Forum Skoda Superb
http://www.superbclub.pl/

Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza błędów
http://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=9892
Strona 1 z 4

Autor:  Avari [ 5 mar 2018, o 14:12 ]
Tytuł:  Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza błędów

Witam,
Może ktoś opisze mi jak wymienić filtr powietrza w superbie s1 1.8t. Szczerze to trochę rzeźba tam jest, i mnóstwo kabli, boję się coś wypiąć. Od razu chciałbym odkurzyć tamtą komorę.
Mogę wysłać więcej zdjęć.
Widzę tam na pewno dwa zatrzaski zaznaczone na czerwono które zapewne trzeba odpiąć i pewnie będzie się dało podnieść tą pokrywę czarną na której są kable? Coś jeszcze trzeba?
https://zapodaj.net/eeb1d4b6c179f.jpg.html

Autor:  Avari [ 10 mar 2018, o 20:00 ]
Tytuł:  Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T

haha nikt nic :D? Myslicie ze ta instrukcja jest dobra? Moim zdaniem nie potrzebnie ścigał te dwie rury
https://www.youtube.com/watch?v=f2fekabIO8E

Autor:  jerry1 [ 11 mar 2018, o 12:54 ]
Tytuł:  Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T

Ja jeszcze nie mieniałem - jak kupiłem wymieniał mechanik, właśnie dochodze do 20 tyś. Olej zmieniłem po 10, ale chyba powietrza mi sie nie chciało.

A nie da sie jak tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=QN8PiQXhHVg

?

Autor:  Avari [ 11 mar 2018, o 22:07 ]
Tytuł:  Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T

Mam nadzieję,że się będzie dało :). Jutro dam znać.
Zmieniaj co 10 tyś filtr, w tych 1.8T to jednak ważne.
A i nie wymieniaj u mecnhanika, nawet komory dobrze, nie wyczyści..

Autor:  Avari [ 12 mar 2018, o 18:56 ]
Tytuł:  Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T

Witajcie...
Filtr wymieniony....
Na kolejny raz jestem bogatszy o doświadczenia bo poszedłem trochę na okrętkę..
Sam bym nie dał rady tego wymienić, potrzebna druga para rąk, ja mam jeszcze instalację gazową i mam więcej tych rurek które przeszkadzają.
Trzeba zdemontować te plasitkowe rury od dolotu filtru, tam sa torxy które już wymieniłem na zwykłe śrubki, potem odpinamy trzy zatrzaski (powinny być chyba 4, następnie odkręcamy 2 śrubki od osłony termicznej filtra, śrubek jest 4, trzeba odkręcić dwie górne, ja się godzine motałem z dolnymi bo sie zapiekły a okazało się, że nie trzeba tych dolnych wykręcać to znaczy wtedy jest lepszy dostęp więc ogólnie zalecam. Na koniec jedna osoba podnosi kopuła a druga wymienia filtr, jest ciasno jak ktoś ma gaz. No i skręcamy i gitara gra.

Autor:  jerry1 [ 12 mar 2018, o 20:43 ]
Tytuł:  Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T

No to w pasku z youtube poszło dużo łatwiej.
Jeszcze parę tysięcy i bede zmieniał olej + tym razem filtr.
Ale czemu filtr powietrza trzeba wymieniać co 10 kkm ?
Co do oleju to w pełni się zgadzam, że 30kkm/2lata to stanowczo za dużo i widze efekty takich interwałów wg książki zmieniany był po 21, 51,75,89,103 i 110 tyś ....efekt - ja zmieniałem pompe oleju bo pewnie niemiec z tego powodu auto zmienił .... , ale filtr powietrza 20kkm powinien wytrzymać ?

[edit]
Z autem dostałem serviceplan po niemiecku.
Alle 60 000 km zusatzlich
(...)
Luftfiltereinsatz ersetzen und Gehause reinigen

co google tłumaczy:
Wymień wkład filtra powietrza i wyczyść obudowę

Myslę, że co 20 kkm bedzie git.
Wg książki serwisowej filtr powietrza ASO wymieniło po 51 000 Potem już nie zdążyli do 110 tyś.... O ile ktoś nie "dorobił" tej książeczki.....

Autor:  Avari [ 12 mar 2018, o 23:12 ]
Tytuł:  Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T

Ja na twoim miejscu bym zmieniał filtr powietrza co 10tyś. Żadna oszczędność te 20zł a autko lepiej oddycha :).

Autor:  Avari [ 13 mar 2018, o 16:03 ]
Tytuł:  Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T

WItam, jest problem.
Nie wiem czy to akurat od tego ale załóżmy, że tak. Przy wymianie filtra jest możliwość, że coś niechcący rozpiąłem? Na górze tam gdzie oko sięga wszystkie kable są połączone, jak zdejmę dolną osłonę silnika to coś zobaczę, jest coś do sprawdzenia? Autko ma mniejszego buta, braknie mu mocy. Jakie błędy pokazywałoby jakby było coś spartaczone przy wymianie filtra? Jakaś nieszczelność? Może to tylko zbieg okoliczności. Ogólnie mocy braknie i na gazie i na benzynie. Dzisiaj sprawdzę pod wagiem jakie błędy pokazuje silnik i dam znać.
Żeby nie mylić ich z tym spadkiem mocy wklejam błędy sprzed tygodnia które skasowałem i auto działało jak trzeba na tych błędach:
17536
16804
16502
16684
16688
16683
Moge objaśnienia tych błędów tutaj wkleić ale chyba nie ma sensu bo na pierwszym lepszym linku z googla sie odpalają.
Ktoś może coś mi powie też czy to jakieś poważne błędy, czy po po prostu od gazu i tyle.

Autor:  Avari [ 13 mar 2018, o 21:49 ]
Tytuł:  Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T

Pokazało mi następujące błędy:
16804
16502
17536
I patrzę że te błędy się powtarzają ...
Co o tym sądzić i co robić?
Przeczytałem że:
16804 - Katalizator, bank 1 - niski próg sprawności
16502-Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT- wysokie napięcie
17536-Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture)

Autor:  Avari [ 14 mar 2018, o 10:10 ]
Tytuł:  Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T

Wykasowałem te błędy. Wyłączyłem gaz. Wróciła moc. Ciekawe na jak długo i co pokaże dalej..
Nie wiadomo nawet czy te błędy mają coś wspólnego z mocą ale widocznie raczej tak.
U mechanika w razie nawrotów będzie pewnie gdybanie czy wymienić sonde, czy katalizator czy przepływkę, przeczytałem że od tych błędów może być wiele przyczyn :/

Autor:  piotraskbw [ 15 mar 2018, o 02:09 ]
Tytuł:  Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł

Więc tak:
Potencjalnie związane z LPG
Na początek nie kasuj błędów

16688 + 16684 - dwie opcje ustawienia lpg do poprawy lub padająca cewka na 4 cyl
Zobacz czy zapłony wypadają tylko na LPG czy także na noPB.
Kiedy wymieniane świece? - jak nigdy to do wymiany - podaj kod silnika to podpowiem jakie kupić
Kiedy wymieniane cewki? - jak masz 1000000000000000% pewności że lpg ustawione dobrze to znaczy, że cewka się kończy, generalnie LPG jest bardziej wymagające dla układu zapłonowego od noPb więc kończąca się cewka szybciej się uwidacznia.

16804 + 17536 - jak nie występują na benzynie to wina lpg - wstępnie za uboga mieszanka LPG

Zrób diagnostykę wypadania zapłonów, wykasuj błędy przegoń go porządnie na noPB i zobacz czy wrócą

Nie związane z LPG
16683 układ turbo do sprawdzenia
16502 - czujnik temperatury do sprawdzenia - podłączasz VCDSa na zimnym silniku, włączasz logowanie, odpalasz i czekasz na postoju aż się zagrzeje (można też jechać by było szybciej), to co wyjdzie wrzucasz w excela i robisz wykres.
Ja tym sposobem rozwiązałem problem z odpalaniem na z odpalaniem w swoi leonie - błędów żadnych nie było, zimny odpala, rozgrzany odpala, ale "letni" już ni grzyba odpalić nie chciał.

Obrazek

Autor:  Avari [ 15 mar 2018, o 16:12 ]
Tytuł:  Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł

Wczoraj zrobiłem ok 10km na benz i błędów brak. Jutro jadę w trase ponad 100km na gazie więc zobaczymy co pokaże.
Wina gazu tutaj jakś może być bo mój gazownik narzeka na rodzaj wtrysków jaki jest zamontowany w moim aucie i powiedział że przez to mapa się może rozjerzdzać.
Świecie wymieniane niecały rok temu. Cewkę zmieniałem jedną za mojej kadencji nie wiem jak poprzednik.
Co do błędu 16804 + 17536 to jest wina słabej jakości gazu w PL? Czy o coś innego chodzi?
Zapłony wstępnie nie wypadają.
Jesli chodzi o błąd 16502 to chyba za wysokie progi juz dla mnie te sprawdzenie:D. mam vag com od niedawna więc posługuję sie nim podstawowo:D.
Jeszcze pozostaje pytanie czemu po wykasowaniu błędów
16804 - Katalizator, bank 1 - niski próg sprawności
16502-Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT- wysokie napięcie
17536-Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture)
Auto odzyskało moc..

Wielkie dzięki po raz kolejny za obszerna odpowiedź z twojej strony

Autor:  piotraskbw [ 15 mar 2018, o 21:58 ]
Tytuł:  Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł

Jak chcesz diagnozować sam, to naucz się zbierać logi -Instrukcja

Kup na testy 1 cewkę (ngk ok 100 zł), wymień na tym cylindrze i zobacz czy problem ustąpi - w razie co będzie na przyszłą wymianę (ten towar nie ma daty przydatności).

Avari napisał(a):
Co do błędu 16804 + 17536 to jest wina słabej jakości gazu w PL? Czy o coś innego chodzi?

Raczej tragicznej jakości gazowników

Avari napisał(a):
mój gazownik narzeka na rodzaj wtrysków jaki jest zamontowany w moim aucie i powiedział że przez to mapa się może rozjerzdzać.

Niech się rozpędzi i walnie łbem o ścianę, jak nie umie ustawić korekt na wydajność poszczególnych wtryskiwaczy. Wtryskiwacze nie mogą rozjechać mapy, poza tym wymiana wszystkich 4 to koszt ok 280 zł (nie mając żadnych rabatów).

Avari napisał(a):
Jesli chodzi o błąd 16502 to chyba za wysokie progi juz dla mnie te sprawdzenie:D. mam vag com od niedawna więc posługuję sie nim podstawowo:D.

Bez przesady, to jest infantylnie proste, zbierasz logi, zapisujesz plik (w VCDS), potem plik z logami (ma rozszerzenie csv) otwierasz w excelu i tam obrabiasz :)
Avari napisał(a):
Jeszcze pozostaje pytanie czemu po wykasowaniu błędów
16804 - Katalizator, bank 1 - niski próg sprawności
16502-Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT- wysokie napięcie
17536-Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture)
Auto odzyskało moc..

Z bardzo prostego powodu, LPG spowodowało błąd 17536 poprzez jazdę na zbyt ubogiej mieszance. A dokładniej to sterownik zapisał sobie duuuuuużą korektę dawki paliwa i jak jechałeś na noPB to zalewał silnik paliwem. Jak wykasowałeś błędy to wykasowałeś również korekty które wprowadził na skutek źle ustawionego lpg (przecież ECU benzynowe nie wie że masz LPG)

Wiesz może jak masz sterownik LPG?

Jeździj dalej na tych nastawach LPG to wypalisz gniazda zaworowe :twisted:

Autor:  Avari [ 16 mar 2018, o 21:14 ]
Tytuł:  Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł

Dzięki za odpowiedź pokombinuje z tymi logami.
Cewkę jakąś jedną w zapasie mam. 280 zł to raczej słabe te wtryski jakies Valetki pewnie które tak bardzo hejtuje mój gaziarz.
Ja mam Instalacje KME na sterownikach LS.

Aktualizacja:
Jednymi słowy pojebane to, jestem konkretnie zły.
Odpaliłem dziś gaz, przejechałem 20km i brak mocy. W błędach był oczywiście katalizator. I tylko on. Czek się nie pojawił. Wykasowałem błąd przejechalem sie na gazie i znowu brak mocy. Ale tym razem tylko błąd 16502.... O ubogiej mieszance od tygodnia nic nie ma. Jak jeździłem na benzynie to ani razu mi nie zabrało mocy chyba że to zbieg okoliczności, wywaliło tylko błąd 16502 ale mocy nie zabrało. Pojechałem do gaziarza, i mówi że lpg jest ustawione dobrze i że jest git. Mówił że może gdzies za sonda mi zalozyc emulator i wtedy problem z katem zniknie ale nie spotkał się żeby to na moc wpłynął kiedyś ten błąd...!!! Mówił że to może byc jakiś elektrozwor od turbo??? ktory nie pokazuje bledow i trzeba go zmienic.. Na razie nie wiem co myslec, zaczynam wątpić że te błędy pojawiajce się na kompie mają jakiś związek. Ponadto mam jakiś straszny wyciek którego wczesniej nie miałem cała osłona oszczana.. chyba najpierw to zrobie a potem sie zajmę mocą.

Autor:  piotraskbw [ 16 mar 2018, o 22:36 ]
Tytuł:  Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł

Avari napisał(a):
280 zł to raczej słabe te wtryski jakies Valetki pewnie które tak bardzo hejtuje mój gaziarz.

Zdziwisz się :twisted: Valteki są po 44 zł
Barracuda
TECH-YETI 1
ACW03
Hana 2001
Hercules
MagicJet
Matrix

Avari napisał(a):
Ja mam Instalacje KME na sterownikach LS

Coś pokręciłeś chyba, KME nie ma kompletnych instalacji (nie robią wtryskiwaczy).
Zgaduję że masz sterownik LS Czech (czeski klon KME) z reduktorem od kme, zbiornikiem od stako lub bromtech, jakieś wtryskiwacze i do tego przewody miedziane 6mm.
Avari napisał(a):
Odpaliłem dziś gaz, przejechałem 20km i brak mocy. W błędach był oczywiście katalizator. I tylko on.

Z opisu (na odległość nie da się robić diagnostyki) na 90% skopane ustawienia lpg
Avari napisał(a):
O ubogiej mieszance od tygodnia nic nie ma

Bo korekta długoterminowa jak nazwa wskazuje długo się zbiera i jak przekroczy chyba 50% to wywala check-a.
Avari napisał(a):
Pojechałem do gaziarza, i mówi że lpg jest ustawione dobrze i że jest git.

A spodziewałeś że przyzna się do błędu :shock:
Avari napisał(a):
Mówił że może gdzies za sonda mi zalozyc emulator i wtedy problem z katem zniknie ale nie spotkał się żeby to na moc wpłynął kiedyś ten błąd...!!!

A niech cię ręka boska broni, żadnych emulatorów. Ja mam u siebie w sumie 4 sondy i żadna nie wywala błędów na LPG (a jeszcze nie wstawiałem auta na strojenie AFR). Jak na benzynie chodzi dobrze to sonda jest sprawna i zostaw ją w spokoju.
Avari napisał(a):
Mówił że to może byc jakiś elektrozwor od turbo??? ktory nie pokazuje bledow i trzeba go zmienic..

Taaaa, i magicznie elektrozawór magicznie wykrywa że jedziesz na lpg i tylko wtedy źle pracuje nie pokazując błędu, mało tego na benzynie pracuje właściwie
Avari napisał(a):
Ponadto mam jakiś straszny wyciek którego wczesniej nie miałem cała osłona oszczana..

Wyciek czego?
Avari napisał(a):
Na razie nie wiem co myslec, zaczynam wątpić że te błędy pojawiajce się na kompie mają jakiś związek

Możliwe przyczyny błędów masz podane w moim przedostatnim poście, przy analizie problemu musisz wziąć pod uwagę że masz lpg.


Z gazownikiem zrób tak: zapytaj (nawet telefonicznie) jaką metodą ustawiał gaz, bez mówienia o tym jakie są dostępne.
Są trzy metody:
Strojenie na mapy - jest najmniej precyzyjne
Strojenie na czasy wtrysku - jest bardziej miarodajny
Strojenie na AFR - to w zasadzie jedyna pewna metoda, aby mieć pewność dawki

Zakładam że masz sterownik będący klonem KME, zobacz na ich stronie jakiegoś innego gazownika i podjedź aby zerknął czy się coś nie rozjechało.

Ja w każdym aucie w jakim było lpg wywalałem to co wymodził gazownik (zwłaszcza jak z gazem już kupiłem), sam stroiłem na czasu wtrysku i z takimi nastawami jechałem do sprawdzonego gazownika na korektę tych ustawień z pomocą sondy AFR.

Poza tym moim zdaniem w każdym aucie po 1998 roku powinny być montowane sterowniki które mają komunikację po OBD z ecu benzyny aby mogły zachować optymalny skład mieszanki paliwowo powietrznej (oczywiście gazownicy powiedzą że to nie potrzebne - bo im się kasa zacznie nie zgadzać z powodu spadku ilości wizyt na "korektę ustawień").

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/