduł to ASTM12 506 005, 021777

Zdjęcie z "internetów" ;)
Obrazek

Po zgłębieniu tematu okazuje się, że odpowiada on za:
  • wyłączanie tylnych przeciwmgielnych po podpięciu przyczepy
    wyłączenie tylnych czujników parkowania

    i najważniejsze
    ZMIANĘ DZIAŁANIA ESP, które teraz "wie", że samochód ciągnie przyczepę dzięki informacji ze sterownika PDC


Wobec powyższego, w życiu bym nie założył haka "krajowej rzemieślniczej produkcji" właśnie z powodu braku tego sterownika.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
golob
Posty: 68
Rejestracja: 30 wrz 2015, o 16:06
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Montaż haka - ważna uwaga

Post autor: golob »

piotraskbw pisze: Wobec powyższego, w życiu bym nie założył haka "krajowej rzemieślniczej produkcji" właśnie z powodu braku tego sterownika.
Ale co ma hak "krajowej rzemieślniczej produkcji" do modułu haka? Możesz przecież założyć i ten rzemieślniczy hak i oraz wiązkę z tym dedykowanym modułem Westfalii który pokazałeś. Hak a "wiązka haka/moduł" to 2 różne rzeczy.
Dodatkowo jako że mam fabryczny hak w swoim SII to wiązka oryginalna wiązka jest "kulawa" tzn. nie ma pinów 11/12/13 w ogóle w gnieździe 13PIN, ale to może interesować tylko tych którzy ciągają przyczepę kempingową, w innym wypadku nie ma to znaczenia.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Montaż haka - ważna uwaga

Post autor: piotraskbw »

golob pisze:
piotraskbw pisze: Wobec powyższego, w życiu bym nie założył haka "krajowej rzemieślniczej produkcji" właśnie z powodu braku tego sterownika.
Ale co ma hak "krajowej rzemieślniczej produkcji" do modułu haka? Możesz przecież założyć i ten rzemieślniczy hak i oraz wiązkę z tym dedykowanym modułem Westfalii który pokazałeś. Hak a "wiązka haka/moduł" to 2 różne rzeczy.
Dodatkowo jako że mam fabryczny hak w swoim SII to wiązka oryginalna wiązka jest "kulawa" tzn. nie ma pinów 11/12/13 w ogóle w gnieździe 13PIN, ale to może interesować tylko tych którzy ciągają przyczepę kempingową, w innym wypadku nie ma to znaczenia.

No dobra trochę się zagalopowałem ;) co do samej konstrukcji haka "rzemieślniczego" to trudno go źle wyprodukować, bo ma mieć tylko odpowiednie wymiary i nośność.

Natomiast zdecydowana większość produktów jest sprzedawana z czymś dumnie nazwanym wiązką (gdzie trzeba ciąć instalację i zazwyczaj dają przestarzałą 7 pinową wtyczkę).
Jak ktoś ma w ofercie haki do np S1 to powinien chociaż przygotować wiązkę, którą się wpina jak fabryczne (4 wtyczki to koszt ok 10 zł w detalu) z gniazdem 7 pin - jak już idziemy na partyzanta.

Albo z odpowiednim sterownikiem - koszt gotowej wiązki (nie różniącej się działaniem) powinien oscylować w okolicach 180 zł.

Z tego co pamiętam to pin 12 jest zazwyczaj pusty
Pin 13 musisz mieć jak masz pin 9

Najczęściej fabryczna wiązka 13 pin nie ma pinów 10/11 (plus po stacyjce i jego masa) i 12 (wolny) co jest dla mnie niezrozumiałe gdyż koszt dodatkowych 2 przewodów, 4 pinów i 1 bezpiecznika jest praktycznie żaden.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
golob
Posty: 68
Rejestracja: 30 wrz 2015, o 16:06
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Montaż haka - ważna uwaga

Post autor: golob »

golob pisze:Najczęściej fabryczna wiązka 13 pin nie ma pinów 10/11 (plus po stacyjce i jego masa) i 12 (wolny) co jest dla mnie niezrozumiałe gdyż koszt dodatkowych 2 przewodów, 4 pinów i 1 bezpiecznika jest praktycznie żaden.
Dokładnie, ja tym razem zamieszałem, w oryginalnej wiązce nie ma pinów 10/11 na plus po stacyjce, jest tylko stałe zasilanie z pinow 9/13. Pin 12 faktycznie wolny i tak jest bo w dawnych czasach wykorzystywany do wykrycia podłączenia przyczepy itp. a teraz to realizowane jest w inny sposób.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Montaż haka - ważna uwaga

Post autor: piotraskbw »

Ja właśnie będę montował do swojej S1 "fabryczny" hak (udało mi się wyrwać nówkę na wyprzedaży magazynowej z wypinaną główką i wiązką za 300 zł) i zastanawiam się czy nie dorobić od razu tych dwóch pinów.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
jerry1
Posty: 140
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 18:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Montaż haka - ważna uwaga

Post autor: jerry1 »

No super - drugi tam gdzieś nie leży ? :)
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Montaż haka - ważna uwaga

Post autor: piotraskbw »

Szukaj na allegro :D, które ma fajną opcję od jakiegoś czasu ma funkcję obserwowania wyszukiwań. Wchodzisz i szukasz odpowiedniej frazy, dodajesz do obserwowanych a jak ktoś wystawi coś nowego pasującego do wyszukiwania to dostajesz maila :)

Fabryczny hak ma oznaczenie EEA 500 001 EL4, ale watro szukać po zwrotami takimi hak superb / passat.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
jerry1
Posty: 140
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 18:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Montaż haka - ważna uwaga

Post autor: jerry1 »

Czyli od passata pasuje ? Ale jakoś szczególnie należy szukać - czy wystarczy żeby było passat B5. Jak pisze ze kombi to też będzie?

Aa i jeszcze jedno - jak się montuje hak to trzeba coś wiercić kombinować czy są gotowe otwory ? Butla LPG w miejscu koła zapasowego nie przeszkadza ?
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Montaż haka - ważna uwaga

Post autor: piotraskbw »

Na te pytania odpowiem Ci wieczorem, bo właśnie biorę się za montaż :D


EDIT:
Niestety walka z montażem multifunkcji zajęła za dużo czasu i z hakiem się nie wyrobiłem :evil:

na 95% Passat B5 sedan (ale jeszcze sprawdź sobie w katalogu westfalii czy na 100% jest to ten sam model).

Nic nie trzeba kombinować, są gotowe otwory w podłużnicach, jest otwór przez który przeciągasz przewody, butla LPG nie przeszkadza, trzeba zdjąć tylny zderzak i belkę która jest pod nim (hak ją zastępuje)
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Montaż haka - ważna uwaga

Post autor: piotraskbw »

Miałem chwilę i sprawdziłem dla potomnych

Na 100% do S1 pasuje hak wypinany od passata b5 sedan, przy czym jest inna wiązka elektryczna

Jakby ktoś szukał to numery westfalii:

HAK: 321 505 600 001
Wiązka: 317 050 300 113


https://www.westfalia-automotive.com/fi ... 1.2015.pdf

S1 - strona 140 (149)

Passat B5 - strona 163 (172)
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
jerry1
Posty: 140
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 18:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Montaż haka - ważna uwaga

Post autor: jerry1 »

Czyli nie można kupić haka z wiązką od passata B5 i po prostu założyć .... No szkoda .....
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Montaż haka - ważna uwaga

Post autor: whity »

Mozesz kupić passata B5 z hakiem. Taniej cie wyjdzie niż montaż haka w superbie ;)
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Montaż haka - ważna uwaga

Post autor: piotraskbw »

Można wziąć od B5 ale czeka Cię "adaptacja" wiązki.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Accubus
Posty: 15
Rejestracja: 7 wrz 2018, o 12:02
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: Montaż haka - ważna uwaga

Post autor: Accubus »

Znalazłem w tym temacie potrzebną pomoc
ODPOWIEDZ