Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza błędów

Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł

Post autor: Avari »

To jestem nieźle zdziwiony na cenę tych wtryskiwaczy...
Co do mojej instalacji to musiałbym dokładnie w papiery zajrzeć.
Ale zbiornik bromtech, przewody 6mm, wtryskiwacze valtek, parownik Silver S. A instalacja podobno KME diego na sterownikach ls'a mogło coś mi się pomajtać:D.
Ogólnie to wydaję mi się, że już dawien dawno jeździłem na błędzie ubogiej mieszanki ale było wszystko wporządku. Gaziarz podobno jest bardzo dobry ...
Musze pojezdzic dluzej na benz bo nie dojdę czy to od lpg czy nie. TYlko kieszen boli:D
Wyciek nie wiem czego ale zapewne oleju musze umyc silnik.
Ja pewnie miałem strojenie mapy bo costam mowil ze sie pokrywają i jest ok.


A co do czujnika g62 to może bym go zmienił bo może on jest winowajcą. Nie wystaczy przypadkiem wejsc w grupe 001 i tam sprawdzić?
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł

Post autor: piotraskbw »

Reduktor na styk, jak myślisz o chipie to reduktor do zmiany na mocniejszy (producenci niestety też bajki piszą i należy moc reduktora podawaną w kW czytać jako KM)
Wtryski niech siedzą puki działają, potem wymiana na barracudy (jakoś teraz w modzie są) lub yeti

Uboga mieszanka nie jest dobra, zabijesz w końcu silnik.
O tym jak skuteczne są metody strojenia masz wyżej.

Zrób loga grupy bodajże 004 i będziesz miał wszystko jasne :)
A jak się okaże że to czujnik to nowy kup w ASO - koszt ok 70 zł, zamiennik ok 35 zł - moim zdaniem nie warto kupować zamiennika
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł

Post autor: Avari »

Reduktor wymieniany miesiąc temu :D. Podobno zywi do 200-220 KM? Wiadomo, że to bajki ale myślę że 150 to jest na spokojnie. Wtrskiwacze wymieniane jakies 2 lata temu nabite na nich jakieś 35tyś km. jak sie popsują to założe może te o których mówisz.
Kupie Ori.
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł

Post autor: Avari »

Ciekawe będzie jesli błąd czujnika będzie wywalało na LPG tylko :/...
A jeśli chodzi o uboga mieszanke to myslę ze to tylko LPG, jeśli chodzi o błąd z katem to nie wiem..
Może być tak że ta mieszanka powoduje błąd kata i na odwrót?
TO samo z czujnikiem że któryś z tych dwóch wyżej błędów go powoduje?
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł

Post autor: piotraskbw »

Błąd czujnika G62 będzie wywalało niezależnie od paliwa.

Jeśli błąd ubogiej mieszanki i kata nie występuje na benzynie to na 100% winowajcą jest LPG.

Zrób sobie test: skasuj błędy kablem, pojeździj 10-15km na benzynie, znów podłącz VCDSa i odczytaj korekty STFT i LTFT, LTFT powinno oscylować w okolicach 0, STFT może skakać w zależności od obciążenia.

Uboga mieszanka na lpg może powodować błąd kata bo (w rzeczywistości działa to trochę inaczej ale piszę tak abyś zrozumiał):

sonda lambda za katem widzi zły skład spalin (w stosunku do podawanego paliwa - benzyna) przekazuje to info do ECU
ECU widzi że podaje normalną mieszankę (benzyna), ale nie wie, że silnik pracuje na LPG i sterownik LPG podaje dozuje za ubogo.
ECU dochodzi do wniosku że skoro podaje dobrze paliwo a spaliny mają zły skład to musi być awaria katalizatora.
Skoro coś jest nie tak z katalizatorem to zgłasza taki błąd.

Po kolei:
ECU widzi że ma za ubogo (po składzie spalin) i próbuje to kompensować zmieniając dawkę paliwa. Widzi że zmiana dawki o np 1% nie pomogła to zmienia o kolejny 1%.
Zmiana dawki dokonywana przez ECU nie pomaga, bo sterownik LPG nie wie że ECU próbuje zmienić dawkę i dalej podaje paliwo po swojemu.
Tym sposobem ECU dochodzi do progu krytycznego (chyba 50%) i wtedy wywala błąd zbyt ubogiej mieszanki.

Dlatego w bardziej zaawansowanych sterownikach LPG jest moduł OBD aby na bieżąco odczytywać korekty STFT i LTFT i na ich podstawie nanosić w czasie rzeczywistym (np prawie) korekty na zaprogramowaną przez gazownika mapę LPG. To rozwiązanie ma na celu ciągłe utrzymywanie optymalnego składu mieszanki przy jeździe na LPG.

A teraz taka mała dygresja

Ja w poprzednim aucie (seat leon 1.6 16v) miałem KME Nevo i ciągle waliło mi błędami a to za ubogo a to za bogato (wina gazownika), oczywiście po pojawieniu się błędu kierunek gazownik i reklamacja, pan poprawiał, chwilę podziałało i znów to samo. Strasznie mnie to denerwowało i zacząłem się uczyć "jak to działa".
W końcu się wkurzyłem do tego, dokupiłem moduł KME OBD (dzięki bogu producent przewidział że gazownik może być trąba) i w pierwszym dniu po końcu gwarancji podłączyłem go do instalacji i włączyłem adaptację po OBD. Już po 10km się zaczęło wszystko uspokajać.

Do tego systematycznie (co 2 tygodnie siadałem na 15 minut z laptopem podpiętym pod sterownik LPG) przepisując korekty ODB do tabeli korekt stałych, doszedłem do momentu gdy korekty OBD były w zakresie + / - 3%. Od tego momentu do sprzedaży auta (ok3 lata) auto nie widziało gazownika i wszystko chodziło prawidłowo (filtry wymieniam sam bo gazownik kosił za taką usługę 150 zł a koszt filtrów wynosił chyba 15 czy 20 zł).


Zastanów się nad wymianą sterownika na taki z modułem OBD, wisi akurat na allegro KME Nevo PRO w wer 4 cyl za 170 zł.
Jeśli się zdecydujesz na wymianę to zanim go kupisz:
dowiedz się dokładnie jaki masz sterownik
zadzwoń do KME i spytaj czy mają dostępny tzw. "kross" pomiędzy sterownikiem który masz teraz a KME Nevo PRO 4 cyl. aby mieć pewność że da się ten sterownik podłączyć bez prucia całej wiązki od LPG.


U ciebie jest do tego stopnia za ubogo że wywala chceck-a

Poniżej masz zrzut jak to wyglądało u mnie świeżo po wstępnym strojeniu "na czas wtrysku" (co prawda inny sterownik, ale zasada ta sama)
Wartość korekt w lewym rogu to Bank1 (strona pasażera) a w prawym to Bank2 (strona kierowcy)
Wiadomo wymaga to jeszcze dopracowania a później korekty na AFR

Obrazek
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł

Post autor: Avari »

Z tego co mi piszesz to poświęce moją kieszeń i będę jezdził tydzien na benzynie.
Po czym wymienię czujnik G62 (mam nadzieje ze to załatwi problem z nim).
Jak błędów nie wywali to lece do gaziarza żeby robił porządek z gazem
Jak błędy wywali to lece do mechanika.
Sam niestety nie jestem takim diagnosta żeby robić takie rzeczy jak ty. Dla mnie to juz duzo ze ja błędy sobie sam usune:D.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł

Post autor: piotraskbw »

Avari pisze:Po czym wymienię czujnik G62 (mam nadzieje ze to załatwi problem z nim).
Zanim go wymienisz to zrób jego logi i zobacz czy na pewno jest walnięty
Avari pisze:Jak błędów nie wywali to lece do gaziarza żeby robił porządek z gazem
Jak nie masz instalacji już na gwarancji to zmień gaziarza, zobacz na lpg-forum kogo polecają w Twojej okolicy.
Avari pisze: Jak błędy wywali to lece do mechanika.
Obstawiam, że nie wywali
Avari pisze: Sam niestety nie jestem takim diagnosta żeby robić takie rzeczy jak ty. Dla mnie to juz duzo ze ja błędy sobie sam usune:D.
Też tak miałem, ale niestety niewiedza za dużo kosztuje pieniędzy na partaczy gazowników/mechaników. Niestety, żyjemy w takich czasach że aby nie być wydymanym trzeba mieć pojęcie prawie na wszytkim :(

Niestety w PL ogólnie pojętą mechanikę pojazdową (z LPG włącznie) toczy patologia w takiej postaci, że jak już ktoś nie ma pomysłu co z sobą zrobić to otwiera warsztat samochodowy albo punkt instalacji LPG nie mając przy okazji o tym zielonego pojęcia i ucząc się za pieniądze klientów.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
ojtam ojtam
Posty: 109
Rejestracja: 26 lis 2017, o 19:04
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Aktualnie: 194 KM
Lokalizacja: Busko Zdrój

Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł

Post autor: ojtam ojtam »

I własnie z takich powodów teraz głeboko zastanawiam sie nad założeniem instalacji lpdzi :roll: Choc mam gaziaża ogarnietego i chce 3 tys za instalacje. Avari musisz miec coś pojebane z gazem. mam znajomego kupił pasata 1.8t z gazem. Pojezdził rok i wyjebało mu zawory. Teraz rozebrany i czeka żeby włozyc w niego min z 2 tys .Smiał sie ze mnie ze duzo dałem za moja kure a on kupił taniej o kilka tysi z gazem. Teraz ja brechtam sie z niego :lol: :lol: :lol:
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł

Post autor: Avari »

Jak jest nowa to jest na gwarancji i nic sie nie psuje. U mnie nic przez 6-7 się nie waliło. A prawie 8 lat na gazie jeździ.
ojtam ojtam
Posty: 109
Rejestracja: 26 lis 2017, o 19:04
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Aktualnie: 194 KM
Lokalizacja: Busko Zdrój

Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł

Post autor: ojtam ojtam »

wiadomo jak nowe to nowe. Ale ja słyszałem ze musi byc ogarniety gazownik do naszych silników. jak tam programik. działasz co nim. ? trza by jakie piwko kiedy strzelic razem :) :) :)
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł

Post autor: Avari »

Ogólnie trzeba się trzymać tego że jak dawać coś komuś robić to tylko ogarniętemu.
Porgram się bardzo przydaje chociażby do tych czujników cofania i teraz jak mam problemy z mocą. Hahah nono :D :D.
Kurna, nie mogę zrobić logów czujnika g62. Wchodzę w silnik, bloki pomiarowe i jak wybieram grupę 7 to wszystkie pola są puste..
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł

Post autor: piotraskbw »

G62 jest na 99% w grupie 4 okienko 3 od lewej

Pełna rozpiska bloków
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł

Post autor: Avari »

Zobaczę w takim razie ale watpię bo wszędzie na internecie piszą o grupie 007
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł

Post autor: piotraskbw »

Producent oprogramowania (VAGCOM/VCDS) w rozpisce z poprzedniego posta twierdzi że w grupie 04 ;)
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Jak wymienić filtr powietrza Superb s1 1.8T + analiza bł

Post autor: Avari »

Na 100% g62 jest w grupie 007 w silniku. Czujnik g2 zaś w licznik i grupa 3.
Cholera, nie chce mi logować 007 czy mozliwe ze przez to ze całkiem padł i nie ma z nim kontaktu?
Wymieniam w poniedzialek w ciemno. Ogolnie na którtkich odcinkach jak silnik sie nie dogrzewa to nie wyskakuje mi żaden błąd.
ODPOWIEDZ