Strona 1 z 2

Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszenia

: 4 mar 2018, o 12:17
autor: OuTchOrN
Witam serdecznie, wiosna zbliża się wielkimi krokami a w zawieszeniu skody słychać już metaliczne stuki, na większych wybojach, lewy amortyzator przód zaczął się pocić, tylne amortyzatory głośno pracują itd.

Chciałbym wymienić i ogarnąć swoje autko przed wiosną.
Plany:
- wymiana filtra powietrza - wybór padł na firmę Filtron,
- wymiana filtra kabinowego - filtr węglowy firmy Filtron,
- wymiana filtra paliwowego - jak wyżej,
- Amortyzatory przód i tył - chciałbym zakupić amortyzatory firmy Bilstein jednak potrzebowałbym porady który model.
Wraz z wymianą amortyzatorów chciałbym wymienić poduszki amortyzatorów, odboje i wszystko co należałoby wymienić podczas wymiany amortyzator. Czy ktoś jest wstanie mi wymienić elementy, które należałoby dodatkowo wymienić w kolumnie McPerson?
- wahacze - komplet czy tylko te zużyte? jak uważacie - wymieniać komplet, czy tylko uszkodzony wahacz?

Mam na to wszystko w granicach 2000 zł.

Następnie jakoś latem chciałbym wymienić poduszki silnika. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć ile tych poduszek jest? Poduszki silnika+skrzyni.

Z góry dziękuję za pomoc.

Re: Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszeni

: 4 mar 2018, o 13:46
autor: crypto
OuTchOrN pisze:Witam serdecznie, wiosna zbliża się wielkimi krokami a w zawieszeniu skody słychać już metaliczne stuki, na większych wybojach, lewy amortyzator przód zaczął się pocić, tylne amortyzatory głośno pracują itd.

Chciałbym wymienić i ogarnąć swoje autko przed wiosną.
Plany:
- wymiana filtra powietrza - wybór padł na firmę Filtron,
- wymiana filtra kabinowego - filtr węglowy firmy Filtron,
- wymiana filtra paliwowego - jak wyżej,
- Amortyzatory przód i tył - chciałbym zakupić amortyzatory firmy Bilstein jednak potrzebowałbym porady który model.
Wraz z wymianą amortyzatorów chciałbym wymienić poduszki amortyzatorów, odboje i wszystko co należałoby wymienić podczas wymiany amortyzator. Czy ktoś jest wstanie mi wymienić elementy, które należałoby dodatkowo wymienić w kolumnie McPerson?
- wahacze - komplet czy tylko te zużyte? jak uważacie - wymieniać komplet, czy tylko uszkodzony wahacz?

Mam na to wszystko w granicach 2000 zł.

Następnie jakoś latem chciałbym wymienić poduszki silnika. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć ile tych poduszek jest? Poduszki silnika+skrzyni.

Z góry dziękuję za pomoc.
Z tego co się orientuje to jest 5 poduch(2 z przodu olejowe,2 z tyłu chyba gumowe i 1 z produ przy chłodnicy),te 2 olejowe z przodu to w przypadku zakupu nowych koszt jest ogromny,praktycznie połowa twojego kapitału,obecnie sam przerabiam ten temat i nie wygląda to za ciekawie,nie będę sie rozpisywał tutaj o tym bo założyłem o tym specjalny temat "DRGANIA AUTA" pozdro

Re: Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszeni

: 4 mar 2018, o 15:05
autor: OuTchOrN
Budzet 2000 zl jest przeznaczony wylacznie na zawieszenie (amorki, wachacze, tuleje, koncowki drazkow itp.)

Re: Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszeni

: 18 mar 2018, o 13:16
autor: dedevil
Czy Ci wystarczy to zależy jakiej firmy wybierzesz zawieszenie. Jeśli Lemfordera to prawie cały zużyjesz na same wahacze :) .

Re: Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszeni

: 25 mar 2018, o 19:21
autor: OuTchOrN
Zorientowałem się w cenach, Lemy odpadają. Raczej zainwestuje w Ruville albo Meyle HD.

Amorki to Bilstein, ale odłożę jeszcze i wymienię od razy sprężyny.

Re: Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszeni

: 26 mar 2018, o 16:09
autor: piotraskbw
Ja wkładam Lema, wymieniam zużyte parami, jak któryś górny o oba górne na tym samym kole. Następnie ocena i tego co niby zużyty nie jest i jak się jeszcze może przydać to leci do pudła na zapas jakby co.

Re: Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszeni

: 29 mar 2018, o 22:10
autor: ManiekSWA
Sam jestem prawie bo kompletnej wymianie zawieszenia i amorow. Wymienilem 5 z 8 wachaczy i stabilizatory (lem) i amorki bilsteiny b4 bo sie tlukly. Jesli chcesz wymieniac pojedyncze elementy to tylko lem, jesli jakies zamienniki to tylko calosc choc pewnie szybko padnie i tak zostanie kupic lema wiec lepiej od razu wsadzic orginal. Polecam b4 + eibach pro kit 30mm.

Re: Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszeni

: 30 mar 2018, o 13:14
autor: ojtam ojtam
Pany padło na mnie też .2 górne wahacze i jeden dolny ten prosty. Znajomy mówi bym brał meyle. Macie jakieś opinie

Re: Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszeni

: 30 mar 2018, o 15:31
autor: piotraskbw
Z meyle to tylko seria HD, zwykłe raczej nie warto.

Jak masz wahacze jeszcze w oryginale, to kupuj pojedyncze lemy/trw (producent w sumie ten sam), jak masz już "chińczyka" to tylko całość.

U mnie w każdym razie ori wahacze górne są od Lema a dolne od TRW.

Re: Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszeni

: 30 mar 2018, o 15:49
autor: ojtam ojtam
U mnie zawieszenie ori. To mówisz że meyle to nic nadzwyczajnego? Wsumie może masz i rację lepiej dołożyć 100 zl więcej do tego interesu i mieć pewny material

Re: Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszeni

: 30 mar 2018, o 18:43
autor: piotraskbw
Tak naprawdę większość części do naszych aut produkuje kilka niemieckich koncernów:


ZF Friedrichshafen AG

Kod: Zaznacz cały

ZF        - przekładnie kierownicze, skrzynie biegów 
SACHS     - amortyzatory, sprzęgła, sprężyny, koła zamahowe
LEMFÖRDER - elementy gumowo-metalowe, wahacze
TRW       - klocki hamulcowe, układy hamulcowe, tarcze hamulcowe, elementy gumowo-metalowe, wahacze
Schaeffler Technologies AG

Kod: Zaznacz cały

LUK - sprzęgła, koła zamahowe
INA - paski, rolki, napinacze
FAG - łożyska
Continental AG

Kod: Zaznacz cały

Continental - opony - posiada także marki: Barum, Semperit, Uniroyal, Mabor, Gislaved, Viking, General Tire, Matador
ATE         - układy hamulcowe, tarcze, klocki hamulcowe, układy ESP
ContiTech   - paski, przenośniki taśmowe, amortyzatory pneumatyczne
Jako że kapitał ma narodowość (wbrew obiegowej opinii) to niemieckie marki robiące samochody zamawiają co tylko się da u "swoich", no chyba że niemiecki produkt jest gówniany (świece zawsze wkładają NGK). A skoro ci wyżej wymienieni robią części na 1 montaż to ja kupuję zamienniki wyprodukowane w tych samych fabrykach tylko pod ich własnymi markami, owszem liczę się z tym, że przy częściach "aftermarket" jest pewnie słabsza kontrola jakości, ale to i tak przepaść względem np delphi które jest konfekcjonowanym "tanim chinolem", a cena i tak śrenio 30-40% niższa.

Jak już bym oszczędzał i kupował chinola to nie przepłacałbym za markę i kupił wahacze skv czy inny master sport zamiast delphi czy febi bo są o 50% tańsze od delphi a najprawdopodobniej powstają w tej samej fabryce i na tych samych prasach.


Przy okazji taka dobra rada: zanim kupicie zamiennik zapytajcie mailowo kilka aso w okolicy o ceny (ja mam zrobioną listę mailingową wszystkich aso audi/vw/seat/skoda w swoim mieście).
Zalety:
można się pozytywnie zdziwić - czasem części z aso wychodzą taniej niż zamiennik
wysłanie maila nic nie kosztuje

Wady:
Dłuższy czas zamawiania części ze względu na odpowiedź z aso
Trzeba znać konkretny nr części i wiedzieć czy występował w innych markach



EDIT:

Niestety wśród polskich kierowców jeszcze w większości nie ma kultury serwisowania samochodu, jak jeździ to znaczy że nic się nie dzieje i nie robię nic do puki nie zdechnie zupełnie.
Samochód powinien co ok 10-15 tyś km. pojawić się na serwisie w celu zobaczenia czy coś się nie zaczyna dziać. Dzięki takiemu zachowaniu można dokonywać bieżących napraw wydając na to stosunkowo mało pieniędzy bo eliminujemy drobną niesprawność niskim kosztem zanim rozwinie się w kosztowną naprawę.


tak wygląda checklista przeglądu

Re: Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszeni

: 2 kwie 2018, o 07:27
autor: OuTchOrN
Również słyszałem że jak Meyle to tylko HD. Co do słuchaczy, mój mechanik sprawdził i ludów nie znalazł, jednak na kocich łbach ewidetnie cos puka - wiec Podwale to do niego jeszcze raz - św. Trzepaki stacja diagnostyczna. Serwis letni zrobiony. Co do oryginalnych części, moze sie zdarzyć jak kolega wyżej napisał, że oryginał będzie tańszy od zamiennika: przykład uszczelka pokrywy zaworów: oto 120 zł, zamiennik elring 140 zł. Elring po 6 miesiącach poszedł do śmieci bo ciekl.

Re: Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszeni

: 2 kwie 2018, o 21:19
autor: piotraskbw
Puka z przodu czy z tyłu? Lewa czy prawa?

Re: Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszeni

: 4 kwie 2018, o 12:19
autor: ojtam ojtam
Jestem po wymianie 2 górnych wahacze i jednego dolnego (prawa strona) . Zawieszenie ori mam. Ten dolny się potwierdziło że montowali TRW na pierwszy montaż. Góra to LEMFOLDER NA pierwszy montaż . Ja zamontowalem wszystkie z TRW i stabilizatory febi

Re: Przygotowanie do sezonu - naprawa/regeneracja zawieszeni

: 30 sie 2018, o 14:45
autor: pawelszabla
ja polecam Master sport