2.8 AMX - check engine (błąd katalizatora)

Tomasz999
Posty: 5
Rejestracja: 24 lip 2017, o 19:25
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Łódź

2.8 AMX - check engine (błąd katalizatora)

Post autor: Tomasz999 »

Witam wszystkich serdecznie,
to mój pierwszy post na tym forum, więc chciałbym wszystkich przywitać.

Mili, zakupiłem Skodę Superb w ubiegłe wakacje. Skodzinka ma silnik 2.8 V6 AMX + automatyczną skrzynię biegów. Od początku po zakupie po kilkuset kilometrach pojawił sie błąd "check engine" związany z katalizatorem.

Błąd ten powraca różnie, czasem po 300km a czasem po 50km. Zauważyłem, że większe prawdopodobieństwo jest jak pogonie trochę Skodzinkę i po kilku minutach zapala sie Check.
Katalizator nie jest zapchany, auto lata jak powinno. Problemem zapewne jest to, że katalizator stracił swoje właściwości i nie oczyszcza spalin prawidłowo co skutkuje wykryciem przez sondę i owym Checkiem.

I teraz moje pytanie czy ktoś z was przerabiał ten temat przy 2.8 ? Pytam bo podjechałem do firmy która od wielu lat specjalizuje sie w tłumikach i układach wydechowych.
Facet powiedział tak, mam dwie opcje:
1) założyć emulator z katalizatorem na 2 sondy (po 130zł szt.) i zrobić dystans sondy co zapewnie nie będzie powodowało wyświetlania Check, ale no właśnie ale problem jest taki, że nie wpłynie to na oczyszczanie spalin i co za tym idzie na Przeglądach Corocznych według nowych przepisów mogę mieć problem po wpięciu w rurę wydechową komputera do analizy spalin. Nie mniej rozwiązanie to koszt poniżej 300zł + później kombinowanie z przeglądem
2) opcja druga czyli wymiana katalizatora. I tu pytanie do was. Facet mówi, że trzeba by wymienić 2 katalizatory po około 1500zł za szt. Cena z głowy, nie sprawdzał dokładnie. Ale tłumaczy, że tutaj do wymiany katalizatorów trzeba wyjąć silnik bo nie ma miejsca z racji dużego V6. Więc tu dochodzą dodatkowe koszty za wyjęcie i włożenie silnika. + - katalizatory + jakieś inne duperele w postaci uszczelek itd + usługa to wyjdzie pewnie w granicy 4000 tysięcy.

Czy ktoś z was miał podobny problem ? Jak go rozwiązaliście ? Czy naprawdę wymiana i zrobienie tego na tip-top tyle kosztuje ? Od razu zaznaczę, że nie zamierzam sprzedawać auta. Frajda i komfort jazdy taką limuzyną z motorem V6 jest nie do opisania, trzeba się przejechać żeby zrozumieć o czym mówię a w zasadzie pisze. A jeździłem naprawdę różnymi autami od BMW serii 5 z motorem 3.0 Diesel po Audi S8 z 4.2 Quattro. Panowie, co robić ? Jak ugryźć temat ?

Błędy z VAGa
2 Faults Found:

16805 - Warm Up Catalyst; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0421 - 35-00 - -
16815 - Warm Up Catalyst; Bank 2: Efficiency Below Threshold
P0431 - 35-00 -
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: 2.8 AMX - check engine (błąd katalizatora)

Post autor: piotraskbw »

LPG na pokładzie?

Kod: Zaznacz cały

Causes A code P0421/P0431 may mean that one or more of the following has happened: 
The catalytic converter is no longer functioning properly
An oxygen sensor is not reading (functioning) properly 
A sparkplug is fouled up
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Tomasz999
Posty: 5
Rejestracja: 24 lip 2017, o 19:25
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Łódź

Re: 2.8 AMX - check engine (błąd katalizatora)

Post autor: Tomasz999 »

A tak właśnie zapomniałem dodać że auto zakupiłem w GAZie.
Jeśli chodzi o GAZ robiłem jego kompletny przegląd z wymianą listw wtryskowych, parownika i wszystkich filtrów.
Co do świec, przyznaje że nie wymieniałem i nie wiem w jakim są stanie.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: 2.8 AMX - check engine (błąd katalizatora)

Post autor: piotraskbw »

Na początek zrób tak:
Skasuj błędy - do tego wystarczy ELM327 za 15 PLN, lub kabel KKL za podobną kwotę.
Następnie przegoń kurę tylko na benzynie (pamiętaj że właściwe paliwo dla naszych kur to 98) i zobaczy czy też wywali błąd katalizatorów, jeśli nie wywali to winne jest złe wystrojenie instalacji LPG.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Tomasz999
Posty: 5
Rejestracja: 24 lip 2017, o 19:25
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Łódź

Re: 2.8 AMX - check engine (błąd katalizatora)

Post autor: Tomasz999 »

No mam VAGa więc ze skasowaniem nie będzie problemu.
No dobra spróbuje tak zrobić. Akurat ostatnio zatankowałem 95. Wyłączę w takim razie na centralce GAZ i przegonię ja na 95 to zobaczę co pokarze VCDS.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: 2.8 AMX - check engine (błąd katalizatora)

Post autor: piotraskbw »

A tak z ciekawości co masz za instalację wsadzoną?
Bo na wiosnę z mojej to zostanie wiązka elektryczna, zbiornik i przewód do tankowania.
U mnie ktoś zakładał LPG bardzo po taniości:
Hana2000 gold są ok ale mają już swój przebieg (może zostaną)
Stag 300-6 isa2 się nie bardzo nadaje do tego silnika (nie ma korekcji po obd i podziału na banki a nasze v6 należy traktować jako 2 osobne silniki ze wspólnym wałem), w jego miejsce wchodzi LPG TECH 326 OBD (co ważne pasuje plug and play w wiązkę od staga a soft sterownika 3xlepszy)
Reduktor Palacar KR3-250 - niby ok ale ten model lubi "puścić bąka" do układu chłodzenia - w jego miejsce wpada KME GOLD do 300KM
Jakiś baran założył zasilanie miedzią 6mm zamiast 8, wiec w wielozawór idzie redukcja na 8mm i dalej faro 8mm (może to wystarczy, jak nie to wymiana wielozaworu na 8mm)
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Tomasz999
Posty: 5
Rejestracja: 24 lip 2017, o 19:25
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Łódź

Re: 2.8 AMX - check engine (błąd katalizatora)

Post autor: Tomasz999 »

piotraskbw pisze:A tak z ciekawości co masz za instalację wsadzoną?
Kolego od początku w tym aucie była instalacja firmy LOVATO. Instalacja została założona w Niemczech, autko też z Niemiec przywiozłem. Instalacja jednak była nieco źle założona, coś tam musieli poprawić, bodajże odwrotnie podłączyli do czegoś przewody (nie chce tu pisać bzdur bo sie na tym nie znam i nie pamiętam co to było dokładnie). Poza tym parownik miałem do 180KM a z racji iż nasze Superby mają 193KM to zamienili mi parownik do 250KM żeby był z zapasem (nie wiem na jaki) i miałem wymienione listy wtryskowe gdyż na wcześniejszych 2 i 5 wtrysk był przytkany (jak dobrze pamiętam). Próbowaliśmy reanimować listwy i na pusty zbiornik miałem wpuszczony preparat czyszczący i później dotankowałem 10L gazu, operacje taką przeprowadziliśmy dwukrotnie ale bez efektu. Listwy zostały zatem wymienione i również są firmy LOVATO.

Dzisiaj znowu zapalił mi się Check. Z racji tego, że padł mi laptop a w drugim mam niesprawną baterie to w wolnej chwili podjadę do kolegi, wykasuje ten błąd i będę jeździł tylko na benzynce, zobaczymy czy Check powróci :?
Tomasz999
Posty: 5
Rejestracja: 24 lip 2017, o 19:25
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Łódź

Re: 2.8 AMX - check engine (błąd katalizatora)

Post autor: Tomasz999 »

piotraskbw pisze: Następnie przegoń kurę tylko na benzynie (pamiętaj że właściwe paliwo dla naszych kur to 98) i zobaczy czy też wywali błąd katalizatorów, jeśli nie wywali to winne jest złe wystrojenie instalacji LPG.
No witam ponownie,
A więc tak. Błąd wykasowałem, na centralce wyłączyłem całkowicie GAZ i jeździłem tylko na benzynie 95 bo taką ostatnio tankowałem. Przejechałem 67km z czego 90% to ostra jazda. Check się nie zaświecił ale po wpięciu kabla w oprogramowaniu VCDS w pozycji Engine pojawił się już 1 blad:

1 Fault Found:

16805 - Warm Up Catalyst; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0421 - 35-00 - -

Co robić dalej bo jazda na samej benzynie chyba już nic tu nie wniesie. Co najwyżej z czasem zaświeci się Check. Tak jak napisałem wyżej benzyna do testów to 95 i nie wiem w jakim stanie mam swiece jeżeli to może mieć jakiś wpływ ale z racji przebiegu 250kkm stawiam na kata. Chyba się skusze na te emulatory sond (dystans).
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: 2.8 AMX - check engine (błąd katalizatora)

Post autor: piotraskbw »

Świece łatwo "sprawdzisz" bez brudzenia sobie rąk
Podłączasz VCDS, silnik -> bloki pomiarowe -> wypadanie zapłonów (nie pamiętam które dokładnie bloki) i patrzysz czy na LPG wypadają zapłony a następnie na benzynie.

Jak nie wypadają na benzynie to układ zapłonowy powinien być ok dla spalania benzyny
Jak wypadają na benzynie to przyczyną mogą być:
Kończące się świece
Kończące się kable WN
Kończąca się cewka zapłonowa

Jak nie wypadają na LPG to układ zapłonowy powinien być ok dla spalania benzyny i LPG

Jak nie wypadają na benzynie a wypadają na LPG to robi się trochę skomplikowanie bo przyczyn może być kilka:
Źle ustawiona instalacja LPG
Kończące się świece
Kończące się kable WN
Kończąca się cewka zapłonowa


A jak tam nic nie będzie to pora ubrudzić sobie ręce :mrgreen:

Potrzebne narzędzia:
Latarka
Śrubokręt krzyżakowy

1.Zdejmij plastikowe osłony z głowic
2. Wypnij kabel WN
3. zobacz czy nie masz świecy zalanej olejem silnikowym
4. zamontuj z powrotem kabel WN
5. zamontuj z powrotem osłony

punkty od 2 do 4 powtórz dla wszystkich cylindrów
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Slimak_X
Posty: 8
Rejestracja: 15 mar 2018, o 08:24
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: 2.8 AMX - check engine (błąd katalizatora)

Post autor: Slimak_X »

Witam.

Podłączę się do tematu.

1. Jeżeli chodzi o katy to z tym wyciąganiem silnika jakiś nonsens, do obydwu jest dostęp od spodu.

2. Moja skodzina ma ten sam problem, nie mam instalacji LPG. Błędy P0421, P0431. Check engine kasuję regularnie, miałem wymienione świece i cewkę bez poprawy z błędami. Kable podobno OK. Podejrzewam że silnik się kończy, nie trzyma ciśnienia i dla tego wybija te błędy. Poza tym ciekną mi uszczelniacze między silnikiem a kabiną.
i tu pytanie, czy da się wymienić te okrągłe uszczelniacze bez rozbierania silnika?
W jaki sposób zdiagnozować co obniża ciśnienie na cylindrach, w sensie pierścienie czy zawory?
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: 2.8 AMX - check engine (błąd katalizatora)

Post autor: piotraskbw »

Slimak_X pisze:miałem wymienione świece i cewkę bez poprawy z błędami. Kable podobno OK
Jaka cewka i jakie kable? Bo to niestety ma duże znaczenie.
Slimak_X pisze:Podejrzewam że silnik się kończy
A wiesz że to jest bardzo długo żyjąca jednostka (fakt że upierdliwa), aby coś poważnego zaczynało się dziać z powodu przebiegu to musiałbyś mieć coś ok 500 000 nalatane.
Slimak_X pisze:...nie trzyma ciśnienia i dla tego wybija te błędy.
A mierzyłeś ciśnienie?
Slimak_X pisze:Poza tym ciekną mi uszczelniacze między silnikiem a kabiną.
Fakt że silnik pod tym względem upierdliwy, zanim wydasz wyrok to go uszczelnij i wtedy będzie można coś powiedzieć.
Slimak_X pisze: czy da się wymienić te okrągłe uszczelniacze bez rozbierania silnika?

Które dokładnie?
N 011 908 5 czy 078 103 113 E - jeśli "078" to TU jest instrukcja :)
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Slimak_X
Posty: 8
Rejestracja: 15 mar 2018, o 08:24
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: 2.8 AMX - check engine (błąd katalizatora)

Post autor: Slimak_X »

Cewka NGK, kable BOSCH, świece NGK. Ciśnienie był mierzone, niestety jest niskie :( około 8-9 i nie równe bo na środkowym cylindrze 7 i na tym nieszczęsnym cylindrze wypadanie zapłonu. I się zastanawiam czy przy takim ciśnieniu to może jeszcze jest wina głowicy czy już bankowo mam dół do robienia...
Awatar użytkownika
Daniel303
Posty: 29
Rejestracja: 21 lut 2018, o 11:10
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Aktualnie: 193KM
Imię: Daniel
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 2.8 AMX - check engine (błąd katalizatora)

Post autor: Daniel303 »

Małe pytanko: A jakie powinno być właściwe ciśnienie na cylindrach?
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: 2.8 AMX - check engine (błąd katalizatora)

Post autor: piotraskbw »

No to rzeczywiście nisko spręża powinien mieć w zakresie 9-14 Bar, zanim wydasz dużo kasy to zrób "próbę olejową".

Do wykonania próby potrzebna będzie strzykawka wypełniona ok. 5-10 cm3 oleju silnikowego. Jej zawartość należy wstrzyknąć do cylindra przez otwór świecy i ponownie wykonać pomiar ciśnienia sprężania. Przed pomiarem należy zasłonić otwór świecy i wykonać kilkukrotnie obrót wałem korbowym. Uzyskane wyniki ciśnienia sprężania należy porównać z pierwszymi pomiarami (wykonanymi bez dolewki oleju).

1. Jeśli wyniki obu pomiarów są identyczne to świadczy to o nieszczelności zaworów i ich gniazd (wytarte przylgnie zaworowe);
2. Jeśli w drugim pomiarze wyniki uległ wyraźnemu wzrostowi to sugeruje on nieszczelność tłoków, pierścieni tłokowych i gładzi cylindra (dolany olej uszczelnił bowiem tłok w cylindrze);
3. Jeśli w drugim pomiarze zanotowano tylko nieznaczny wzrost ciśnienia to świadczy to o nieszczelności zarówno zaworów i ich gniazd jak i tłoka. Może też być to sygnał sugerujący problemy ze szczelnością uszczelki pod głowicą silnika (albo występować będą przedmuchy do układu chłodzenia, albo między cylindrami)

W przypadku 1 jeszcze w sumie warto remontować,
W przypadku 2 można spróbować dać mu ceramizer - może pomoże, 100 zł mały koszt w stosunku do remontu lub swapa
W przypadku 3 zerknąć czy to nie uszczelka pod głowicą, jak nie to ja bym zrobił swapa na 2.7 BT a 2.8 sprzedał (najlepiej w częściach).


Albo opcja 4 to bawisz się w janusza handlarza, dajesz "motodoctor" co by go uszczelnił i sprzedajesz całe auto - tej metody NIE polecam :twisted:
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Slimak_X
Posty: 8
Rejestracja: 15 mar 2018, o 08:24
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: 2.8 AMX - check engine (błąd katalizatora)

Post autor: Slimak_X »

Dzięki z info, zrobię próbę olejową i będę trzymać kciuki że to opcja nr 1. W Janusza się bawić nie będę na pewno.
ODPOWIEDZ