Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 19 gru 2018, o 11:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 11 lis 2017, o 23:03 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 2 sie 2013, o 19:19
Posty: 23
Lokalizacja: Elblag
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Cze艣膰,
mam S1 130 KM, 2005 i mam problem.
Pierwsze, co jaki艣 czas musz臋 dolewa膰 p艂yn ch艂odz膮cy.
Mam wra偶enie, ze w zbiorniczku jest za du偶e podcisnienie / jakby wciagalo plyn. Po odkreceniu korka w zbiorniczku zawsze poziom plynu sie sporo podnosi. Nie zauwazylem aby p艂yn wyrzucalo przez zbiorniczek - tam jest sucho. Innych wyciek贸w p艂ynu tez nie zauwazam.
Przy uszczelce pod glowica raczej sucho / raz chyba zauwaazylem jakby lekko sie pocilo.
Co sprawdzic / co moze byc przyczyna?


Drugie, odbiera moc przy predkosci oko艂o 120 KM. Czasami wy艂膮czenie i w艂膮czenie silnika rozwiazuje problem a czasami nie.
Przy mocnym gazowaniu / pr贸bie rozpedzenia pokazuje sie blad - kontrolka AWARIA SYSTEMU WTRYSKU.
Problem wystepuje przy prawie kazdym odpaleniu, ciezko sie go pozbyc. Co sprawdzic / co moze byc przyczyna?

PS. 1 i 2 to moga byc wspolne problemy czy raczej oddzielne?

Pozdrawiam


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
PostNapisane: 12 lis 2017, o 02:16 
Offline

Imi臋: Pawe艂
Do艂膮czy艂(a): 15 sie 2017, o 14:01
Posty: 3
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
odkr臋膰 korek przy zbiorniczku i odpal auto - zagl膮dnij i zobacz czy nie wida膰 p臋cherzyk贸w powietrza, dalej jak si臋 ma do tego wskazanie temp na liczniku? jest 90?

co do mocy to pokazuje na wtrysk - do wymiany/regeneracji


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lis 2017, o 08:36 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 24 lis 2015, o 00:51
Posty: 9267
Lokalizacja: Nowy Sacz
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAB (152KM)
Aktualnie: 350 KM/435NM
Stan oleju si臋 podnosi? Sprawdz....

_________________
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lis 2017, o 22:57 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 2 sie 2013, o 19:19
Posty: 23
Lokalizacja: Elblag
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
-pawlo111 napisa艂(a):
odkr臋膰 korek przy zbiorniczku i odpal auto - zagl膮dnij i zobacz czy nie wida膰 p臋cherzyk贸w powietrza, dalej jak si臋 ma do tego wskazanie temp na liczniku? jest 90? co do mocy to pokazuje na wtrysk - do wymiany/regeneracji

Na zimnym silniku odkr臋ci艂em korek przy zbiorniczku..przygaz贸wka /du偶e obroty/....i widac du偶o powietrza...tak jakby ktos dmucha艂 powietrze od strony silnika. Czyli na 100% uszczelka?
Temperatura po oko艂o 5 km wchodzi na 90 stopni. Tak wiec tu jest OK.
Odno艣nie mocy - pecherzyki powietrza / uszczelka nie moga wplywac na spadek mocy przy predkosci wiekszej niz 120 km/h?
CLO27 napisa艂(a):
Stan oleju si臋 podnosi? Sprawdz....

Nie. Korek oleju od spodu czysty / brak bia艂ego nalotu.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lis 2017, o 07:22 
Offline

Imi臋: Krzysztof
Do艂膮czy艂(a): 26 kwi 2017, o 19:26
Posty: 92
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
Witam kolego, przy ewentualnie uszkodzonej uszczelce pod glowica, w naszym superbie nie koniecznie nedzie przelewac wode do oleju lub w druga strone. To samo dotyczy temperatury.

U mnie bulgotalo w nagrzewnicy, znikal plyn ze zbiorniczka wyrownawczego, po odkreceniu korka zbiorniczka wyrownawczego uciekalo cisnienie i uzupelnial sie nie znacznie plyn w zbiorniczku. Dodatkowo korek wysokiego cisnienia w zbiorniczku wyrownawczym byl zawsze mokry i podczas dlugiej trasy 300/400 km, jadac stala predkoscia 140 w pewnym momencie pod wplywem cisnienia wypluwany byl caly plyn ze zbiorniczka.

Sprawdz chlodniczke spalin i ewentualnie korek zbiorniczka wyrownawczego. Powyzsze rzeczy moga powodowac wzrost cisnienia w ukladzie.

Pozdrawiam.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2017, o 17:30 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 2 sie 2013, o 19:19
Posty: 23
Lokalizacja: Elblag
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Cze艣膰,

nagrzewnica - odpada! Na trasie p臋k艂 mi przew贸d 艂膮cz膮cy silnik z nagrzewnic膮. Nie mia艂em wyj艣cia i po艂膮czy艂em na kr贸tko eliminuj膮c z obiegu nagrzewnic臋.
Gdzie jest ch艂odniczka spalin? Pierwsze s艂ysze o tym.

PS. Kupi艂em tester uszczelki g艂owicy. Zrobilem test i kolor p艂ynu po oko艂o 10 min na rozgrzanym silniku zmienil sie w kolor ZIELONY co niby swiadczy o padnietej uszczelce. Wierzyc temu testowi w 100%


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sty 2018, o 21:45 
Offline

Imi臋: Krzysztof
Do艂膮czy艂(a): 26 kwi 2017, o 19:26
Posty: 92
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
Nie ma zbyt wielu innych test贸w. Chlodnica spalin znajduje sie przed egr, nad Turbo. Takie podluzne gowno z lewej strony silnika. Ida do tego 2 weze chlodnicze. Mysle ze szybko namierzysz. W tym przypadku jezeli masz padnieta chlodnice test jest nie wiarygodny. Mi mechanik przed rozbieraniem silnika sprawdzil chlodnice
Znajdz magika co ci ja tez sprawdzi. Najczesciej sa to mikropekniecia - no chyba ze bedzie mocno popekana to okiem zobaczysz. Mozna na jakis czas odlaczyc chlodnice spalin, i polaczyc werze od chlodziwa. W ten sposob upewnisz sie na 100%!!


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL