Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 23 lip 2018, o 02:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 57 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 26 mar 2018, o 21:32 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 5 mar 2017, o 09:11
Posty: 305
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Brak czasu te偶 robi swoje :/. Zamiennik Febi.
Przy okazji dwa g贸rne wahacze mnroe


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
PostNapisane: 27 mar 2018, o 11:49 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 5 mar 2017, o 09:11
Posty: 305
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Zrobi艂em dzi艣 100km. B艂臋d贸w od G62 nie ma i moc wr贸ci艂a.
po 艣wi臋tach uporam si臋 z katem i mieszank膮.
Jest jaka艣 opcja sprawdzi膰 za pomoc膮 miernika czy czujnik jest dobry ? (stary)


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2018, o 13:39 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 164
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Ale czujnik mo偶e by膰 "prawie dobry" i przez 99% zakresu pokazywa膰 prawid艂owo a gdzie艣 w 1% pokazywa膰 bzdury


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2018, o 08:52 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 5 mar 2017, o 09:11
Posty: 305
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Og贸lnie 4 pinowy jest wi臋c co艣 w tym jest.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2018, o 10:10 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 164
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Bo to jest czujnik podw贸jny, jedna para przewod贸w idzie do zegar贸w a druga do ECU (tak w uproszczeniu)


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2018, o 12:01 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 5 mar 2017, o 09:11
Posty: 305
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
I jak czyta艂em to naj艣mieszniejsze, 偶e nie mia艂em 偶adnych objaw贸w opisanych na necie z walni臋tego czujnika g62 pr贸cz spadk贸w mocy


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2018, o 00:15 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 164
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Bo na podstawie odczyt贸w czujnika ECU wie jak膮 temperatur臋 ma silnik, jest to jedna ze zmiennych na podstawie kt贸rych dawkuje paliwo.
Jak np na ciep艂ym silniku widzia艂 na czujniku np -30 to zwi臋ksza艂 dawk臋 paliwa co skutkowa艂o "zalewaniem" silnika paliwem co skutkowa艂o spadkami mocy


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2018, o 08:36 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 5 mar 2017, o 09:11
Posty: 305
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Kumam.
Teraz b臋d臋 informowa艂 jak rozwi膮za艂em spraw臋 z katem i mieszank膮


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2018, o 08:59 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 164
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Kat te偶 mo偶e by膰 objawem czujnika :twisted:
Np. Czujnik 艣wruje -> ECU leje jak g艂upi benzyn膮 -> sondy "widz膮" problem ze spalinami -> ecu my艣li ze KAT zdycha

Czasem udaje si臋 problem zdiagnozowa膰 od razu a innym razem trwa to d艂ugo i nie zawsze objawy s膮 oczywiste.
Diagnostyka samochodowa do prostych rzeczy nie nale偶y i ogrom "mechanik贸w" si臋 na niej wyk艂ada co skutkuje wymian膮 500 rzeczy zanim znajd膮 przyczyn臋 (oczywi艣cie wszystko na koszt klienta).
Ju偶 pomijam fakt, 偶e niestety ogrom tzw. mechanik贸w to tak naprawd臋 "wymieniacze tarcz hamulcowych" nie maj膮cych poj臋cia o tym jak dzia艂a silnik spalinowy (a "gazownicy" w tym rankingu przoduj膮).


W Twoim przypadku od pocz膮tku m贸wi艂em zr贸b logi G62 aby sprawdzi膰 czy przebieg jego pracy jest prawid艂owy.

Od偶a艂uj te par臋 z艂otych i wyje藕dzij 1 zbiornik benzyny aby potwierdzi膰, 偶e wszystko jest ok (chyba mocno nie zbiedniejesz, a mo偶e to zaoszcz臋dzi膰 niepotrzebnych wydatk贸w).
Jak b臋dzie na benzynie pracowa艂 prawid艂owo a np. na LPG zacznie si臋 co艣 dzia膰 to b臋dziesz wiedzia艂 gdzie szuka膰 przyczyny.

Jak auto ma LPG i zaczyna si臋 co艣 dzia膰 powi膮zanego z silnikiem to wypalamy zbiornik LPG do 0 (lub zakr臋camy butl臋)
    -> Sprawdzamy b艂臋dy (notujemy je i kasujemy)
    -> Tankujemy benzyn臋 pod korek i wyje偶d偶amy pe艂en zbiornik.
    Je艣li problem ust膮pi艂 to przyczyny szukamy w LPG a jak nie to dopiero szukamy w silniku i osprz臋cie.

Naprawy dobrze jest zaczyna膰 od najta艅szych element贸w


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2018, o 09:34 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 5 mar 2017, o 09:11
Posty: 305
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Ju偶 tak zrobi艂em, tak jak wy偶ej pisa艂em.
Wcze艣niej jazda na lpg b艂臋dy: czujnik, kat, mieszanka
jazda na PB b艂臋dy: czujnik, kat
Po wymianie jazda na LPG: Kat, mieszanka
Teraz znowu poje偶dze na PB na naprawionym czujniku, i my艣l臋 偶e b臋dzie tylko b艂膮d kata


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2018, o 10:03 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 164
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Po naprawie czujnika kasowa艂e艣 b艂臋dy?
Generalnie polecam bo wtedy ECU (najcz臋艣ciej nie wiem jak tw贸j) kasuje tak偶e korekty i kilka innych rzeczy kt贸re sobie uzbiera艂 do tej pory od ostatniego kasowania.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2018, o 11:09 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 5 mar 2017, o 09:11
Posty: 305
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Skasowa艂em.
Dok艂adnie tak .


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 57 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL