Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 23 lut 2018, o 15:40

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 30 sty 2018, o 09:36 
Offline

Imi臋: Tomasz
Do艂膮czy艂(a): 24 lip 2017, o 19:25
Posty: 5
Lokalizacja: 艁贸d藕
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Witam wszystkich serdecznie,
to m贸j pierwszy post na tym forum, wi臋c chcia艂bym wszystkich przywita膰.

Mili, zakupi艂em Skod臋 Superb w ubieg艂e wakacje. Skodzinka ma silnik 2.8 V6 AMX + automatyczn膮 skrzyni臋 bieg贸w. Od pocz膮tku po zakupie po kilkuset kilometrach pojawi艂 sie b艂膮d "check engine" zwi膮zany z katalizatorem.

B艂膮d ten powraca r贸偶nie, czasem po 300km a czasem po 50km. Zauwa偶y艂em, 偶e wi臋ksze prawdopodobie艅stwo jest jak pogonie troch臋 Skodzink臋 i po kilku minutach zapala sie Check.
Katalizator nie jest zapchany, auto lata jak powinno. Problemem zapewne jest to, 偶e katalizator straci艂 swoje w艂a艣ciwo艣ci i nie oczyszcza spalin prawid艂owo co skutkuje wykryciem przez sond臋 i owym Checkiem.

I teraz moje pytanie czy kto艣 z was przerabia艂 ten temat przy 2.8 ? Pytam bo podjecha艂em do firmy kt贸ra od wielu lat specjalizuje sie w t艂umikach i uk艂adach wydechowych.
Facet powiedzia艂 tak, mam dwie opcje:
1) za艂o偶y膰 emulator z katalizatorem na 2 sondy (po 130z艂 szt.) i zrobi膰 dystans sondy co zapewnie nie b臋dzie powodowa艂o wy艣wietlania Check, ale no w艂a艣nie ale problem jest taki, 偶e nie wp艂ynie to na oczyszczanie spalin i co za tym idzie na Przegl膮dach Corocznych wed艂ug nowych przepis贸w mog臋 mie膰 problem po wpi臋ciu w rur臋 wydechow膮 komputera do analizy spalin. Nie mniej rozwi膮zanie to koszt poni偶ej 300z艂 + p贸藕niej kombinowanie z przegl膮dem
2) opcja druga czyli wymiana katalizatora. I tu pytanie do was. Facet m贸wi, 偶e trzeba by wymieni膰 2 katalizatory po oko艂o 1500z艂 za szt. Cena z g艂owy, nie sprawdza艂 dok艂adnie. Ale t艂umaczy, 偶e tutaj do wymiany katalizator贸w trzeba wyj膮膰 silnik bo nie ma miejsca z racji du偶ego V6. Wi臋c tu dochodz膮 dodatkowe koszty za wyj臋cie i w艂o偶enie silnika. + - katalizatory + jakie艣 inne duperele w postaci uszczelek itd + us艂uga to wyjdzie pewnie w granicy 4000 tysi臋cy.

Czy kto艣 z was mia艂 podobny problem ? Jak go rozwi膮zali艣cie ? Czy naprawd臋 wymiana i zrobienie tego na tip-top tyle kosztuje ? Od razu zaznacz臋, 偶e nie zamierzam sprzedawa膰 auta. Frajda i komfort jazdy tak膮 limuzyn膮 z motorem V6 jest nie do opisania, trzeba si臋 przejecha膰 偶eby zrozumie膰 o czym m贸wi臋 a w zasadzie pisze. A je藕dzi艂em naprawd臋 r贸偶nymi autami od BMW serii 5 z motorem 3.0 Diesel po Audi S8 z 4.2 Quattro. Panowie, co robi膰 ? Jak ugry藕膰 temat ?

B艂臋dy z VAGa
Cytuj:
2 Faults Found:

16805 - Warm Up Catalyst; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0421 - 35-00 - -
16815 - Warm Up Catalyst; Bank 2: Efficiency Below Threshold
P0431 - 35-00 -


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
PostNapisane: 30 sty 2018, o 11:46 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 32
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
LPG na pok艂adzie?

Kod:
Causes A code P0421/P0431 may mean that one or more of the following has happened:
The catalytic converter is no longer functioning properly
An oxygen sensor is not reading (functioning) properly
A sparkplug is fouled up


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sty 2018, o 12:20 
Offline

Imi臋: Tomasz
Do艂膮czy艂(a): 24 lip 2017, o 19:25
Posty: 5
Lokalizacja: 艁贸d藕
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
A tak w艂a艣nie zapomnia艂em doda膰 偶e auto zakupi艂em w GAZie.
Je艣li chodzi o GAZ robi艂em jego kompletny przegl膮d z wymian膮 listw wtryskowych, parownika i wszystkich filtr贸w.
Co do 艣wiec, przyznaje 偶e nie wymienia艂em i nie wiem w jakim s膮 stanie.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sty 2018, o 19:01 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 32
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Na pocz膮tek zr贸b tak:
Skasuj b艂臋dy - do tego wystarczy ELM327 za 15 PLN, lub kabel KKL za podobn膮 kwot臋.
Nast臋pnie przego艅 kur臋 tylko na benzynie (pami臋taj 偶e w艂a艣ciwe paliwo dla naszych kur to 98) i zobaczy czy te偶 wywali b艂膮d katalizator贸w, je艣li nie wywali to winne jest z艂e wystrojenie instalacji LPG.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sty 2018, o 19:13 
Offline

Imi臋: Tomasz
Do艂膮czy艂(a): 24 lip 2017, o 19:25
Posty: 5
Lokalizacja: 艁贸d藕
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
No mam VAGa wi臋c ze skasowaniem nie b臋dzie problemu.
No dobra spr贸buje tak zrobi膰. Akurat ostatnio zatankowa艂em 95. Wy艂膮cz臋 w takim razie na centralce GAZ i przegoni臋 ja na 95 to zobacz臋 co pokarze VCDS.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sty 2018, o 19:29 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 32
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
A tak z ciekawo艣ci co masz za instalacj臋 wsadzon膮?
Bo na wiosn臋 z mojej to zostanie wi膮zka elektryczna, zbiornik i przew贸d do tankowania.
U mnie kto艣 zak艂ada艂 LPG bardzo po tanio艣ci:
Hana2000 gold s膮 ok ale maj膮 ju偶 sw贸j przebieg (mo偶e zostan膮)
Stag 300-6 isa2 si臋 nie bardzo nadaje do tego silnika (nie ma korekcji po obd i podzia艂u na banki a nasze v6 nale偶y traktowa膰 jako 2 osobne silniki ze wsp贸lnym wa艂em), w jego miejsce wchodzi LPG TECH 326 OBD (co wa偶ne pasuje plug and play w wi膮zk臋 od staga a soft sterownika 3xlepszy)
Reduktor Palacar KR3-250 - niby ok ale ten model lubi "pu艣ci膰 b膮ka" do uk艂adu ch艂odzenia - w jego miejsce wpada KME GOLD do 300KM
Jaki艣 baran za艂o偶y艂 zasilanie miedzi膮 6mm zamiast 8, wiec w wielozaw贸r idzie redukcja na 8mm i dalej faro 8mm (mo偶e to wystarczy, jak nie to wymiana wielozaworu na 8mm)


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sty 2018, o 10:07 
Offline

Imi臋: Tomasz
Do艂膮czy艂(a): 24 lip 2017, o 19:25
Posty: 5
Lokalizacja: 艁贸d藕
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
piotraskbw napisa艂(a):
A tak z ciekawo艣ci co masz za instalacj臋 wsadzon膮?


Kolego od pocz膮tku w tym aucie by艂a instalacja firmy LOVATO. Instalacja zosta艂a za艂o偶ona w Niemczech, autko te偶 z Niemiec przywioz艂em. Instalacja jednak by艂a nieco 藕le za艂o偶ona, co艣 tam musieli poprawi膰, bodaj偶e odwrotnie pod艂膮czyli do czego艣 przewody (nie chce tu pisa膰 bzdur bo sie na tym nie znam i nie pami臋tam co to by艂o dok艂adnie). Poza tym parownik mia艂em do 180KM a z racji i偶 nasze Superby maj膮 193KM to zamienili mi parownik do 250KM 偶eby by艂 z zapasem (nie wiem na jaki) i mia艂em wymienione listy wtryskowe gdy偶 na wcze艣niejszych 2 i 5 wtrysk by艂 przytkany (jak dobrze pami臋tam). Pr贸bowali艣my reanimowa膰 listwy i na pusty zbiornik mia艂em wpuszczony preparat czyszcz膮cy i p贸藕niej dotankowa艂em 10L gazu, operacje tak膮 przeprowadzili艣my dwukrotnie ale bez efektu. Listwy zosta艂y zatem wymienione i r贸wnie偶 s膮 firmy LOVATO.

Dzisiaj znowu zapali艂 mi si臋 Check. Z racji tego, 偶e pad艂 mi laptop a w drugim mam niesprawn膮 baterie to w wolnej chwili podjad臋 do kolegi, wykasuje ten b艂膮d i b臋d臋 je藕dzi艂 tylko na benzynce, zobaczymy czy Check powr贸ci :?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2018, o 19:48 
Offline

Imi臋: Tomasz
Do艂膮czy艂(a): 24 lip 2017, o 19:25
Posty: 5
Lokalizacja: 艁贸d藕
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
piotraskbw napisa艂(a):
Nast臋pnie przego艅 kur臋 tylko na benzynie (pami臋taj 偶e w艂a艣ciwe paliwo dla naszych kur to 98) i zobaczy czy te偶 wywali b艂膮d katalizator贸w, je艣li nie wywali to winne jest z艂e wystrojenie instalacji LPG.


No witam ponownie,
A wi臋c tak. B艂膮d wykasowa艂em, na centralce wy艂膮czy艂em ca艂kowicie GAZ i je藕dzi艂em tylko na benzynie 95 bo tak膮 ostatnio tankowa艂em. Przejecha艂em 67km z czego 90% to ostra jazda. Check si臋 nie za艣wieci艂 ale po wpi臋ciu kabla w oprogramowaniu VCDS w pozycji Engine pojawi艂 si臋 ju偶 1 blad:

1 Fault Found:

16805 - Warm Up Catalyst; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0421 - 35-00 - -

Co robi膰 dalej bo jazda na samej benzynie chyba ju偶 nic tu nie wniesie. Co najwy偶ej z czasem za艣wieci si臋 Check. Tak jak napisa艂em wy偶ej benzyna do test贸w to 95 i nie wiem w jakim stanie mam swiece je偶eli to mo偶e mie膰 jaki艣 wp艂yw ale z racji przebiegu 250kkm stawiam na kata. Chyba si臋 skusze na te emulatory sond (dystans).


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2018, o 01:45 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 32
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
艢wiece 艂atwo "sprawdzisz" bez brudzenia sobie r膮k
Pod艂膮czasz VCDS, silnik -> bloki pomiarowe -> wypadanie zap艂on贸w (nie pami臋tam kt贸re dok艂adnie bloki) i patrzysz czy na LPG wypadaj膮 zap艂ony a nast臋pnie na benzynie.

Jak nie wypadaj膮 na benzynie to uk艂ad zap艂onowy powinien by膰 ok dla spalania benzyny
Jak wypadaj膮 na benzynie to przyczyn膮 mog膮 by膰:
Ko艅cz膮ce si臋 艣wiece
Ko艅cz膮ce si臋 kable WN
Ko艅cz膮ca si臋 cewka zap艂onowa

Jak nie wypadaj膮 na LPG to uk艂ad zap艂onowy powinien by膰 ok dla spalania benzyny i LPG

Jak nie wypadaj膮 na benzynie a wypadaj膮 na LPG to robi si臋 troch臋 skomplikowanie bo przyczyn mo偶e by膰 kilka:
殴le ustawiona instalacja LPG
Ko艅cz膮ce si臋 艣wiece
Ko艅cz膮ce si臋 kable WN
Ko艅cz膮ca si臋 cewka zap艂onowa


A jak tam nic nie b臋dzie to pora ubrudzi膰 sobie r臋ce :mrgreen:

Potrzebne narz臋dzia:
Latarka
艢rubokr臋t krzy偶akowy

1.Zdejmij plastikowe os艂ony z g艂owic
2. Wypnij kabel WN
3. zobacz czy nie masz 艣wiecy zalanej olejem silnikowym
4. zamontuj z powrotem kabel WN
5. zamontuj z powrotem os艂ony

punkty od 2 do 4 powt贸rz dla wszystkich cylindr贸w


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL