Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 23 kwi 2018, o 03:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 57 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 18 mar 2018, o 21:30 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 5 mar 2017, o 09:11
Posty: 281
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
To jestem nie藕le zdziwiony na cen臋 tych wtryskiwaczy...
Co do mojej instalacji to musia艂bym dok艂adnie w papiery zajrze膰.
Ale zbiornik bromtech, przewody 6mm, wtryskiwacze valtek, parownik Silver S. A instalacja podobno KME diego na sterownikach ls'a mog艂o co艣 mi si臋 pomajta膰:D.
Og贸lnie to wydaj臋 mi si臋, 偶e ju偶 dawien dawno je藕dzi艂em na b艂臋dzie ubogiej mieszanki ale by艂o wszystko wporz膮dku. Gaziarz podobno jest bardzo dobry ...
Musze pojezdzic dluzej na benz bo nie dojd臋 czy to od lpg czy nie. TYlko kieszen boli:D
Wyciek nie wiem czego ale zapewne oleju musze umyc silnik.
Ja pewnie mia艂em strojenie mapy bo costam mowil ze sie pokrywaj膮 i jest ok.


A co do czujnika g62 to mo偶e bym go zmieni艂 bo mo偶e on jest winowajc膮. Nie wystaczy przypadkiem wejsc w grupe 001 i tam sprawdzi膰?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
PostNapisane: 19 mar 2018, o 00:16 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 122
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Reduktor na styk, jak my艣lisz o chipie to reduktor do zmiany na mocniejszy (producenci niestety te偶 bajki pisz膮 i nale偶y moc reduktora podawan膮 w kW czyta膰 jako KM)
Wtryski niech siedz膮 puki dzia艂aj膮, potem wymiana na barracudy (jako艣 teraz w modzie s膮) lub yeti

Uboga mieszanka nie jest dobra, zabijesz w ko艅cu silnik.
O tym jak skuteczne s膮 metody strojenia masz wy偶ej.

Zr贸b loga grupy bodaj偶e 004 i b臋dziesz mia艂 wszystko jasne :)
A jak si臋 oka偶e 偶e to czujnik to nowy kup w ASO - koszt ok 70 z艂, zamiennik ok 35 z艂 - moim zdaniem nie warto kupowa膰 zamiennika


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 mar 2018, o 10:00 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 5 mar 2017, o 09:11
Posty: 281
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Reduktor wymieniany miesi膮c temu :D. Podobno zywi do 200-220 KM? Wiadomo, 偶e to bajki ale my艣l臋 偶e 150 to jest na spokojnie. Wtrskiwacze wymieniane jakies 2 lata temu nabite na nich jakie艣 35ty艣 km. jak sie popsuj膮 to za艂o偶e mo偶e te o kt贸rych m贸wisz.
Kupie Ori.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 mar 2018, o 10:05 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 5 mar 2017, o 09:11
Posty: 281
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Ciekawe b臋dzie jesli b艂膮d czujnika b臋dzie wywala艂o na LPG tylko :/...
A je艣li chodzi o uboga mieszanke to mysl臋 ze to tylko LPG, je艣li chodzi o b艂膮d z katem to nie wiem..
Mo偶e by膰 tak 偶e ta mieszanka powoduje b艂膮d kata i na odwr贸t?
TO samo z czujnikiem 偶e kt贸ry艣 z tych dw贸ch wy偶ej b艂臋d贸w go powoduje?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 mar 2018, o 11:50 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 122
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
B艂膮d czujnika G62 b臋dzie wywala艂o niezale偶nie od paliwa.

Je艣li b艂膮d ubogiej mieszanki i kata nie wyst臋puje na benzynie to na 100% winowajc膮 jest LPG.

Zr贸b sobie test: skasuj b艂臋dy kablem, poje藕dzij 10-15km na benzynie, zn贸w pod艂膮cz VCDSa i odczytaj korekty STFT i LTFT, LTFT powinno oscylowa膰 w okolicach 0, STFT mo偶e skaka膰 w zale偶no艣ci od obci膮偶enia.

Uboga mieszanka na lpg mo偶e powodowa膰 b艂膮d kata bo (w rzeczywisto艣ci dzia艂a to troch臋 inaczej ale pisz臋 tak aby艣 zrozumia艂):

sonda lambda za katem widzi z艂y sk艂ad spalin (w stosunku do podawanego paliwa - benzyna) przekazuje to info do ECU
ECU widzi 偶e podaje normaln膮 mieszank臋 (benzyna), ale nie wie, 偶e silnik pracuje na LPG i sterownik LPG podaje dozuje za ubogo.
ECU dochodzi do wniosku 偶e skoro podaje dobrze paliwo a spaliny maj膮 z艂y sk艂ad to musi by膰 awaria katalizatora.
Skoro co艣 jest nie tak z katalizatorem to zg艂asza taki b艂膮d.

Po kolei:
ECU widzi 偶e ma za ubogo (po sk艂adzie spalin) i pr贸buje to kompensowa膰 zmieniaj膮c dawk臋 paliwa. Widzi 偶e zmiana dawki o np 1% nie pomog艂a to zmienia o kolejny 1%.
Zmiana dawki dokonywana przez ECU nie pomaga, bo sterownik LPG nie wie 偶e ECU pr贸buje zmieni膰 dawk臋 i dalej podaje paliwo po swojemu.
Tym sposobem ECU dochodzi do progu krytycznego (chyba 50%) i wtedy wywala b艂膮d zbyt ubogiej mieszanki.

Dlatego w bardziej zaawansowanych sterownikach LPG jest modu艂 OBD aby na bie偶膮co odczytywa膰 korekty STFT i LTFT i na ich podstawie nanosi膰 w czasie rzeczywistym (np prawie) korekty na zaprogramowan膮 przez gazownika map臋 LPG. To rozwi膮zanie ma na celu ci膮g艂e utrzymywanie optymalnego sk艂adu mieszanki przy je藕dzie na LPG.

A teraz taka ma艂a dygresja

Ja w poprzednim aucie (seat leon 1.6 16v) mia艂em KME Nevo i ci膮gle wali艂o mi b艂臋dami a to za ubogo a to za bogato (wina gazownika), oczywi艣cie po pojawieniu si臋 b艂臋du kierunek gazownik i reklamacja, pan poprawia艂, chwil臋 podzia艂a艂o i zn贸w to samo. Strasznie mnie to denerwowa艂o i zacz膮艂em si臋 uczy膰 "jak to dzia艂a".
W ko艅cu si臋 wkurzy艂em do tego, dokupi艂em modu艂 KME OBD (dzi臋ki bogu producent przewidzia艂 偶e gazownik mo偶e by膰 tr膮ba) i w pierwszym dniu po ko艅cu gwarancji pod艂膮czy艂em go do instalacji i w艂膮czy艂em adaptacj臋 po OBD. Ju偶 po 10km si臋 zacz臋艂o wszystko uspokaja膰.

Do tego systematycznie (co 2 tygodnie siada艂em na 15 minut z laptopem podpi臋tym pod sterownik LPG) przepisuj膮c korekty ODB do tabeli korekt sta艂ych, doszed艂em do momentu gdy korekty OBD by艂y w zakresie + / - 3%. Od tego momentu do sprzeda偶y auta (ok3 lata) auto nie widzia艂o gazownika i wszystko chodzi艂o prawid艂owo (filtry wymieniam sam bo gazownik kosi艂 za tak膮 us艂ug臋 150 z艂 a koszt filtr贸w wynosi艂 chyba 15 czy 20 z艂).


Zastan贸w si臋 nad wymian膮 sterownika na taki z modu艂em OBD, wisi akurat na allegro KME Nevo PRO w wer 4 cyl za 170 z艂.
Je艣li si臋 zdecydujesz na wymian臋 to zanim go kupisz:
dowiedz si臋 dok艂adnie jaki masz sterownik
zadzwo艅 do KME i spytaj czy maj膮 dost臋pny tzw. "kross" pomi臋dzy sterownikiem kt贸ry masz teraz a KME Nevo PRO 4 cyl. aby mie膰 pewno艣膰 偶e da si臋 ten sterownik pod艂膮czy膰 bez prucia ca艂ej wi膮zki od LPG.


U ciebie jest do tego stopnia za ubogo 偶e wywala chceck-a

Poni偶ej masz zrzut jak to wygl膮da艂o u mnie 艣wie偶o po wst臋pnym strojeniu "na czas wtrysku" (co prawda inny sterownik, ale zasada ta sama)
Warto艣膰 korekt w lewym rogu to Bank1 (strona pasa偶era) a w prawym to Bank2 (strona kierowcy)
Wiadomo wymaga to jeszcze dopracowania a p贸藕niej korekty na AFR

Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 mar 2018, o 13:42 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 5 mar 2017, o 09:11
Posty: 281
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Z tego co mi piszesz to po艣wi臋ce moj膮 kiesze艅 i b臋d臋 jezdzi艂 tydzien na benzynie.
Po czym wymieni臋 czujnik G62 (mam nadzieje ze to za艂atwi problem z nim).
Jak b艂臋d贸w nie wywali to lece do gaziarza 偶eby robi艂 porz膮dek z gazem
Jak b艂臋dy wywali to lece do mechanika.
Sam niestety nie jestem takim diagnosta 偶eby robi膰 takie rzeczy jak ty. Dla mnie to juz duzo ze ja b艂臋dy sobie sam usune:D.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 mar 2018, o 15:22 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 122
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Avari napisa艂(a):
Po czym wymieni臋 czujnik G62 (mam nadzieje ze to za艂atwi problem z nim).


Zanim go wymienisz to zr贸b jego logi i zobacz czy na pewno jest walni臋ty

Avari napisa艂(a):
Jak b艂臋d贸w nie wywali to lece do gaziarza 偶eby robi艂 porz膮dek z gazem

Jak nie masz instalacji ju偶 na gwarancji to zmie艅 gaziarza, zobacz na lpg-forum kogo polecaj膮 w Twojej okolicy.

Avari napisa艂(a):
Jak b艂臋dy wywali to lece do mechanika.

Obstawiam, 偶e nie wywali

Avari napisa艂(a):
Sam niestety nie jestem takim diagnosta 偶eby robi膰 takie rzeczy jak ty. Dla mnie to juz duzo ze ja b艂臋dy sobie sam usune:D.


Te偶 tak mia艂em, ale niestety niewiedza za du偶o kosztuje pieni臋dzy na partaczy gazownik贸w/mechanik贸w. Niestety, 偶yjemy w takich czasach 偶e aby nie by膰 wydymanym trzeba mie膰 poj臋cie prawie na wszytkim :(

Niestety w PL og贸lnie poj臋t膮 mechanik臋 pojazdow膮 (z LPG w艂膮cznie) toczy patologia w takiej postaci, 偶e jak ju偶 kto艣 nie ma pomys艂u co z sob膮 zrobi膰 to otwiera warsztat samochodowy albo punkt instalacji LPG nie maj膮c przy okazji o tym zielonego poj臋cia i ucz膮c si臋 za pieni膮dze klient贸w.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 mar 2018, o 19:27 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 26 lis 2017, o 20:04
Posty: 79
Lokalizacja: Busko Zdr贸j
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Aktualnie: 194 KM
I w艂asnie z takich powod贸w teraz g艂eboko zastanawiam sie nad za艂o偶eniem instalacji lpdzi :roll: Choc mam gazia偶a ogarnietego i chce 3 tys za instalacje. Avari musisz miec co艣 pojebane z gazem. mam znajomego kupi艂 pasata 1.8t z gazem. Pojezdzi艂 rok i wyjeba艂o mu zawory. Teraz rozebrany i czeka 偶eby w艂ozyc w niego min z 2 tys .Smia艂 sie ze mnie ze duzo da艂em za moja kure a on kupi艂 taniej o kilka tysi z gazem. Teraz ja brechtam sie z niego :lol: :lol: :lol:


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 mar 2018, o 19:57 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 5 mar 2017, o 09:11
Posty: 281
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Jak jest nowa to jest na gwarancji i nic sie nie psuje. U mnie nic przez 6-7 si臋 nie wali艂o. A prawie 8 lat na gazie je藕dzi.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 mar 2018, o 20:49 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 26 lis 2017, o 20:04
Posty: 79
Lokalizacja: Busko Zdr贸j
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Aktualnie: 194 KM
wiadomo jak nowe to nowe. Ale ja s艂ysza艂em ze musi byc ogarniety gazownik do naszych silnik贸w. jak tam programik. dzia艂asz co nim. ? trza by jakie piwko kiedy strzelic razem :) :) :)


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 mar 2018, o 22:24 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 5 mar 2017, o 09:11
Posty: 281
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Og贸lnie trzeba si臋 trzyma膰 tego 偶e jak dawa膰 co艣 komu艣 robi膰 to tylko ogarni臋temu.
Porgram si臋 bardzo przydaje chocia偶by do tych czujnik贸w cofania i teraz jak mam problemy z moc膮. Hahah nono :D :D.
Kurna, nie mog臋 zrobi膰 log贸w czujnika g62. Wchodz臋 w silnik, bloki pomiarowe i jak wybieram grup臋 7 to wszystkie pola s膮 puste..


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 mar 2018, o 22:33 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 122
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
G62 jest na 99% w grupie 4 okienko 3 od lewej

Pe艂na rozpiska blok贸w


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 mar 2018, o 09:19 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 5 mar 2017, o 09:11
Posty: 281
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Zobacz臋 w takim razie ale watpi臋 bo wsz臋dzie na internecie pisz膮 o grupie 007


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 mar 2018, o 09:46 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 122
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Producent oprogramowania (VAGCOM/VCDS) w rozpisce z poprzedniego posta twierdzi 偶e w grupie 04 ;)


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 mar 2018, o 10:52 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 5 mar 2017, o 09:11
Posty: 281
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Na 100% g62 jest w grupie 007 w silniku. Czujnik g2 za艣 w licznik i grupa 3.
Cholera, nie chce mi logowa膰 007 czy mozliwe ze przez to ze ca艂kiem pad艂 i nie ma z nim kontaktu?
Wymieniam w poniedzialek w ciemno. Ogolnie na kt贸rtkich odcinkach jak silnik sie nie dogrzewa to nie wyskakuje mi 偶aden b艂膮d.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 57 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL